LEO Express: Evropský týden mobility - jezdit vlakem je daleko lepší než autem

20.09.2012 19:57

Evropa si ve dnech 16.- 22. 9. 2012 připomíná Evropský týden mobility, který má upozornit na problémy spojené s nárůstem automobilové dopravy a nabídnout možnosti a výhody alternativních druhů dopravy – např. té železniční. S negativními dopady zvyšujícího se počtu automobilů se přitom potýká stále více měst a regionů v Česku i v dalších evropských zemích. Společnost LEO Express se jako nový soukromý železniční dopravce této debaty aktivně účastní.

LEO Express: Evropský týden mobility - jezdit vlakem je daleko lepší než autem
Foto: LEO Express
Popisek: Nová souprava LEO Express se poprvé předvedla v Česku

„My silniční dopravu považujeme dokonce za našeho hlavního konkurenta. Železniční doprava je jak známo bezpečnější, ekologičtější, pohodlnější, úspornější a mnohdy i levnější a rychlejší než přeprava po silnici. Přestože máme zafixováno, že u nás máme jednu z nejhustších železničních sítí na světě, cestuje v Česku vlaky výrazně méně lidí než např. v Rakousku nebo Německu.  LEO Express se svými kvalitními službami a moderními vlaky jistě přispěje k tomu, aby se to změnilo a více lidí u nás využívalo služeb železnice. Češi nejsou jiní než např. Švýcaři nebo Rakušané, také chtějí pohodlí, rychlost a spolehlivost s minimem starostí.  I u nás by mělo být normální, že manažer jede na služební cestu vlakem, nebo že se rodina vydá na výlet železnicí,“ zdůrazňuje Leoš Novotný, majitel nového železničního dopravce LEO Express. Ten již v letošním roce začne přepravovat cestující na trase mezi Prahou a Ostravou.

Jedna cesta osobním automobilem z Prahy do Ostravy a zpět vás přijde na více než 2 200 Kč. (průměrná spotřeba 8 l na 100 km; čili při vzdálenosti 742 km to je při ceně cca 38 Kč za l  NATURAL 95 celkem 2 255 Kč). I při jízdě ve dvou to je stále několikanásobek toho, než když se na stejnou trasu vydáte vlakem. A ceny benzínu stále stoupají k novým rekordům.

A rychlost? Podle Googlu by cesta autem měla trvat 3 h a 25 min, kdežto vlakem se lze z Prahy do Ostravy nebo obráceně dopravit již za zhruba 3 hodiny. Ovšem přitom daleko klidněji a komfortněji.

Rozdíl v pohodlnosti cestování vlakem a autem je jako nebe a dudy. Telefonovat, surfovat na internetu, líčit se, pít pivo, víno nebo jiný alkohol  - to vše v autě, zejména když jste řidič, dělat nemůžete – na rozdíl od vlaku. Zatímco v autě se ani nemůžete protáhnout, o nějakém vytažení notebooku ani nemluvě, ve vlaku můžete v klidu pracovat, hrát si, sledovat oblíbený film nebo se projít cestou na toaletu. O jídlo a pití přitom máte postaráno, až k vašemu místu vám je dle přání přinesou stevardi.

Nedávná studie Mezinárodní železniční unie (UIC) ukázala, že u železniční dopravy jsou externality, tedy náklady za které jejich původce nemusí platit,  nesrovnatelně nižší než u silniční dopravy. Jde například o zácpy, nehody, dopady na klima, znečištění, hluk atd. Zatímco železniční doprava způsobuje okolo 2 % těchto nákladů, osobní automobily 62 %, těžká nákladní auta 14 %, dodávky 9 % a všechny druhy silničních prostředků vytváří dokonce 93 % externalit v dopravě. Další 4 % produkuje osobní letecká doprava a železniční doprava (nákladní i osobní) za sebou zanechává jen méně než 2 % ze všech externalit.  Vnitrozemská lodní doprava pak má podíl na externalitách cca 0,3 %.

Například při cestě z Berlína do Varšavy za sebou motorista nechá více než dvouapůlnásobek více externalit, než cestující vlakem.

Více v přiložené tiskové zprávě. Přikládám také fotografie z právě probíhajícího veletrhu InnoTrans v Berlíně, kde LEO Express s velkým úspěchem předvádí svůj nový vlak   - jak dokládá fotka, vlak LEO Express je návštěvníky doslova obležen.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: LEO Express

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Finanční správa posílá údaje k zaplacení daně z nemovitých věcí

16:08 Finanční správa posílá údaje k zaplacení daně z nemovitých věcí

Finanční správa začala poplatníky vyrozumívat o nové výši daně z nemovitých věcí. Zhruba milion drži…