27.6.2010 18:39 - Těsně před volbami dostaly stovky tisíc domácností po celé republice složenku s podpisem Miroslava Kalouska. Nyní se situace zřejmě obrátí.
Diskuse k článku
Nový příspěvek
Redakce serveru nenese odpovědnost za obsah diskusních příspěvků čtenářů.
Redakce si vyhrazuje právo mazat či zkracovat texty naplňující skutkovou
podstatu trestného činu hanobení rasy, národa a přesvedčení, či příspěvky
obsahující vulgární výrazy a urážky.
Panu Sedlaříkovi, TOP-09, Kroměříž, , 28.6.2010 10:03:54
Pane Sedlaříku,
jelikož jsem oním zaměstnancem Protialkoholní záchytné stanice v Kroměříži, který 16. 5. 2010 poslal panu ing. Kalouskovi do Bechyně složenku, a jsem také autorem článku: "12.700 Kč, aneb mantra trhu na záchytné stanici", publikovaný v červnových INFO-novinách, které jste zajisté i Vy obdržel zdarma do své schránky, tak musíte vědět, že se věci mají poněkud jinak, než ve svém příspěvku naznačujete.
Tedy především:
Pan Kalousek, jakožto vrcholný politik, je člověkem dosti viditelným. A tak, ať chce, či nechce, je pro ostatní lidi určitým normotvorným vzorem. Když budoucí ministr financí, první místopředseda a zakladatel TOP-09 opilecky blábolí do kamery, vulgárně oslovuje voliče, z jejichž daní je placen, a pak v tomto stavu jde do Sněmovny, tedy "do práce", vyvolává to ve veřejnosti jisté pochopitelné obavy, zda jsou lidé, dalekosáhle rozhodující o jejich osudech, zcela při smyslech. Nehledě k tomu, že tento nepostradatelný odborník národu skrze televizi, a poslaneckému auditoriu v tváří v tvář sdělil, že se občas opije, a s brunátným obličejem v povznesené náladě v "Událostech, komentářích" žoviálně tyká opoziční političce. Reklam na chlast je, i bez angažování a osobní oběti pana inženýra a „zdvihání půllitrů s knížetem“, až přespříliš. Naši občané jsou však ke svým nezodpovědným politikům značně tolerantní, což prokázaly i tyto volby – a tak našim nejvyšším projde i to, co by v zavedenějších demokraciích znamenalo absolutní konec zářné politické kariéry.
Pane Sedlaříku,
zajisté je Vám také známo, že v inkriminovaném článku vysvětluji, proč jsem mu tu složenku poslal. Jeho kanadský žertík jsem mu oplatil týmž žertíkem. Apeloval jsem na jeho opileckou solidaritu s jinými opilci. Jelikož hazard a chlast je mu blízek - alespoň se, soudě dle jeho skutků, domnívá, že vydělávat na lidských slabostech je žádoucí, měl by mít pro oběti této "záliby" pochopení. Pro disponované jedince je totiž alkohol ta nejtvrdší droga. A pod jeho vlivem se dopouštějí činů, kterých by se za střízliva nikdy nedopustili. Závislých přibývá stejně, jako rizik ztráty existence a pádu do chudoby. Společenská atmosféra je nedobrá, což je slabé slovo. A právě tu společenskou atmosféru nejvíce utvářejí a ovlivňují politici a jiné společenské elity, tedy lidé, mezi něž pan Kalousek patří.
Jak jistě tušíte - s placením složenky jsem to myslel stejně vážně, jako pan Kalousek. Jen někteří méně chápaví jedinci si to mohli vysvětlit tak, že po panu Kalouskovi požaduji peníze.
Pan Kalousek to ale mohl brát, svého druhu, jako varování.
Kdyby někdy přišel o svou poslaneckou imunitu a někde budil veřejné pohoršení nebo slovně i fyzicky napadal jiné veřejné čunitele na Kroměřížsku, a v přilehlém Zlínském kraji, byl by neprodleně odvezen na naši Záchytku, která je nejdražší nejen v republice, ale možná i ve střední Evropě. A po kýženém vystřízlivění by obdržel složenku na bezmála třináct tisícovek. Také ve zmíněných INFO-novinách vysvětluji, jak a kdo tuto neadekvátní platbu našim sociálně slabým klientům napařil, leč o tom jste taktně pomlčel.
Není divu, protože jedním z autorů a podporovatelů tohoto nápadu, jak z chudých udělat ještě chudší, je kandidátka do Sněmovny za Vaši TOP-09, a nepochybně i do nastávajících komunálních voleb, paní primářka ARO Kroměřížské nemocnice a.s. MUDr. Mergenthalová, pod jejíž primariát naše Záchytná stanice „v době vysokého vycenění“ spadala. Kdysi, před příchodem ing. Fuita a dosazením dr. Mergenthalové, taxa činila snesitelných 2.500 Kč a to i s vyúčtováním, za co klient platí.
Apeloval jsem tedy na sociální cítění pana Kalouska, a doufal v to, že jakožto druhá nejvyšší autorita Vaší strany, může dr. Mergenthalovou pobídnout k tomu, aby se pokusila tuto asociální finanční sankci zrušit. Protože se prokázalo, jak dokládám v článku četnými statistickými daty, že takto vysoká částka nemá efekty, které si od ní bývalý ředitel Fuit i paní primářka, dle vlastních slov, slibovali.
Děkuji za pochopení! Toť vše.
S pozdravem: Lubomír Šušlík, zdravotní bratr Protialkoholní záchytné stanice Kroměřížské nemocnice a.s.
Re:Panu Sedlaříkovi, TOP-09, Kroměříž, , 2.7.2010 16:04:35
Vážený pane Šušlíku, věřím, že, po vyjádření se paní MUDr. Lenky Mergenthalové, k Vašemu textu již nemusím nic dodávat. Plně z něj vyplývá, že Vámi užíváné argumenty byly buďto scestrné, zavádějící nebo naprosto nepravdivé a že mnohé informace jste neměl ani právo použít a veřejně prezentovat. Máte-li ovšem potřebu se vyjádřit a záležitost dále řešit, navrhoval bych osobní setkání na neutrální půdě v Kroměříži. Velmi rád si osobně vyslechnu Vaše argumenty. S pozdravem Emil Sedlařík, Jr.
Právo mlčet vs. povinnost k sociálně vyloučeným , , 5.7.2010 20:40:04
Pane Sedlaříku, konstatuji, že jakožto student společenských věd máte jisté mezery v hermeneutice, nebo jste nečetl INFO-noviny. Vím, že jste konzervativcem, což považuji ve Vašem věku za úchylku z normy :) No nevadí. Jistě je Vám známa následující pasáž z von Hayekova textu: "Proč nejsem konzervativcem". Cituji: „Obecně lze říci, že konzervativec nic nenamítá proti nátlaku nebo svévolné moci, pokud jsou používány k účelům, které on považuje za správné. Věří, že pokud je vláda v rukou slušných lidí, neměla by být příliš omezována pevnými pravidly. Protože konzervativec je ve své podstatě oportunista a nemá žádné principy, musí především doufat, že budou vládnout moudrost a dobro - ne pouze osobním příkladem, jak si všichni musíme přát, ale autoritou jim
danou a jimi vynucovanou.“
Takže Vás chápu, protože musím mít pochopení i pro jiné. To jde s profesí. Ovšem chápat neznamená schvalovat. Příkře odsuzovat můžeme jen lidi, které neznáme. Máte prostě jiné životní zkušenosti, než mám já. Pro mne jsou konzervativci potenciálně nebezpeční autoritáři z řad tzv. cyklistů - to jsou tací, co se směrem nahoru hrbí a směrem dolů šlapou. Autoritáři vyznávají jednosměrnou komunikaci, proto se s demokracií a otevřenou společností příliš nesnáší. Doufám, že to není zrovna Váš případ - protože vidím, že o reakci a "zpětnou vazbu" stojíte. To Vaše kolegyně je na tom trochu hůř - co je kdo za člověka poznáte nejlíp z pohledu takříkajíc zespodu. Nikoli z žabí, ptačí, nedej Přírodo, z knížecí perspektivy. Pozdravujte občana Schwarzenberga!
Re:Právo mlčet vs. povinnost k sociálně vyloučeným , , 6.7.2010 13:15:31
Vážený pane Šušlíku, v předešlém příspěvku jsem hovořil o tom, že bych si rád vyslechl Vaše argumenty. Nějak ovšem žádné nenacházím. Popis konzervativce z pera Friedricha A. Hayeka, který vztahujete k mé osobě, nepovažuji za argument hodný diskuse. Líčíte zde konzervativce jako člověka, který pouze vyčkává příležitosti k uzurpaci moci. Toto je sice mylný názor, ovšem ani zdaleka se nevyrovná parafrázi, kterou užíváte níže, kdy se obracíte vůči tzv. cyklistům. Využívat slov Adolfa Hitlera k popisu „konzervativní ideologie“ a konzervativců paušálně se mi jeví poněkud nevkusné. Nemyslím si, že by kterýkoliv člen či příznivec TOP 09 v Kroměříži a v celé ČR měl problém s demokracií. Budete-li pokračovat v tomto stylu dále, zřejmě bychom se mohli dostat až ke konspiračním teoriím a kupříkladu ke skutečnosti, že chce TOP 09 demokracii v naší zemi zrušit a nastolit monarchii pod vládou rodu Schwarzenbergů. Konzervativec „nekonzervuje“ staré pořádky a nesnaží se uchopit moc, nýbrž se snaží evolučně a nikoliv revolučně měnit společnost k lepšímu. Na Váš text musím odpovědět citací Edmunda Burka, kdy uvádí, že „pokud se mají udržet užitečné části starého společenského zřízení a to nové, co je k němu dodáváno, se má hodit k tomu, co je zachováváno, je třeba zapojit a používat energickou mysl, soustředěnou pozornost, různé srovnávací a kombinační schopnosti a také využívat možností porozumění, které přinášejí bohaté ovoce. Toho všeho je třeba užívat v neustálém konfliktu se sdruženými silami opačných nectností: se zatvrzelostí, která odmítá všechna zlepšení, s lehkomyslností, která je unavena a znechucena každou jednotlivou věcí, jíž je ovládána. Můžete ale namítnout, že takovýto proces je pomalý. Nehodí se pro shromáždění, které je hrdé na to, že v několika měsících vykoná práci, která má trvat věky. Takový způsob změn může třeba zabrat i velmi mnoho let. Nepochybně ano - a také by tomu tak mělo být… Jestliže součástí naší moudrosti jsou obezřetnost a opatrnost, když pracujeme pouze s neživým materiálem, zajisté jsme také povinni být obezřetní a opatrní, když předmětem našeho bourání a tvoření nejsou cihly a dřevo, ale vnímající lidské bytosti, z nichž mnoho by mohlo být náhlou změnou jejich stavu, podmínek a zvyků vydáno zoufalství“. Být konzervativním neznamená nutné snoubení se s myšlenkou silného státu a snad s totalitarismem. Jde o jisté zachování linie a vlastní identity. Jak uvádí Michael Oakeshott, tedy, že „se vždy objevuje v rámci tradice politické aktivity - a „spása“ přichází z neporušených zdrojů této tradice samotné. Společnosti, které si v měnících se podmínkách uchovávají živý smysl vlastní identity a kontinuity (a které nepociťují k vlastní zkušenosti nenávist, díky níž by ji toužily smazat), mohou být pokládány za šťastné, a to ne z toho důvodu, že vlastní něco, co ostatní nemají, ale proto, že již mobilizovaly to, co je každému vlastní a na čem závisí“. Začtete-li se do Blackwellovy encyklopedie politického myšlení, poté zjistíte, že pokud si vezmeme „obecnou představu existence jako stavu neodstranitelného napětí s pojetím politiky jako omezené činnosti, vychází nám definice konzervatismu jako umění politického kompromisu, rovnováhy a umírněností…“. Pokud mne a mé názory, v mém věku, považujete za „úchylku z normy“, poté byste si měl projít rozvržení podpory pro TOP 09 ve volbách do PS PČR, kdy byla nejvyšší právě u voličů ve věku mezi 18ti až 21ti lety.
Hezké povídání vs. životní zkušenosti, , 6.7.2010 18:06:10
Pane Sedlaříku, citoval jsem liberálního ekonoma Hayeka, nikoli Adolfa Hitlera, jehož texty znáte patrně lépe, než já. TOP-09 mohli volit právě jen lidé bez zkušeností, kteří snadno podlehnou reklamě, včetně té na alkohol, čehož se dopustilo Vaše populární duo Kalousek+Schwarzenberg. Možná byste mohli do komunálek vyrazit s tímto novátorským snímkem: "Miroslav Kalousek si zaškrcuje žílu a s blaženým úsměvem si aplikuje dávku pervitinu, což kníže rozšafně komentuje šlukujíc jointa u hry karetní." Na plakáty si napište: "Fetujeme s knížetem". Úspěch a všeobecná pozornost zaručena. Je to jen mírná modifikace Vašich náborářských TOP-hitů po hospodách. Jste stranou, založenou podvodníkem na podvodu a na přeběhlictví. Nemůžete kohokoli vybízet k dodržování pravidel, když je sami nedodržujete. Je zajímavé, že jste ihned po založení TOP-09 na internetu o sobě tvrdili, že jste druhou nejsilnější polickou stranou. Kolik jste v té době měli členů? Sto? Už jste zveřejnili své sponzory? Jsem proti politickým stranám, jako účelově založenému podniku: "Výtah k moci s.r.o." Pojem "pragmatimus" má ve skutečnosti jiný význam, než jaký je mu přikládán lidmi, jako jsou vaši nejviditelnější. Slovy Karla Čapka: "Ideje a projekty se mají legitimovat tím, co přinesou. Důležité je, aby budoucnost byla zlepšována v myšlenkách a plánech, ale ještě důležitější je, aby byla zlepšována ve skutcích a v životě." Jsem tedy zvědav na Vaši politiku v praxi. Mnozí lidé, které jste nasadili, však dlouhobě prokazují spíše vlastní parazitismus na státním vemeni, než že by v praxi prokázali, že berou politiku jako službu svým spoluobčanům.
Re:Panu Sedlaříkovi, TOP-09, Kroměříž, , 1.7.2010 13:16:54
Vážený Luboši, dovolte mi, abych vám pro osvěžení paměti připomněla následující fakta:
1. Do funkce primářky ARO Kroměřížské nemocnice a.s. jsem nebyla dosazena, ale prošla jsem výběrovým řízením, přesně tak jako všichni primáři zdější nemocnice.
2. Krajská protialkoholní záchytná stanice je zřizována Zlínským krajem a Kroměřížská nemocnice a.s. je jejím provozovatelem, při jejím provozování je vázána smlouvou, která rovněž stanovuje podmínky provozu.
3. Písemnou smlouvu o provozování záchytné stanice, a to včetně včetně stanovené částky za pobyt, se podařilo nemocnici po opakovaných urgencích se Zlínským krajem uzavřít k 1.1.2008 (provoz záchytné stanice byl zahájen
k 1.1.2005).
4. Pod primariát ARO záchytná stanice spadala do 30.6.2007,
částka hrazená za pobyt byla až do uzavření písemné smlouvy 2 500 Kč.
5.Podmínky, které písemná smlouva ukládá nemocnici při provozování záchytné stanice vypracovaly jednotlivé odbory Zlínského kraje, smlouva byla schválena zástupitely Zlínského kraje, a to včetně částky a způsobu vymáhání případné dlužné částky. Nemocnice neměla možnost stanovenou částku 12 700 Kč ovlivnit. Ona částka skutečně vyjadřuje součet fixních a variabilních nákladů, které nemocnice v referenčním období vynaložila na pobyt 1 klienta. Ale v možnostech ZK bylo stanovit tuto částku jakkoliv jinak s případným doplatkem do výše uvedené hodnoty, což také nemocnice zřizovateli navrhovala.
5. Z výše uvedeného vyplývá, že pravomoc změnit výše uvedenou částku má pouze zřizovatel KZS, t.j. Zlínský kraj a jeho zastupitelé a jim je také nutno případné ptotesty a připomínky směřovat. Je zcela mylné se domnívat, že kdokoliv z primářů nemocnice má pravomoc určit, jak vysoká částka bude za pobyt v záchytné stanici vybírána.
Závěrem chci vyjádřit svoje přesvědčení, že ačkoliv mě líčítě jako asociála, tak mám v sobě dostatek schopností být empatická, vstřícná a ochotná věnovat se všem pacientům, kteří se bez vlastního nezdravého a škodlivého jednání dostanou do těžké životní situace.
Poskytování zdravotní péče v rámci zdravotnického zařízení však musí mít řád a musí naplňovat platné legislativní rámce, které však v případě raného provozu Krajského detoxikačního centra a posléze Krajské protialkoholní záchytné stanice Zlínského kraje nebyly naplněny.
Osobně považuji za zcela nepřijatelné a nevkusné spojovat jakkoli moji politickou angažovanost a profesní činnost na základě zcela vykonstruovaných nepravdivých tvrzení. Pokud tak neučinil váš nadřízený, tak já osobně bych vám chtěla připomenout, že jako zdravotník máte ze zákona povinnost zachovávat mlčenlivost o v š e c h skutečnostech, které se při výkonu svého povolání dozvíte. Právě v odkazovaných
Infonovinách jste se této zákonné povinnosti zpronevěřil a jako zdravotník tím poškodil dobré jméno nemocnice.
Prosím o respektování osobnostních práv vámi zmiňovaných osob, dodržování zákonných norem.
Přeji vám hodně úspěchů v profesním i osobním životě.
Lenka Mergenthalová
Na pravou míru, , 5.7.2010 20:04:07
Paní primářko, velmi si cením toho, že Vám stojím za odpověď. Argumentujete výborně, a zdá se, že jste skutečnou oporou TOP-09, a to nejen v Kroměříži a blízkém okolí. Ale, jakožto žena silně emocionální, si některé informace, které jsem uvedl v INFO-novinách, vysvětlujete zkresleně, ego-centricky - tedy jinak, než to bylo napsáno. To je ale běžné. Bohužel: Váš postoj k celé záležitosti asi nejlépe ilustruje Vaše vlastní vyjádření - cituji: (...) "mám v sobě dostatek schopností být empatická, vstřícná a ochotná věnovat se všem pacientům, kteří se bez vlastního nezdravého a škodlivého jednání dostanou do těžké životní situace" (...). Jak jste, proboha, přišla na to, že pacienti Vámi zavrženého Detoxu a klienti záchytky jsou ti, kteří se do těžké životní situace dostali vlastním nezdravým a škodlivým jednáním? To určujete Vy sama? - Kdo se stal pacientem vlastním škodlivým jednáním, tomu věnujete méně pozornosti, než tomu, kdo se do těžké životní situace dostal cizím přičiněním? Takže fajn. Příkladně - když se já na padáku zrakvím, jako lékařka se na mne vykašlete, protože jsem se do tohoto stavu dostal svým "hazardérstvím", kdežto sraženého chodce budete opečovávat s nevšedním nasazením? Tak to skutečně děláte? Co lékařská etika? Tuto pasáž dál nebudu rozvádět, protože vím, jaká těžká dilemata musíte jako lékaři řešit. To absolventi lékařského učiliště, kteří deviují do politiky, řešit nemusí. Argumentujete dobře, ale příliš politicky. sama musíte cítit, že to tak docela nesedí. Je to z menší části alibismus, a z větší části jde o účelová tvrzení. "Kraj" nerozhoduje svévolně, ale vždy schvaluje předložený návrh - jinak by šlo o rozhodnutí diletantů bez expertního stanoviska, které musel předložit buď ředitel Ing. Fuit, nebo Vy osobně, protože pod Váš primariát ZS spadala.
Jsem zdravotním bratrem, tedy jsem jakýmsi mediátorem mezi pacientem/klientem a lékařem, a primárně ctím relevantní hlediska ze strany závislého, který bývá pachatelem i obětí. Já ty lidi, na rozdíl od Vás, znám. A vím tedy, co těch 12.700 Kč pro ty svědomitější z nich, a pro jejich rodiny znamená. Já jsem výši platby ze své pozice ovlivnit nemohl. Co jiného my zbývalo, než apelovat na veřejné mínění, protože s námi nikdo z vedení nekomunikuje. A protože tlak "lůzy" je to jediné, co vás, "vyvolené", pohne k nějakému pro-sociálnímu činu. V případě pana Kalouska, Vás osobně a TOP-09 to bylo bez větších efektů. Ale musel jsem to aspoň zkusit. Jinak bych byl stejný asociál, jako ti, kdo ten váš návrh schválili bez toho, aby se zajímali o praktické dopady tohoto bezpříkladného nápadu.
Myslím, že se nenajde jediný stát, kde by zachycení museli zaplatit za přespání v podobném zařízení, jako je to naše, 80% čistého průměrného měsíčního příjmu. Např.: V takovém Švýcarsku byla záchytka donedávna zdarma, a nyní platba činí 20% pr. č. měs. příjmu. Švajc je sice nejbohatším státem Evropy, ale je také státem přímé demokracie a referend, kde si politici velmi dobře rozmyslí, zda je pro ně bezpečné na svých potenciálních voličích experimentovat. No nic. Končím. Jen závěrem suše konstatuji, že jako má angl. "Lord Stafford" svého "Jeana", tak má "kněžna von Mergenthal" svého "Luboše" :) Tímto zdravím Vás, i další vaše TOP-knížata a TOP-hrabata.
Oprava, , 5.7.2010 20:11:59
"Co jiného mi zbývalo ..." :) Nikoli "my" všichni, ale "mi", jako já, osobně.
PROC NEVÍME O DLUHU! KOLIK DLUHU TAJI VLADA A KALOUSEK, JANOTA, , 27.6.2010 20:42:50
V rozpočtu se objevil i starý dluh. Zaplatíme 7 miliard. Autor: Jan Langer, Praha - V rozpočtu na příští rok se objevila nečekaná položka. Stát bude muset splatit 7 miliard za půjčku, kterou si před sedmi lety vzal státní podnik Správa želeniční a dopravní cesty. Nečekaná rozpočtová díra šokovala experty i přesto, že ji ministerstvo v dokumentaci k minulým rozpočtům uvedlo. „To je nejhorší zpráva o rozpočtu, jakou jsem za poslední měsíce slyšel," podivil se skrytým dluhům analytik Raiffeisen Banky Aleš Michl. Náhlé zjištění je podle něho důkazem, jak málo je rozpočet transparentní a jak málo funguje veřejná kontrola. Informaci o sedmimiliardovém dluhu má Aktuálně.cz jen díky tomu, že pod rukou získalo neveřejný materiál o přípravě nového rozpočtu. Z historie dluhu vyplývá, že by ho stát vůbec nemusel splácet, kdyby se o něm vědělo. Neužitečná Řebíčkova dotace : Případ 7 miliard ukazuje mechanismus, jak stát skrytě subvencuje firmy. Podniky se zadluží se státní garancí a vůbec se nepokoušejí půjčené peníze splatit. Ministerstvo financí pak garantovanou částku uhradí, aniž se ji snaží od firmy vymáhat. SŽDC přitom dostalo v roce 2008 mimořádnou státní dotaci 12 miliard, ze které mohlo dlužnou částku splatit. Dotaci získal ministr dopravy Aleš Řebíček (ODS) z dividend společnosti ČEZ. Zároveň ale prosadil ve sněmovně zákon, podle níž státní organizace SŽDC za 12 miliard odkoupí od státní akciové společnosti České dráhy některé nemovitosti. ČD rozpustily většinu získané částky ve mzdách a za zbytek nakoupily nové lokomotivy a vagóny. = DUSEK MEL PRAVDU JAK TO ZDELOVAL TISKU A NIKDO TO NECHTEL NAPSAT. NOVINY MANIPULUJI S LIDMI!! ... http://aktualne.centrum.cz/domaci/spolecnost/clanek.phtml?id=671547
SKOLNE OD KALOUSKA, , 27.6.2010 20:42:23
Běží student rychlostí,
do volební místnosti.
V drahých džínách, novém triku,
jde zachránit republiku.
Hodím lístek pro pravici,
nepředám stát bradavici.
Musím běžet, co to dá,
kníže na mě spoléhá.
Jinak budem, jako v Řecku,
já jsem rád, že žiju v Česku.
Něco na tom pravdy bude,
říkal Nečas na You-tube.
Po volbách se Nečas směje,
nikdo neví, co se děje.
Jediná věc je však jistá,
na studenta školné chystá.
Mně se školné nevyplatí,
papá mi to nezaplatí.
Pěkně jste mě vypekli,
o tom jste mi neřekli.
Proč jsme ti to měli říct?
Měl jsi líp náš program číst!
Zlobíš se na nás nadarmo,
nic prostě není zadarmo.
My ulevíme státní kase,
ty budeš mít dluh jak prase.
Děkujeme za tvůj hlas
Začni platit, vol nás zas.
Proč jsem napsal těch pár řádků,
chtěl jsem říct ti po pořádku -
nejsi trendy, ani cool,
ale pouze a jen vool.
Re:SKOLNE OD KALOUSKA, , 1.7.2010 10:42:44
Dobré dopoledne,
je mi 21 let. Jsem studentem bakalářského cyklu Masarykovi univerzity a osobně mám v plánu strávit na vysoké škole ještě několik let. Nejspíše mne školné již nezastihne, ale pokud by zastihlo, tak bych jej velmi rád platil, protože pomůže ozdravit české vysoké školství. A jen pro pořádek - nemám bohatého strýčka ani tetičku, nedělil jsem po nikom a ani dědit nebudu a mí rodiče dohromady nevydělávají téměř ani průměrnou mzdu... ale stejně si myslím, že rozumně nastavené školné je dobrým institutem.
Zdeněk Brom - český učitel, , 6.7.2010 9:08:04
Pane Sedlaříku, je fajn, že na to máte. Ale přečtěte si názor zkušeného praktika, učitele: "Vyjednává se, vyjednává. Už i některé důležité body budoucí dohody známe. Například ve školství prý bude školné na vysokých školách a Věci veřejné chtějí přidat učitelům více peněz na platy. Hmm, asi bych se měl radovat, ale mám k tomu daleko. Z jednání možné vládní trojkoalice totiž spíše vyplývá, že nemá přesné informace a řeší okrajové záležitosti. Problémem školství totiž není to, že má málo peněz, ale to, že je často musí použít na to, co ani nepotřebuje, anebo je narychlo naprosto nesmyslně vyhazuje.(...)V současnosti MŠMT pro základní školy připravilo projekt Peníze EU školám, jinak tzv. „Šablony“. Jejich základním cílem je co nejrychleji utratit co nejvíce peněz z fondů EU. Školy mají dán určitý finanční limit a oblasti, ze kterých si mohou vybírat svůj „projekt“. V podstatě ale nikdo nezkoumá obsah projektů škol a jejich smysluplnost. Hlavní je rychle v časovém termínu utrácet, utrácet .... a jde o hodně velké peníze. Když si porovnáme efektivitu využití peněz z obou výše nastíněných projektů, jasně se rýsuje velká bolest školství – špatné využívání finančních prostředků. A to už nemluvíme o tom, jak na učitelských stolech přistávají různé příručky proti homofobii, proti xenofobii ..., jejichž nesmyslnost a nepoužitelnost je porovnatelná pouze s přemrštěnou výší honoráře za jejich sepsání. Pokud by nový ministr dokázal udělat pořádek v nakládání s penězi, pak žádné školné být nemusí a zbude i na platy. Další noční můrou školství je jeho chaotičnost. Mnoho učitelů odchází ne kvůli platům, ale kvůli tomu, že nevidí v tomto oboru žádnou budoucnost, koncepci nebo alespoň naději na zlepšení.
Nesmyslně prováděná reforma, která pohřbila původní nosnou koncepci a vyžívá se v popisování hromady papírů, neodpovědné experimentování s myšlenkou inkluzivních škol, která se stala spíše politickým nástrojem, místo pomocníkem, politicky laděné hanění práce praktických škol a následné spojování těchto škol s klasickými ZŠ, které přináší další komplikace, ředitelé škol, kteří jen čekají na důchod a není možnost je nijak přinutit k práci, protože panu starostovi, tedy zřizovateli školy, vyhovují atd. atd.
Pokud nový ministr dokáže jasně zformulovat myšlenky a cíl, pak zjistí, kolik schopných lidí ve školství je a co umějí. Motivační síla smysluplné práce je totiž silnější než motivační síla peněz. Bohužel zatím nic takového ani v náznaku není vidět ani slyšet. Bohužel." Celý článek pana Broma najdete zde: http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/zdenek-brom.php?itemid=10163
Ano, problémem českého školství je, z části to, že ho vedou a reformují nezodpovědní diletanti. A podle složení vlády soudím, že se situace s nástupem TOP-09 nezlepší. Nesmyslný je i některými koaly zastávaný názor, že efektivně může nějaký rezort řídit člověk, který dané problematice nerozumí, protože třeba nikdy neučil, jen je "dobrý manažer".
Zdravotní vysvědčení,kopie-opis, , 27.6.2010 17:59:09
TOP 09 má v čele dva dementy jeden to má z chlastu,druhý po siflu.
ODPOVĚDNOST, , 27.6.2010 12:54:17
To ne, Kalousku, ty jsi zodpovědnej jen za to, když se ožereš a ztropíš výtržnost ty... A že seš na to expert. Skoro stejnej jako na chemii (tedy promin na ekonomiku). :-D
nepoučitelní:, , 27.6.2010 12:11:17
... pokud se k moci dostala klika: Kalousek a spol, ten, který s ostatními toto způsobil, zadlužili stát a přitom si nahospodařili, pak dnes je nemá cenu odsuzovat, co jste zvolili, to máte, pozdě Bicha honit, přeji krásný den, na teploměru máme 38 st. super, jen ten Kalousek, ...
Nevím, jak ožrala Kmotr Kalous , , 27.6.2010 10:33:27
může někoho odsuzovat za chlastání. Zbytek mozkových buněk má už dávno zničený alkoholem a stále kecá. Dement jako jeho šéf v STOP 09.
žádám odpověď, , 27.6.2010 9:02:37
Pane Sedlaříku, táži se, kdo a dle jakých kriterií stanovil částku l3 tis.Kč jako náklady nocležného ve vaší PL ? Odpovězte .
Re:žádám odpověď, , 1.7.2010 10:30:29
Dobrý den,
tato částka byla stanovena Zlínským krajem a to po přepočtení nákladů na jednoho pacienta, klienta. Byla vypočtena ekonomickým oddělením kraje a tudíž s ní nemá Kroměřížská nemocnice, a. s. nic společného. Nemohla tuto částku nijak ovlivnit.
Výše částky, , 6.7.2010 9:53:54
Pane Sedlaříku, to Vám řekl bývalý zdravotní rada za Zlínský kraj, nebo paní primářka? Radním Zlínského kraje zodpovědným za oblast zdravotnictví byl v době zavedení platby 12.700 Kč Ing. Bronislav Fuksa (ODS), bronislav.fuksa@kr-zlinsky.cz, a odbor sociálních věcí a zdravotnictví KÚZK vedl Ing. Vladimír Zejdl, vladimir.zejdl@kr-zlinsky.cz. Zajisté Vám tito pánové tádi prozradí, jak se věci mají. Velmi pochybuji o tom, že tito lidé takto rozhodli svévolně a bez podkladů. Bývalý ředitel KN a.s. Fuit a prim. Mergenthalová se pravděpodobně inspirovali v Jihlavě, kde tamnější záchytka podělila náklady počtem zachycených - ovšem, jihlavským vyšly pouhé 4000 Kč. Ing. Fuit také poskytl na toto téma několik rozhovorů pro tisk a TV-Nova. Takže mé tvrzení je snadno ověřitelné. Co se týče "světových cen", zdá se, že např. v Bostonu (USA) za záchyt neplatí - provoz je dotován jinými zdr. zařízeními, i soukromými, a např. ve Švýcarsku záchyt dříve platily pojišťovny, a dnes tam činí platba 20% čistého měsíčního příjmu. Tomu by v našich podmínkách odpovídalo 3200 Kč. To je cena, kterou platí klienti v Sokolově. Protože postoje Vaší kolegyně k pacientům jí kdysi vedeného, a poté umrtveného Detoxu a ke klientům záchytky znám, považuji za vyloučené, že by se paní primářka v této záležitosti nijak neangažovala. To je můj názor, který nemohu doložit žádnými přímými důkazy. Ale myslím si, že u vašeho TOP-elektorátu vám zpráva, že se vaše kandidátka podílela na "umravnění nepřizpůsobivých", může přinést jen pozitivní body.
P. Kalousek by měl zaplatit i daleko více, , 27.6.2010 8:37:27
Pro mnohé občany mohla složenka způsobit opravdový šok!
Re:P. Kalousek by měl zaplatit i daleko více - špatný vtip, , 27.6.2010 8:40:42
To máte pravdu!
Kalouskova záchytka, , 27.6.2010 8:35:53
Poslat toho vyčuránka na záchytku, ať mu pořádne vymejou mozekk!!!!!!!!!!!!!!
Re:Kalousek na záchytku a k Chocholouškovi!!!!!!!!!!!, , 27.6.2010 8:22:28
kalousek do pryč
Re:Kalousek na záchytku a k Chocholouškovi!!!!!!!!!!!, , 27.6.2010 8:55:25
A co možná nejdále!
Re:Kalousek na záchytku a k Chocholouškovi!!!!!!!!!!!, , 27.6.2010 8:17:38
Knížepán mu tam může nopsit pomeranče a pití!!!
hláška dne, , 27.6.2010 7:34:11
"Jsem snad já zodpovědný za to, že se někdo někde ožere a udělá výtržnost?" řekl v té souvislosti Miroslav Kalousek.
Re:hláška dne, , 1.7.2010 10:47:31
A je snad lihovar odpovědný za to, že se někdo opije jeho výrobkem? Takto uplatňovaný princip by byl naprosto shodný. Ještě jsem ovšem nezaznamenal, že by někdo požadoval úhradu od lihovarů.
Nezodpověný Kalousek = nezodpovědná Topka?, , 6.7.2010 10:11:48
Pane Sedlaříku, považujete snad chování Vašeho prvního místopředsedy Kalouska za vhodné? Račte se pokochat: http://www.youtube.com/watch?v=xmc8dMI6Zpo
http://www.youtube.com/watch?v=zzD4m60cf1c&feature=related
Politici jsou normotvornými vzory už proto, že jsou velmi viditelní. Dále dalekosáhle utvářejí a ovlivňují společenskou atmosféru. Jak jsem psal v INFO-novinách, není opilec jako opilec. Pro některé predisponované jedince je chlast tou nejtvrdší drogou. Pro psychiatrické pacienty je alkohol nejdostupnějším anxiolytikem první volby. "Řeší" jím své úzkostné stavy. Dále je alkoholismus odborníky brán jako nemoc. A bývá to "nemoc" celé rodiny - není to problém jednoho jejího člena. Argumentace pana Kalouska by znamenala, že on nemůže za to, že rozeslal občanům "své" složenky, že nemůže za to, že podpořil šíření hazardu, že nepřijímá svou odpovědnost za stamiliardové ztráty, způsobené vládami, ve kterých figuroval. Co to znamená? Že je pan Kalousek člověk nezodpovědný. Jaké pak může být jeho ditě - TOP-09? Co pro Vás znamená "politická odpovědnost"? Kolektivní nezodpovědnost? Protože zodpověný může být pouze jednotlivec, bez politického či mafiánského krytí.
Re:Nezodpověný Kalousek = nezodpovědná Topka?, , 9.7.2010 15:26:02
Pokud bude alkoholismus veden jako nemoc,tak nám zdravotníkům nezbývá než se o tyto nemocné starat s empatií.Bez diskuze!!
Re:hláška dne, , 27.6.2010 8:31:07
"Já nic, já muzikant!", jenomže pro někoho je 12.700 Kč jako pro p. Kalouska 121.000 Kč - minimálně.
Re:hláška dne, , 27.6.2010 8:02:10
Vy si nikdy nepřiznáte zodpovědnost vůbec za nic, pane Kalosuek!!!
Re:hláška dne, , 27.6.2010 7:59:12
Samozřejmě, že ano. Toho člověka jste vyrovnal, proč si to nepřiznáte?
Re:hláška dne, , 27.6.2010 7:51:02
Ten nevinný člověk se zhroutil následkem vašeho nejapného žertu, pane místopředsedo!
Ukázal, že neumí hospodařit, proč se tam zase cpe? Měl by pykat!, , 27.6.2010 7:12:00
V minulé vládě, za něj největší dluh v historii, a když tenkrát předkládal rozpočet, upozorňovali jej, že to má blbě, a nedal si říct. Určitě to má čt v archivu.
Volební lístek je smlouva s občanem, že bude hospodařit ve prospěch lidu ČR, a ne ve svůj!
Slib prezidentovi při nástupu do funkce JE ZÁVAZEK, a ne fraška?!
Nechceme ho rozhodně ministrem.
Re:Ukázal, že neumí hospodařit, proč se tam zase cpe? Měl by pykat!, , 27.6.2010 9:04:21
Kalousek přežije vše
Re:Ukázal, že neumí hospodařit, proč se tam zase cpe? Měl by pykat!, , 27.6.2010 8:26:45
Kalousku, zaplaťte. Vaše provokace jsou nebezpečné.
Re:Ukázal, že neumí hospodařit, proč se tam zase cpe? Měl by pykat!, , 27.6.2010 9:03:22
MODRÝ HNUS!
Re:Ukázal, že neumí hospodařit, proč se tam zase cpe? Měl by pykat!, , 27.6.2010 8:23:24
Plně souhlasím, je to intrikán a podvodník.
Re:Ukázal, že neumí hospodařit, proč se tam zase cpe? Měl by pykat!, , 27.6.2010 9:03:51
čárymáry fuk a rozpočet je v čudu
Re:Ukázal, že neumí hospodařit, proč se tam zase cpe? Měl by pykat!, , 27.6.2010 9:03:39
ANO!
Re:Ukázal, že neumí hospodařit, proč se tam zase cpe? Měl by pykat!, , 27.6.2010 8:01:21
SOUHLAS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re:Ukázal, že neumí hospodařit, proč se tam zase cpe? Měl by pykat!, , 27.6.2010 7:47:23
Kalousek říkal v roce 2008 v říjnu, že se nemáme ničeho obávat, že jenom budeme bohatnout pomaleji. A najednou straší Řeckem a dluhy? Vždyť ten člověk jenom žvaní.
Re:Ukázal, že neumí hospodařit, proč se tam zase cpe? Měl by pykat!, , 1.7.2010 10:34:52
V té době nikdo neměl křišťálovou koli a nikdo tudíž nevěděl, jak se bude celková ekonomická situace vyvýjet. Vy jste ji snad měl a věděl jste, nebo jste jen po bitvě generálem?
Vyvíjet - trochu jste se překlep, , 6.7.2010 10:23:09
Zastrašování Řeckem byla dobrá taktika, až na to, že se pan Kalousek, jako profesionální podvodník, snaží navodit dojem, že za nezodpovědné chování politické reprezentace mohou občané, kteří si ji přece zvolili, že? To je další nestoudná lež. Občané nemají možnost rozhazovačného a zkorumpovaného politika v průběhu výkonu funkce odvolat. Nemohou takového člověka dost dobře identifikovat, sledovat. Zvláště, když z kolektivní nezodpovědnosti profituje i opozice. Vedlejším sdělením pak je, že ekonomii není možné považovat za vědu věd, jak se někteří postižení snaží předstírat. To věštění z koule bude přesnější.
Re:Vyvíjet - trochu jste se překlep, , 6.7.2010 13:23:06
Ano, občané nemají možnost politika odvolat a tuto možnost nemá ani politická strana. Máme volný a nikoliv vázaný mandát, což dodává našim politikům určitou porci autonomie. Volič má ovšem právo se takového zákonodárce "zbavit" při volbách a tím mu vystavit účet. Při letošních volbách do PS PČR se ukázalo, že pokud voliči skutečně cítí potřebu se těchto jedinců "zabit", poté to udělají... Vy pana Kalouska nazýváte profesionálním podvodníkem - s tímto zřejmě nesouhlasí velká část populace naší republiky, jelikož od ní získal nepopiratelnou podporu.
TOP-09: Příčiny úspěchu, , 7.7.2010 8:11:48
Pane Sedlaříku, je tu ještě možnost, že vašemu voličstvu političtí podvodníci nevadí. Anóbrž naopak. Před časem jsem si početl v jednom zajímavém odborném periodiku. Jeden z výzkumů se zabýval korelací mezi materiální hodnotovou orientací a spokojeností se životem. Mezi probandy byla i skupina studentů VŠ ekonomické. Výzkumníci, mimo jiné, zjistili, že tito studenti považují za správné a žádoucí při uzavírání smlouvy se zákazníkem neuvádět všechny podrobnosti a právní důsledky jeho závazku vůči bance, což nastávající klient svým podpisem stvrzuje. Za logické také považovali, že jsou pro klienta potenciálně nepříznivé dopady smlouvy v parafované listině uvedeny malým písmem. Tedy - z jejich pohledu a ve zkratce: "Hlupáka se sluší podvést, protože si nic jiného nezaslouží!" Takto zaměřeným lidem pan ing. Kalousek může dokonce imponovat.
Ale pravděpodobnější příčinou úspěchu TOPky bude kouzlo "nového a neotřelého" s nostalgickým závanem c. k. mocnářství z knížecí dýmky občana Schwarzenberga. Mediální obraz Velkého Kormidelníka je nepochybně lepší, než ten pubescentně-humpolácký Topolův. O Pražském hodináři a Pokořiteli Yettiho nemluvě. Jinak, díky za poučku o vázaných a nevázaných mandátech - ale sám víte, že vázaný mandát měli prvorepublikoví poslanci. A Československo Masaryka a Beneše označil bytostný demokrat a filosof K. R. Popper za jedinou otevřenou demokratickou společnost té doby. Vázaný mandát je pro voličstvo čitelnější, než nevázaní, nečitelní a korumpovatelní přeběhlíci. Lidé se rozhodují, nebo by se měli rozhodovat podle programu, protože stranou nominované politiky většinou neznají. A pak se nestačí divit, kdo to tam sedí.
Re:Ukázal, že neumí hospodařit, proč se tam zase cpe? Měl by pykat!, , 27.6.2010 8:24:45
To ano.

