Asociace poštovních služeb: letáky budou mít vlastní peoplemetr

08.07.2013 12:58

Vzniká nová metoda měření kvality roznosu neadresné pošty: letáky budou mít vlastní peoplemetr

Asociace poštovních služeb: letáky budou mít vlastní peoplemetr
Foto: Archiv
Popisek: Česká pošta

Asociace poštovních služeb se rozhodla kultivovat měření kvality neadresné distribuce reklamních zásilek a letáků a vyvíjí proto metodu podobnou měření čtenosti tisku či sledovanosti televizních pořadů. Na rozdíl od dosavadní praxe, kdy je především kontrolována úspěšnost jednotlivých distribučních vln, by výsledky připravovaného měření měly lépe reprezentovat celkovou úroveň kvality jednotlivých operátorů.

V běžné praxi nyní kontroly probíhají souběžně jak ze strany klienta, tak dodavatelů, čímž dochází ke značnému navyšování nákladů na obou stranách,“ přibližuje Ing. Petr Angelis, místopředseda představenstva Asociace poštovních služeb. Nevýhodou stávajících metod je mimo to diskutabilní objektivita a neporovnatelnost výsledků.

Při vyvíjení nové metody se nelze inspirovat příklady ze zahraničí, neboť z veřejných zdrojů není známo, že by kvalita neadresné distribuce byla mimo ČR systematicky monitorována,“ uvedl Ing. Jaroslav Švenka, CSc., člen APS a odborník na měření kvality poštovních služeb. „Dnes používané metody kontroly mají nízkou vypovídací hodnotu kvůli poddimenzovanému výběru kontrolních vzorků,“ upozorňuje Ing. Petr Mazouch, PhD., z Vysoké školy ekonomické.

Specialisté na statistiku z VŠE navrhli možnosti řešení, jejichž výsledky by umožňovaly dosáhnout přesnějších a objektivnějších výsledků. Z několika variant řešení vychází jako vhodná metoda panelu, běžně používaná při měření sledovanosti médií či volebních preferencí. „Taková metoda by zaručovala objektivitu a řádově vyšší spolehlivost měření, než nyní používané metody, zároveň by v dlouhodobém měřítku značně snížila náklady klientů i distributorů vynaložených na kontrolu kvality,“ domnívá se specialista na statistiku Ing. Libor Svoboda, kvestor VŠE.

Novou metodiku měření kvality by ocenili jak samotní distributoři, tak i jejich klienti. V současnosti se kontroly kvality neadresné distribuce používají zejména k uplatnění sankcí vůči distributorovi. Zadavatelé však jako primární smysl měření kvality vidí dosažení požadované kvality a její další zvyšování, což by jim nová metoda umožňovala lépe. Kromě toho by nový systém měření kvality měl přinést podobný nezávislý standard, jako poskytují například peoplemetry na trhu televizní reklamy.

Obě strany jsou v současnosti kontrolami nadměrně personálně zatíženy. Prostředky vynakládané na kontroly by v budoucnu mohly být přesměrovány do nového systému, který by garantoval zvyšování standardu distribuce,“ věří Petr Angelis.

Akce proběhla za účasti zástupců společností:  Electro World, Kika, Lidl, Penny Market, Sanovia, Sconto a Strategic Consulting, Česká distribuční a Mediaservis

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

Demokracie

Přijde vám demokratické někoho vyloučit ze strany a rozhodovat o tom bez toho, aniž by byl dotyčný na jednání pozván a měl možnost se hájit? A opravdu si myslíte, že to jak se vyjadřuje Svoboda je důvod, proč vám klesají preference? Já teda nevím, ale mě jste zklamali tím, jak nás necháváte na holi...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

SVS: Veterinární dozor se na jaře zaměřuje na začínající farmářské trhy

7:06 SVS: Veterinární dozor se na jaře zaměřuje na začínající farmářské trhy

S příchodem jara v České republice tradičně startuje také sezóna farmářských trhů a Státní veterinár…