V soutěži, jejíž výsledky organizátoři vyhlásí po ukončení sobotních jízd, se počítá nejlepší čas na jedno kolo dosažený na velkém závodním okruhu v běžně vyráběném automobilu se sériovými pneumatikami. Podmínkou je platná registrační značka vozu.
Průběžný lídr celkového pořadí Aleš Pelikán z Pardubic dosáhl se svým žlutým Ferrari F12 času 01:50,122 minuty. Zoufat si ale nemusejí ani majitelé aut slabších kubatur motoru. Pořadatel přišel letos s novinkou, která dává šanci na dobré umístění i jim. „Je jasné, že dosahovat časů srovnatelných s nadupanými vozy typu Porsche či Ferrari je nereálné. Vypsali jsme proto ceny i pro vítěze každé ze čtyř výkonnostních kategorií,“ upřesnila eventová manažerka společnosti AUTODROM MOST Veronika Raková.
Absolutní vítěz s nejrychlejším časem absolvuje zdarma okruhovou školu a při jejím úspěšném dokončení obdrží národní licenci závodního jezdce. Usedne také za volant vozu safety car při mosteckém závodě evropského mistrovství okruhových tahačů Czech Truck Prix v příštím roce. Součástí výhry je i možnost absolvovat kurz sportovní jízdy za účasti profesionálního závodního jezdce Tomáše Pekaře, který letos suverénně ovládl šampionát Renault Clio Cup Central Europe. Soutěžící, kteří dosáhnou nejlepšího času v jednotlivých kategoriích, se mohou také bezplatně zúčastnit kurzu sportovní jízdy s Tomášem Pekařem a obdrží i další zajímavé ceny.
V přípravě na 4. ročník soutěže The Most Challenge, která odstartuje v dubnu příštího roku, nadšeným motoristům nebrání ani konec závodní sezony mosteckého autodromu. „Volné jízdy na velkém okruhu pokračují už druhým rokem i v zimě, a to pod názvem The Most Winter Challenge. Termíny vypíšeme v nejbližší době,“ doplnila Raková.
Podrobné informace o soutěži zájemci najdou ZDE, tabulku s průběžnými výsledky pak ZDE.
Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých tonáží.
autor: Tisková zpráva