Jak se ale vyznat ve změti nabídek spotřebitelských úvěrů nebankovních institucí? Jak vybrat tu, která s Vámi jedná na rovinu? Tyto otázky se na sklonku loňského roku snažilo rozklíčovat Evropské sdružení na ochranu spotřebitelů UMBRELLA, které hodnotilo deset vybraných nebankovních subjektů poskytujících zajištěné spotřebitelské úvěry. Vznikla tak srovnávací analýza, která se snažila komplexně zachytit postup jednání nebankovních společností se svými klienty. „Analýza probíhala formou utajeného mystery shoppingu, tím jsme se snažili opravdu nezávisle zachytit veškeré jednání vycházející směrem ke klientům, samozřejmě i to potenciálně podvodné,“ uvedl Jan Mikulecký, předseda sdružení UMBRELLA. „Je zapotřebí odlišit námi hodnocené nebankovní subjekty od tzv. lichvářů. V analýze jsme naštěstí nezaznamenali žádné podvodné procesy, které by se snažily klienty nevědomě dostat do úzkých,“ dodává Jan Mikulecký.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva