Starost by ve velké většině (62 %) ušetřilo elektronické objednávání k lékaři. Vyplynulo to z průzkumu, který v únoru pro společnost CompuGroup Medical (CGM) zrealizoval STEM/MARK.
Solidarita k blízkým má v českém prostředí velké zastoupení, alespoň co se zdravotní péče týče. Respondenti potvrzující pomoc někomu blízkému ve 28 % uvedli, že pečují dokonce o 2 a více lidí. Nejčastěji lidé pomáhají svému partnerovi nebo rodičům (33-34 %). Další osoby, které potřebují pomoci, jsou samozřejmě děti (15 %) a prarodiče (15 %).
Z průzkumu vyplynulo, že nejdelší neproduktivní čekání zažívá 35 % respondentů u obvodního lékaře. Obecně různé úkony u obvodního lékaře jsou pro 54 % nejvíce časově náročné. Péče o blízké nejčastěji zabírá přibližně hodinu měsíčně. Uvedlo to 39 % odpovídajících. Hodinu a více zabírá tato činnost 36 %.
Češi se snaží většinou čas strávený doprovodem blízkých k lékařům zařídit tak, aby se to nedotklo jejich práce (73 %). Hodinu měsíčně nebo více stráví telefonováním s lékaři čtvrtina dotázaných. Téměř 2/3 respondentů (62 %) by rozhodně přivítala možnost elektronického objednání. Online konzultace by ocenilo 39 % respondentů. „Lidé nejen pečující o své blízké oceňují zejména úsporu času spojenou s elektronickými službami ve zdravotnictví. Například elektronické objednání na vyšetření trvá velmi krátkou chvíli ve srovnání s dobou, kdy se člověk snaží telefonicky spojit s lékařem,“ uvádí Lenka Volfová, Head of Marketing ze společnosti CompuGroup Medical.
Myslíte si, že by Vám či obecně lidem pomohla elektronická komunikace při péči o svého blízkého (partner/rodiče/prarodiče)?
Průzkum provedla agentura STEM/MARK na více než 500 respondentech v únoru 2016.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: MaB