Téměř okamžitě budou zastaveny čtyři projekty, postupně skončí ještě dalších osm, uvedl šéf Správy železniční a dopravní cesty Jan Komárek. "Některé stavby nejde uzavřít okamžitě, objekty se musejí postupně dostavět, aby nebyla ohrožena bezpečnost," vysvětlil.
Musíme hledat úspory
„Tam, kde se nešetří, tam se investovat nebude," objasnil ministr Bárta, proč většina staveb na silnicích pokračuje, zatím co železniční projekty se budou zastavovat. Firmy budující dálnice prý totiž projevily ochotu škrtat, u stavby tratí k ničemu takovému ale nedošlo. Vít Bárta doplnil, že dojde k přesunu k 1,1 miliardy ze stavby železniční infrastruktury do budování automobilové.
Proti škrtům se ostře postavil hejtman Moravskoslezského kraje Jaroslav Palas. Právě této oblasti se totiž úspory dotknou asi nejvýrazněji. „V krizi bychom právě měli budovat infrastrukturu," upozornil v České televizi rozladěný hejtman s odkazem na průmyslové zaměření kraje. Nyní se může stát, že bude problém s dovozem surovin a zároveň vývozem výrobků.
Konzervace se prodraží
Podle Palase bude muset stát ještě zaplatit konzervaci rozestavěných objektů, prý může jít o stovky milionů korun, případně i miliardy. Nicméně ministr dopravy Bárta se těchto komplikací nebojí. „Zastavili jsme jen ty stavby, co mají pouze dlouhodobý význam," odmítl Palasovo tvrzení, že výrazné ořezání staveb velice tvrdě zasáhne všechny občany.
Škrcení výdajů má v resortu dopravy i nadále pokračovat. Ministr Bárta chce prověřit zjištění Mladé fronty Dnes, podle tohoto deníku mají mít některé stavební firmy neadekvátně vysoké marže. "Pokud se to potvrdí, tak je zřejmé, že tlak na stavební firmy je oprávněný," uzavřel Bárta.
Více čtěte:
Bárta zatrhl dostavbu železničních staveb
Foto: dalnice.com
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jac