Asociace regionálních značek: Sympatie k označení „BIO“ jsou na dně. Lid si žádá „české“ potraviny

15.12.2017 8:45

Jak by dopadly volby, kdyby v nich kandidovala různá označení pro potraviny? S přehledem by zvítězily „české“ potraviny s 37 % hlasů. Naopak označení kvality „BIO“ by zcela propadlo a zůstalo s 2 % poslední. Ukazují to výsledky unikátního spotřebitelského průzkumu Asociace regionálních značek (ARZ).

Asociace regionálních značek: Sympatie k označení „BIO“ jsou na dně. Lid si žádá „české“ potraviny
Foto: Ekonomika.cz
Popisek: Biopotraviny

Výsledky naznačují, že se lidé nechávají přesvědčit reklamními kampaněmi velkých obchodních řetězců a potravinářských výrobců, které označení „české“ využívají poměrně běžně jako označení kvality. Na to je ovšem potřeba dávat velký pozor. Pokud něco vzniklo v Česku, ještě to neznamená, že se jedná o kvalitní a dokonce ani lokální produkt.

„Klíčové je, jakým způsobem produkt vzniká a jaké suroviny přitom použijete,“ vysvětluje Kateřina Čadilová, národní koordinátorka Asociace Regionálních značek. „Potravinářské normy jsou dnes v celé EU prakticky stejné. Podstatnější, než misto vzniku potraviny, je přístup výrobce k výrobě. Ten vždy lépe prověříte v menším provozu, než ve velké továrně na potraviny,“ dodává Čadilová.

Sympatie k „českému“ ostře kontrastují s nákupními preferencemi respondentů. 66 % označilo jako rozhodující faktor při nákupu „kvalitu“ potravin. Jen 27 % respondentů pak původ produktu. Z toho vyplývá, že spotřebitelé v ČR si „české“ potraviny spojují s kvalitou a značce kvality „BIO“ nedůvěřují.

Výzkum pro Asociaci regionálních značek realizovala agentura Nielsen AdMosphere na reprezentativním vzorku 1017 respondentů, v rámci kampaně ARZ – „Jíst s rozumem“, jejímž cílem je přispět k informovanosti o skutečných lokálních potravinách a možnostech jejich nákupu.

Sympatie k jednotlivým označením:

1. České – 37 %
2. Domácí – 27 %
3. Regionální – 17 %
4. Zdravé – 9 %
5. Lokální – 5 %
6. BIO – 2 %

Kampaň a její výstupy, včetně celého výzkumu, je možné nalézt na webu www.jistsrozumem.cz a pod hashtagem #jistsrozumem.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa jeskyní ČR: Koněpruské jeskyně zakládají novou tradici kulturních pořadů v podzemí

16:05 Správa jeskyní ČR: Koněpruské jeskyně zakládají novou tradici kulturních pořadů v podzemí

Od letošního jara, souběžně s otevřením nového Domu přírody Českého krasu, uvádějí Koněpruské jeskyn…