Zpravodajství ČT připravilo pro diváky soutěž k 60. výročí

25.04.2013 17:46

Netradiční sobotní dopoledne připravuje od nadcházející soboty zpravodajská ČT24. Vedle standardního kontinuálního zpravodajství nabídne divákům vědomostní soutěž, ve které budou tipovat prostřednictvím archivních reportáží zpravodajství data, přesněji letopočty významných událostí. Pořadem provede dvojice moderátorek – redaktorek ČT Zuzana Tvarůžková a Barbora Černošková. Soutěž s názvem Kdy to bylo? odvysílá ČT24 poprvé tuto sobotu v 10,30 hod na obrazovkách ČT24.

Zpravodajství ČT připravilo pro diváky soutěž k 60. výročí
Foto: ČT
Popisek: Nové logo České televize

 

Přehlídka reportáží zpravodajství ČT. I tak by se dala nazvat soutěž Kdy to bylo?, kterou si pro své diváky nachystala od nadcházející soboty zpravodajská ČT24. Archivní reportáže o velkých, osudových událostech i malé novinářské žánry nepřipomenou divákům jen samotnou dobu uplynulých šedesáti let, které provází televizní zpravodajství.  Moderní historie vepsaná na televizní obrazovky se v cyklu Kdy to bylo? stává také svědectvím o každodenním životě. Kdy to bylo? přináší velké světové konflikty a dramatické politické zvraty vedle zpráv o životním stylu a umění, historické sportovní výkony vedle zajímavostí.  
 
Zuzana Tvarůžková a Barbora Černošková nabídnou divákům k vybranému letopočtu televizní historie jednu hlavní reportáž a těm, kdo se dovolají do živého vysílání, pak položí jedinou otázku: Kdy to bylo? Ten, kdo by váhal, nebyl si jistý, kterého roku se ukázka týká, může žádat ještě nápovědu v podobě krátkého videa na jiné téma z téhož roku. A tipující mají nakonec k dispozici ještě krátkou verbální indicii. Kdy to bylo? tak nechce postavit před diváky neřešitelný kvíz, ale především poučit a pobavit.
 
Dvojice moderátorek Barbora Černošková a Zuzana Tvarůžková vytváří ve speciálně designovaném virtuálním studiu ovzduší příjemného a zasvěceného dialogu. „Profesionální portfolio obou dam společně velmi dobře reprezentuje celý záběr zpravodajství České televize od reportáží na politických kauzách až po sport. Jde o zkušené moderátorky, které dokáží udržet živý kontakt s diváky a balancují zdatně i na neklidných vlnách, které může někdy zdvihnout živé vysílání,“ vysvětluje kreativní producentka ČT24 Andrea Majstorovičová.
 
„Pořad se vrátí až k prvnímu roku vysílání Československé televize v roce 1953 a mapuje celou dobu jejího vysílání. Jde o jednu z forem, jakými zpravodajství ČT divákům připomíná 60. výročí televize. Smyslem pořadu je ukázat i to, že velké zprávy jsou vlastně osobní kronikou života každého z nás. Kdo by si nevzpomněl na to, co dělal a cítil, když třeba 21. srpna 1968 nebo 11. září 2001 sledoval televizi,“ popisuje projektový manažer ČT24 Tomáš Šponar další rozměr soutěže.
 
Diváci mohou soutěžit také během týdne a reagovat na ukázky v SMS soutěži. Interaktivitu pořadu podpoří také webové stránky a další komunikace na sociálních sítích.
 
Kdo je divákem ČT24?
 
„Dívají se častěji muži než ženy, středoškoláci a vysokoškoláci a diváci starší 55 let,“ říká Renata Týmová, vedoucí výzkumu programu a auditoria. Průměrný podíl na sledovanosti je v letošním roce (1.1. – 24.4.2013) 5,39 %, což představuje v celodenním průměru 78 tisíc dospělých diváků. „V prvním čtvrtletí dokázala ČT24 měsíčně zasáhnout, tedy měla alespoň tříminutová kontinuální sledovanost, šest a čtvrt milionu diváků starších 15 let. V lednu, kdy vrcholila přímá volba prezidenta, se podíl na sledovanosti ČT24 blížil dokonce 7,00 % (= 6,80 %)a v průměru se v lednu dívalo 100 tisíc dospělých,“ doplňuje Renata Týmová.
 
Michaela Fričová, tisková mluvčí

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Česká televize

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

CzechTourism: Česko jako destinace pro golfisty získává na popularitě

7:02 CzechTourism: Česko jako destinace pro golfisty získává na popularitě

Česko posiluje svůj potenciál evropské golfové destinace. Golfový turismus patří k významným zdrojům…