Z poslední doby je možné jmenovat dva obchodní případy, na jejichž realizaci jsme se úspěšně podíleli, a to ve spolupráci se spediční společností Rail Cargo Logistics – Czech Republic s.r.o., která má s přepravou mimořádných zásilek rovněž bohaté zkušenosti.
V měsíci září se uskutečnila přeprava stripperu neboli tepelného výměníku o hmotnosti 118 tun a průměru 3 190 mm ze stanice Brno-Královo Pole přes Lanžhot do Čiernej nad Tisou a dále na východ. Tato mimořádná zásilka byla naložena na 10-ti nápravovém voze Uaai 9503 držitele ČD Cargo. Před nakládkou ale muselo být z tohoto vozu odstraněno ocelové lože sloužící jinak pro upevnění kontejnerů Castor, pro jejichž přepravy je tento vůz využíván. Do svého cíle, do města Baglej na Ukrajině výměník dojel na 8-mi nápravovém transportéru, na který byl přeložen pomocí dvou železničních nehodových jeřábů.
Druhá zajímavá přeprava se uskutečnila o měsíc později. Ve dvou skupinách byly přepraveny části parních kotlů z Moravského Krumlova do rumunské Constanty, přičemž cílovou destinací pro obě části nákladu byl Istanbul. Jednalo se o díly o délce až 32 metrů. Ty byly loženy vždy na dva oplenové vozy řady Scmms s přesahem na vozy Res, které sloužily jednak jako ochranné vozy, ale byly zároveň naloženy menšími zásilkami. První skupina s podejem k přepravě 8. října 2014 se skládala z 8 vozů řady Scmms a 5 vozů řady Res, druhá s podejem 27. října 2014 byla o něco menší – 6 vozů řady Scmms a 4 vozy řady Res. V případě vozů Scmms se jednalo o vozovou výpomoc dopravce ZSSK Cargo.
autor: Tisková zpráva