Prostitutka, kráva, paraziti, dno. Ředitel, který dal pohlavek žákovi, a Klaus mladší se dost nehezky vyjadřovali o fungování českého školství a ministryni Valachové...

05.04.2016 12:45

Konzervativní Akce D.O.S.T. v pondělí uspořádala seminář na téma „Škola jako laboratoř sociálních experimentů“ o aktuálních sporech o podobu českého školství.

Prostitutka, kráva, paraziti, dno. Ředitel, který dal pohlavek žákovi, a Klaus mladší se dost nehezky vyjadřovali o fungování českého školství a ministryni Valachové...
Foto: Hans Štembera
Popisek: Petr Bahník z Akce D.O.S.T.

Vystoupili zde středoškolský učitel a předseda Akce D.O.S.T. Petr Bahník, ředitel ZŠ na Praze 8, školský expert strany Patrioti Miroslav Koranda, předsedkyně Výboru na obranu rodičovských práv Jana Jochová, dále středoškolský učitel, školský expert ODS Václav Klaus ml. a ředitel gymnázia, školský expert Okamurova SPD Michal Šmucr. Na ministryni Valachové a fungování českého školství nenechali řečníci nit suchou.

Škola musí vzdorovat tlaku, aby se stala prostitutkou vládnoucích režimů

Setkání moderoval konzervativní aktivista Michal Semín. Ten na úvod řekl, že různé neziskovky, byrokraté i média rozkládají přirozený řád společnosti. Škola je klíčové místo pro ničení tohoto tradičního řádu a ideologickou indoktrinaci dětí. Inkluze má být podle něho byznys podobně jako migranti, kdy na to půjdou miliardy z různých eurofondů. Primární odpovědnost za formování dítěte mají mít rodiče. Krize rodiny se odráží i v krizi školy.

Neziskové organizace jsou podle něho struktury parazitující na českém školství, které se snaží rodičům děti „ukrást“. Pravou občanskou společností nejsou dle něj neziskovky (mající ve skutečnosti zisk), ale právě rodiče. Dle něho by bylo dobře, kdyby se učitelé, kteří mají zdravý pohled, zorganizovali k odporu proti sociálnímu inženýrství.

„Škola musí vzdorovat tlaku, aby se stala prostitutkou vládnoucích režimů, tak jako tomu bylo v dobách nesvobody. No nevím, jestli teď žijeme v době svobody,“ řekl Petr Bahník. Po pádu komunismu Bahník věřil, že žáci budou vedeni ke zdravému patriotismu a křesťansko-antickým hodnotám západním civilizace, toho se ale nedočkal.

Hra pro děti o hodných migrantech a zlých policistech

Od komunismu se dle něj přešlo k nové formě „hippiesáctví“. Do výuky se dostávají neomarxistické ideologické záležitosti jako multikulturalismus, sexuální výchova a podobně. Univerzity dle něj chrlí tisícovky levicovými ideologiemi nasáklých absolventů humanitních studií, kteří pak nacházejí uplatnění v neziskovkách a vládních úřadech. Dle nynějších neomarxistů děti nepatří rodičům, ale státu – nejlépe globálnímu, multikulturnímu a nadnárodnímu superstátu.

Pro příklad ideologizace školství uvedl manifest 21 vizí pro 21. století. Výuka dle manifestu kupříkladu má být internacionalistická ve formě i obsahu.

Jako ukázku indoktrinace dětí uvedl aktivitu společnosti pro příležitosti mladých migrantů META, která prý uspořádala pro děti divadlo o hodných migrantech a zlých maďarských policistech. Část dětí měla hrát migranty a natřít se hnědou tělovou barvou a někteří měli hrát policisty. „Migrantům“ pak radili, že musí společně udeřit, aby prorazili hraniční bariéry.

Úpadek autority. Dítě poslalo učitelku do pr...

Poté promluvil ředitel základní školy Miroslav Koranda, který k 30. červnu rezignuje kvůli tomu, že dal pohlavek drzému žákovi. Učí již 38 let a od devadesátých let dělal ředitele. Dle něho klesá prestiž učitelů a jsou šikanováni žáky i rodiči. „Když v autobuse slyším říkat nějakou maminku ‚učitelka je kráva‘, tak z toho radost nemám. Takoví rodiče si pak nejčastěji stěžují,“ řekl Koranda.

„Přišel ke mně do školy otec jednoho chlapce a říká: ‚Můj syn má dostat čtyřku z matiky, co s tím uděláte?‘ A já mu říkám: ‚A co váš syn, učí se doma? Snaží se?‘ A otec odpoví: ‚Ne, to máte přece učit vy, ve škole.‘ Takže s takovými rodiči je pak těžké pořízení,“ řekl Koranda.

Podle něho chybí autorita otců v rodinách a matky si neví rady s dospívajícími chlapci. Učitel má prakticky nulovou pravomoc a nemá, jak se bránit. Může napsat poznámku či snížit známku z chování, ale z toho si žáci ani rodiče nic nedělají. A případně pošlou do školy inspekci. „U nás ve škole žák šesté třídy poslal učitelku vulgárně do pr... A není proti tomu obrany,“ řekl ředitel.

Větší trestní odpovědnost by měli mít rodiče

Podle něj by možná více než snižovat věk trestní odpovědnosti mladistvých stálo za to zvýšit trestní odpovědnost rodičů. Pokud jde o inkluzi, tak dle něho není problém, pokud jde o tělesně postižené. Mají ve škole vozíčkáře a vše funguje v pořádku. Problém je u mentálně postižených. „Máme autistu, který dělá problémy, ale jeho maminka si neuvědomuje, že je jiný, a pořád na nás volá inspekci,“ postěžoval si ředitel.

Školní inspekce dle něho také nefunguje. Když mu inspekce něco vytkla, a on chtěl tedy poradit, jak to má správně být, tak mu prý inspektor řekl, že od toho inspekce není, že ta má pouze kontrolovat. Jindy inspekce poradila... Další inspektor to ale zpochybnil. „Když jsem řekl, že nám to poradila inspekce, která tu byla minule, tak mi ten inspektor řekl: a máte to písemně?,“ sdělil Koranda.

Pokud jde o inkluzi, tak škola dostává finančně na asistenta 0,69 úvazku minimální mzdy. „Kdo to půjde dělat za sedm tisíc? My tedy platíme více, ale škola to musí platit ze svého,“ dodal ředitel. Inkluze je dle něj naprosto nedomyšlená. „Školství řídí neodborníci a s námi řediteli se nikdo nebaví,“ řekl.

Valachová tomu nerozumí...

„Valachová školství vůbec nerozumí. To už tomu rozumím více já než ona,“ řekla šéfka VORP Jana Jochová. Myslela si, že školství již narazilo na dno, ale Valachová ji vyvedla z omylu. Současná ministryně školství prý vůbec nerozumí, ale dělá nejzásadnější reformy. Zmínila i (údajný) příbuzenský vztah Valachové a Dienstbiera. „Ještě přijde kariérní řád. Učitelé se mají na co těšit,“ řekla.

Též řekla, že je občas možné najít spojence, kde by je člověk nečekal. Zmínila, že studie organizace Člověk v tísni měla dokázat, že povinné školky jsou dobré. Studie ale zjistila, že to je hloupost. A lidé z Člověka v tísni se podle ní zachovali férově a poctivě a vystoupili proti povinným školkám. Podobně našla shodu s některými lidmi z levicového Deníku Referendum.

Michal Šmucr z SPD je ředitelem školy od roku 1997. Deformace školství má podle něj vést k deformaci řízení společnosti – má občany zbavit podílu na řízení státu ve prospěch EU a nadnárodních organizací. To má být konec demokracie. Podle něho je potřeba zapojit rodiče do školských rad a občany do řízení státu.

Sledovat Valachovou hovořit o školství je jako sledovat Kateřinu Jacques hovořit o biomase

Václav Klaus mladší řekl, že Šmucr má v řadě oblastí shodný názor na školství jako on, ale je v jiné partaji. Podle něj je třeba „ekumenický“ postoj, aby se lidé s rozumnými postoji napříč spektrem spojili a postavili se proti destrukci školství. „Sledovat paní Valachovou hovořit o školství je podobně odborný zážitek jako sledovat Kateřinu Jacques hovořit o biomase,“ zopakoval Klaus svůj dřívější bonmot. „Ona tomu nerozumí, ale svou práci dělá dobře – je regulérní bílý kůň prosazující pokyny od Dienstbiera,“ řekl Klaus.

Kritizoval připravovaný zákon o financování regionálního školství, který dle něho likviduje spravedlnost ve financování škol. Ve školství už dle něj o moc hůře být nemůže – a to je paradoxně pozitivní zpráva. „Vláda si neváží českých učitelů a podporuje parazity systému,“ řekl. Na školství podle něj nejde málo peněz, 150 miliard ročně, 70 tisíc na žáka, ale peníze nejdou do škol.

Základní školy jsou dle něho z celého školství nejdůležitější. „Nemám problém financovat to, aby se Anička na základní škole naučila číst, psát a počítat, ale mám problém platit, pokud Anička ještě ve 26 letech studuje kulturologickou genderologii,“ podotknul Klaus. Podle něho by měla existovat nějaká kritéria, co by měl žák poté, co vychodí devět tříd základní školy, umět.

Snaha neomarxistů zničit národ, rodinu i demokracii

Ředitelé jsou dle něj zahlceni strašnou byrokracií a kvůli nesmyslným úkolům z ministerstva musí velkou část svého času věnovat neproduktivním činnostem. Velká část ředitelů kvůli tomu znechuceně odchází. Situace ve školství je vážná. „Není čas na mudrování,“ vyzýval k odporu Klaus.

Marxisté dle něho vyvlastňovali výrobní prostředky, nynější neomarxisté chtějí zničit rodiny a národy a s velkými nadnárodními kapitalisty si často notují. Zničením rodiny, národa a místních komunit bude zničena demokracie, protože ta bez sociálních vazeb lidí, kteří něco sdílejí, nemůže fungovat.  

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Lukáš Petřík

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Na akci Konečné se muž bál o život. Skončilo to bouřlivě

4:44 Na akci Konečné se muž bál o život. Skončilo to bouřlivě

V diskusi plzeňských občanů s předsedkyní KSČM a koalice STAČILO! Kateřinou Konečnou projevil obavy …