České dráhy představují první motorovou jednotku RegioShark ve Zlínském kraji

02.10.2012 19:55

Moderní železniční vozidlo, motorovou jednotku RegioShark, dnes představují České dráhy odborné veřejnosti. Slavnostně bude cestujícím Zlínského kraje předána tuto sobotu 6. října při příležitosti oslav Dne Zlínského kraje. První motorová jednotka řady 844 začne vozit cestující mezi Kojetínem a Valašským Meziříčím. České dráhy zakoupí do Zlínského kraje za přispění ROP Střední Morava celkem 6 jednotek RegioShark v celkové hodnotě 384 mil. korun.

České dráhy představují první motorovou jednotku RegioShark ve Zlínském kraji
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Nové motorové jednotky podstatným způsobem zkvalitní a zpříjemní cestování mezi Kojetínem, Valašským Meziříčím a Rožnovem pod Radhoštěm nebo na tratích Zlín – Kroměříž a Zlín – Uherské Hradiště. První jednotka bude již v průběhu října ve zkušebním provozu s cestujícími. Do konce letošního roku dodá výrobce další jednotku, třetí a čtvrtá bude zařazena do provozu na jaře příštího roku. Poslední dvě jednotky budou Českým drahám předány ve druhé polovině 2013.

České dráhy pořizují nová regionální vozidla pro Zlínský kraj za finanční podpory Regionálního operačního programu Stření Morava. Cena motorové jednotky činí 64 milionů Kč, podíl dotace ROP na jednotku dosahuje výše 40 %. Celkové náklady na nákup šesti vozidel tak činí 384 mil. korun, ze které 60 %, 230,4 mil. Kč, hradí České dráhy z vlastních prostředků. Částkou 153,6 mil. korun (40 % nákladů) přispívá ROP Střední Morava.

České dráhy objednaly celkem u polského výrobce PESA Bydgoszcz 31 vlaků za téměř 2 miliardy Kč. Kromě Zlínského kraje budou tyto moderní regionální vlaky jezdit ještě v Ústeckém, Plzeňském a Karlovarském kraji.

Charakteristika vozidel RegioShark

Maximální rychlost vozidla je 120 km/h, délka vlaku je 44 metrů, počet míst k sezení je 120, z toho je 15 sedaček sklopných a 9 míst je v 1. třídě, celková kapacita vlaku je 240 osob. Vlak je vybaven uzavřeným systémem WC v bezbariérové úpravě, prostorem pro jízdní kola, klimatizací, audiovizuálním informačním systémem. Výkon vlaku je téměř 800 kW.

Vlak nabízí:

  • moderní, světlý a dobře přehledný interiér;
  • bezbariérový nástup do prostor se sníženou podlahou;
  • bezbariérové WC s uzavřeným systémem WC, které lze využívat i ve stanici;
  • audiovizuální informační systém;
  • klimatizaci;
  • moderní ergonomické sedačky potažené textilem;
  • centrálně zavírané a za jízdy blokované dveře, které jsou snadno ovladatelné tlačítky;
  • univerzální prostory pro kočárky, jízdní kola a objemná zavazadla.
  • Vlak je ekologický a vysoce bezpečný, odpovídá současným přísným ekologickým a bezpečnostním požadavkům.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: České dráhy

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

BESIP: Skrytá měření odhalila další rizikové místo v Libereckém kraji

7:14 BESIP: Skrytá měření odhalila další rizikové místo v Libereckém kraji

V Hajništi překračuje maximální povolenou rychlost v obci skoro 90 procent motoristů. Výjimkou nebyl…