Budějovický Budvar, n.p. a jeho italští importéři dosáhli historického vítězství ve sporu o značku „BUDWEISER“ v Itálii. Anheuser-Busch InBev (dále jen ABI) se od roku 1985 intenzívně snažil z Itálie vytlačit originální značku „BUDWEISER BUDVAR“ a nahradit ji kopií originálního „Budějovického piva“. V roce 2001 zažaloval ABI italské importéry Budějovického Budvaru a mimo jiné požadoval, aby jim bylo zakázáno používání slov „BUD“, „BUDWEISER“ při prodeji piva.
V roce 2002 podal ABI další žalobu s cílem vymazat z italského registru ochranné známky Budějovického Budvaru s prvkem „BUDWEISER“. Budějovický Budvar pak musel díky předběžnému opatření začít v Itálii prodávat pivo s etiketami „Czechvar“ a později „Budějovický Budvar“. V důsledku toho došlo v roce 2002 ke skokovému snížení prodeje budvarského piva na polovinu. V roce 2001 přitom Itálie byla 5. nejdůležitějším exportním trhem Budějovického Budvaru.
Italský Nejvyšší soud nyní oba spory rozhodl ve prospěch Budějovického Budvaru a jeho italských importérů. Rozhodnutí jsou pravomocná a definitivní. „Je to skvělé vítězství. Můžeme se vrátit na italský trh s naší originální značkou „BUDWEISER BUDVAR“. Soud navíc zakázal firmě Anheuser-Busch InBev používat jejich značku „BUDWEISER“, prohlásil ji za klamavou a vymazal ji z registru ochranných známek. Náš konkurent proto musí v Itálii ukončit prodej piva BUDWEISER,“ říká Ing. Jiří Boček, ředitel Budějovického Budvaru. Protože Itálie je velkým pivním trhem (5. největší spotřeba importovaného piva na světě), jedná se pravděpodobně o nejtvrdší prohru společnosti ABI ve více než 100 let trvající globální válce o značku „BUDWEISER“. „Gratuluji k vítězství advokátní kanceláři Čermák a spol. a především advokátovi panu de Bosio, kteří nás v Itálii zastupovali,“ dodává Jiří Boček.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva