Ceněná sedadla do vlaků LEO Express od firmy BORCAD cz prošly náročnými testy

31.08.2012 9:00

Mráz, oheň i prudké pohyby: to vše a mnohé další musí prodělat sedadla určená pro nové vlaky LEO Express, které již letos vyrazí na trať mezi Prahou a Ostravou.

Ceněná sedadla do vlaků LEO Express od firmy BORCAD cz prošly náročnými testy
Foto: LEO Express
Popisek: Nová souprava LEO Express se poprvé předvedla v Česku

Tato sedadla navrhuje a vyrábí dynamická česká firma BORCAD CZ z Fryčovic na Frýdeckomístecku. Právě tato společnost všechna sedadla, za jejichž návrhy již dostala přední mezinárodní ocenění, důkladně testuje ve své zkušebně. Cestujícím tato komfortní, ergonomicky tvarovaná, dostatečně vysoká a polohovatelná sedadla poskytnou jedinečné pohodlí. Jsou jimi vybaveny všechny tři vlakové třídy – Premium, Business i Economy.

„Komfortní sedadla s dostatkem místa a možnostmi polohování dle potřeb cestujícího jsou dnes základem kvalitních služeb na železnici. Při vývoji našich nových vlaků jsme na tento moment kladli velký důraz a českým cestujícím nabídneme skutečně to nejlepší, co je na trhu - sedadla v soupravách LEO Express jsou vysoce funkční, splňují nejpřísnější zdravotní a bezpečnostní normy a mají vytříbený design. Jejich ergonomie navíc bohatě využívá bohatých zkušeností firmy BORCAD s navrhováním zdravotnických křesel a vozíků. Ve všech třech třídách poskytneme našim cestujícím západoevropský komfort, díky kterému mohou strávit tři hodiny mezi Prahou a Ostravou jako doma, mohou se přitom dle libosti bavit, odpočívat nebo pracovat,“ zdůrazňuje Leoš Novotný, majitel společnosti LEO Express. „Společnost BORCAD jsme zvolili proto, že jsme znali její velmi dobré renomé a věděli, že umí vytvářet sedadla špičkové kvality. Společně chystáme další novinky, které dále zvýší cestovní pohodlí,“ dodává Leoš Novotný.

Všechny sedačky procházejí ve zkušebně firmy BORCAD důkladnými a náročnými testy, při kterých se ověřuje jejich mechanická i požární odolnost, odolnost proti extrémním teplotám (např. - 40°C), životnost, pevnost a vůbec spolehlivost a celková kvalita. „Každé sedadlo před uvedením do sériové výroby projde více než 70 zkouškami, ověřujeme při nich například mechanické a fyzikálně-chemické vlastnosti, nebo elektrickou bezpečnost sedadel,“ vysvětluje Daniel Kudláček, ředitel kvality ve firmě BORCAD. Skladba materiálů sedadla je navržena tak, aby při případném vzniku požáru došlo k samovolnému uhašení těchto materiálů do 10 sekund a celého sedadla do 15 minut. Při zkouškách životnosti je např. sedadlo Excellent zatíženo 150 kilogramy a cyklicky mění svou polohu vždy celou minutu a zbylých devět odpočívá. Celá zkouška trvá minimálně ¾ roku. Elektrické pohony sedadla by tak měly vydržet až 30 let běžného provozu. Sedadlo Comfort pak při zatížení 100 kilogramů mění svou polohu až 20krát za minutu. Odborníci firmy BORCAD zkouší také pevnost kritických částí sedadla – područek, sklápěcích stolků, opěrek nohou. Při testování využívají také speciální firemní klimakomoru pro teploty do - 40 ºC.

Firma BORCAD se při vývoji a navrhování sedadel maximálně soustředí na ergonomii lidského těla a její odborníci přitom využívají nejmodernější poznatky ze současného výzkumu. Díky tomu míra nabízeného pohodlí nezáleží na velikosti a vzrůstu cestujících. Například sedadlo Excellent, vlajková loď ve flotile sedadel BORCAD, kterou jako první využije společnost LEO Express pro svou luxusní třídu Premium, je nejen polohovatelné, ale nastavitelné i pro zádovou část těla. Ovládání všech prvků sedadla, zabudované do pravé područky, je vysoce intuitivní a jednoduché. „Podařilo se nám skloubit technické požadavky s estetickou hodnotou a funkčností, stejně jako u jiné řady sedadel dálkové dopravy, označované jako Comfort, za níž jsme v letošním roce získali prestižní designerské ocenění Reddot honourable mention 2012“, říká majitel firmy BORCAD Ivan Boruta a dodává:

„Spolupráce s firmou LEO Express je výbornou zkušeností. Pan Novotný byl jeden z prvních, kdo pochopil nastávající trend zvyšujícího se komfortu při cestování a v tomto ohledu nedělal žádné kompromisy. Věděl od začátku, co chce, a s takovými zákazníky je vždy dobrá spolupráce. Velmi si také vážím jeho odvahy, když na sebe vzal riziko objednání sedadel, která byla tehdy ještě ve stadiu prototypů.“

Ocenění „reddot“ v kategorii „produkt design“, jakéhosi designerského „Oskara“, získalo sedadlo pro dálkovou vlakovou dopravu Comfort na počátku března 2012, a to pro svůj mimořádný design a inovaci. Autorem návrhu je ak. sochař Jiří Španihel. Toto jedno z nejvýznamnějších světových ocenění v oblasti designu uděluje každoročně Design Zentrum Nordrhein Westfalen, a to již od roku 1955. Letošní 30-ti členná mezinárodní komise vybírala z celkem 4 515 přihlášených exponátů z 58 zemí světa.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: LEO Express

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Policie ČR: Přidělování bytů - obvinění 6 osob

22:04 Policie ČR: Přidělování bytů - obvinění 6 osob

Kriminalisté Národní centrály proti organizovanému zločinu služby kriminální policie a vyšetřování (…