Tubus mostu se skládá celkem ze čtyř částí o celkové délce 164 m. V sobotu byla zdvižena střední část mostu nad Kněžskodvorskou ulicí o délce 43 m a hmotnosti 50 tun. Na pilíře vysoké 12 m ji zvedl jeřáb LTM 1500. Tento jeřáb s nosností 500 tun je největším jeřábem dostupným v České republice (technické informace najdete zde). Během uplynulého víkendu byla dokončena celá konstrukce mostu. Na ocelový tubus bude v následujících týdnech namontováno opláštění. Koncem května 2017 pak začne instalace vnitřního dopravního systému, kterým bude závěsná kolejnicová dráha. V únoru 2018 by měl být tento most kompletně dokončen. Dodavatelem stavební části mostu je společnost EDIKT a. s., dodavatelem stavby celého logistického centra je společnost Porr a.s. Technologický most je jednou ze součástí rozsáhlé investice do logistického centra pivovaru.
„Závěsná jednokolejnicová dráha bude přepravovat více než 2 000 lahví piva za minutu. V opačném směru budou ke stáčírnám lahví proudit palety s prázdnými obaly. Nový most zásadním způsobem odlehčí provozu v Kněžskodvorské ulici, neboť dosud musíme hotové pivo i obaly převážet mezi našimi dvěma areály nákladními auty,“ říká Ing. Adam Brož, Ph.D., MBA, sládek (výrobně–technický ředitel) Budějovického Budvaru. Dopravní situace na Kněžskodvorské ulici se ještě zlepší po výstavbě silničního mostu mezi areály pivovaru, který mimo veřejnou komunikaci odvede veškerou zbývající vnitropodnikovou dopravu. „Uvnitř logistického areálu navíc postavíme 70 parkovacích míst pro naše zaměstnance a uvolníme tím parkovací plochy v nejbližším okolí pivovaru,“ dodává Adam Brož.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva