Aliance pro otevřené vzdělávání: Výstupy podpořené veřejnými zdroji mají být přístupné všem

22. 1. 2016 18:48

Jakýkoliv vzdělávací materiál podpořený veřejnými penězi, dotacemi či granty, by měl být všem přístupný pro další využití. Starší i současné dotační výzvy, v nichž se rozdělují evropské peníze, podmiňují jejich přidělení nutností zajistit otevřený přístup k podpořeným vědeckým publikacím či výukovým podkladům. Přesto tato podmínka často není dodržena.

Aliance pro otevřené vzdělávání: Výstupy podpořené veřejnými zdroji mají být přístupné všem
Foto: kr-stredocesky.cz
Popisek: Prázdná učebna
Publikace, brožury, příručky apod. podpořené z evropských vzdělávacích projektů by měl mít možnost stáhnout a dále využívat každý občan České republiky. V databázi výstupů z evropských projektů se ovšem neobjevují všechny publikace. Je to proto, že ne všichni příjemci splní tuto podmínku, a zároveň kontrolující úředníci nevěnují jejímu naplnění dostatečnou pozornost:
Právo na přístup k publikacím, na jejichž tvorbu jsme jako společnost přispěli, je neoddiskutovatelné. Proto by měli úředníci dostupnost výstupů z evropských projektů důsledně kontrolovat,“ říká Tamara Kováčová, koordinátorka projektu Otevřené vzdělávání z EDUin, o.p.s.
 
Slogan Co je za veřejné peníze, má být veřejné se samozřejmě nevztahuje jen na evropské dotace, totéž platí i pro další texty a publikace vznikající za peníze ze státního rozpočtu, ale právě nedostupnost výstupů evropských projektů, je v tuto chvíli nejvíce viditelný problém na cestě České republiky k otevřeným vzdělávacím zdrojům.    

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Existují druhé strany dějin? Jak vnímají dějiny ženy? Tyto otázky položí Letní škola ÚSTR

22:26 Existují druhé strany dějin? Jak vnímají dějiny ženy? Tyto otázky položí Letní škola ÚSTR

Existují jedny dějiny všech, nebo více příběhů o minulosti? Čí dějiny učíme? Jak vnímají dějiny např…