Auto*Mat: Do práce na kole roste. Jezdit se bude v sedmnácti městech

14.03.2014 12:40

Sedmnáct českých i moravských měst se zapojí do čtvrtého ročníku soutěže Do práce na kole a společně tak poukážou na výhody pohybu po městě na kole. Tisíce lidí z firem a institucí šlápnou v květnu do pedálů a začnou jezdit do práce na vlastní pohon. Ve hře jsou hodnotné ceny pro týmy i jednotlivce a firmy se mohou utkat o titul Cyklozaměstnavatel roku.

Auto*Mat: Do práce na kole roste. Jezdit se bude v sedmnácti městech
Foto: Hans Štembera
Popisek: Stavba tunelu Blanka

Brno, České Budějovice, Hradec Králové, Jablonec, Jihlava, Jindřichův Hradec, Liberec, Olomouc, Ostrava, Otrokovice, Pardubice, Plzeň, Praha, Přerov, Uherské Hradiště, Ústí nad Labem a Zlín. Tady všude se letos rozhodli zapojit do unikátní soutěže Do práce na kole, kterou pořádá pražská iniciativa Auto*Mat ve spolupráci s koordinátory z jednotlivých měst. Cílem akce je omezit zbytečné zahlcování měst automobily při každodenních cestách do práce, ale i zlepšit kondici lidí a oživit ulice.

Zaměstnanci, kteří v některém ze zmíněných měst pracují, mohou v květnu přesednout na kolo a vyzkoušet si, jak vypadají ulice z jiné perspektivy. Stačí, když s kolegy sestaví 2 - 5 členný tým a zaregistrují se na stránce www.dopracenakole.net. Zapsat se mohou už od 17. března.

Ti, kteří budou v květnu jezdit nejpilněji, mají šanci vyhrát zajímavé ceny, například kola, helmy, poukázky nebo zájezdy. Soutěží se v pravidelném dojíždění, kreativitě a v kategorii o největší cyklistickou absurditu. Titul Cyklozaměstnavatel roku získají v každém městě firmy, které své zaměstnance nejvíce podpoří, například umístí před své sídlo stojany nebo zavedou bonusy pro zaměstnance dojíždějící na kole.

„Začít jezdit na kole není nijak těžké. Stačí si to jednou vyzkoušet a už se nebudete chtít vracet za volant. Kromě toho, že lépe poznáte své kolegy a oživíte si svůj pracovní den, můžete ušetřit spoustu peněz za benzín a nervů, které byste jinak nechali v zácpách,“ vysvětluje přednosti soutěže Lukáš Eršil, manažer kampaně z iniciativy Auto*Mat. 

Zatímco v roce 2013 se do klání zapojilo 3890 účastníků ze 776 podniků a 11 měst, letos se počet účastníků zřejmě vyšplhá výrazně výš. „Jsme rádi, že se připojují další města. Je zřejmé, že o městskou cyklistiku je po celé republice čím dál větší zájem,“ dodává Lukáš Eršil. Mezi firmy s nejvyšším počtem jezdců se v minulém roce zařadila Komerční banka, ČSOB, Česká spořitelna a Zentiva. Soutěž je ale vhodná i pro malé firmy nebo živnostníky, podmínkou je pouze sestavit tým.

Během soutěžního měsíce května čekají na účastníky Do práce na kole doplňkové akce, jako je např. „Kafe na triko“. Pokud přijedou na kole v soutěžním tričku do vybrané kavárny, budou si moci dát kávu zdarma. V Brně se bude jezdit s tričkem zdarma také na výstavu, v Pardubicích a Hradci Králové na triko cyklisté získají zdravotní vyšetření gratis. Soutěž se snaží nalákat nováčky – každý, kdo se zapojí poprvé, získá servis kola zdarma nebo jiný bonus.

Do práce na kole tradičně podporuje zástupce Nizozemského království v ČR, velvyslanec Eduard Hoeks: „Městská cyklistika je neoddělitelnou součástí nizozemského životního stylu. Minulý rok jsem jako cykloambasador na svém oranžovém kole navštívil Plzeň, Olomouc a Liberec a letos se chystám do Jihlavy a Brna. Byl bych rád, kdyby se ostatní ke mně přidali a jezdili do práce na kole, obzvlášť když je tak krásné počasí,“ uvedl.

Každý účastník soutěže dostane tričko s originální grafikou kampaně z biobavlny a speciálním ekologickým certifikátem od firmy OP TIGER. Startovací balíčky s tričky bude stejně jako loni rozvážet doručovatelská firma TNT Express, která se stala generálním partnerem soutěže.

„Kampaň Do práce na kole považujeme za velmi vydařený projekt a příležitost, jak udělat něco pro zkvalitnění života ve městech, vůči kterým cítíme z povahy našeho podnikání expresního přepravce určitý dluh. V TNT Express pracuje hodně lidí vyznávajících zdravý životní styl a těch, kteří jezdí do práce na kole, a i proto jsme se i letos rozhodli podpořit tuto kampaň jako generální partner. Už počtvrté můžete během května na našich silnicích potkat pražský tým Oranžových šlapek, ke kterému se určitě připojí také další týmy z našich poboček v Brně, Ostravě a Hradci Králové. Jsme rádi, že naše firma šlape!“ říká generální ředitel TNT Express Miloš Malaník. 

Partnerem kampaně je nově developerská společnosti CTP. „Soutěž Do práce na kole je v souladu s naším dlouhodobým přístupem udržitelného způsobu života, který v našich projektech realizujeme. Příkladem může být náš kancelářský komplex IQ Ostrava nebo brněnský areál Spielberk Office Centre, ve kterém nabízíme již několik let bezplatné zapůjčení holandských designových kol. Zaměstnanci je dnes hojně využívají při cestách po městě, například pokud mají cestu na úřad, kolo rádi využijí. V centru Brna i širším okolí bývají často zácpy a tak je pro ně kolo mnohem rychlejší a pohodlnější alternativa než automobil nebo MHD. Ke zvýšenému komfortu cyklistů slouží také stojany, šatny a sprchy v areálu,“ říká Remon Vos, ředitel společnosti CTP.

Pražská část kampaně probíhá pod záštitou primátora RNDr. Tomáše Hudečka.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

CzechTourism: Česko jako destinace pro golfisty získává na popularitě

7:02 CzechTourism: Česko jako destinace pro golfisty získává na popularitě

Česko posiluje svůj potenciál evropské golfové destinace. Golfový turismus patří k významným zdrojům…