ČD: Dálková doprava v Jízdním řádu 2014

05.12.2013 11:56

Nabídka mezistátních i vnitrostátních dálkových spojů Českých drah zůstává v novém jízdním řádu zachována v podobném rozsahu jako doposud.

ČD: Dálková doprava v Jízdním řádu 2014
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Na hlavních dálkových trasách pojedou spoje nadále v základních hodinových nebo dvouhodinových intervalech. K největším novinkám patří zavedení dvou párů přímých spojů SC Pendolino mezi Ostravskem a západočeskými lázněmi, zkrácení jízdy spojů SC Pedolino mezi Prahou a Ostravou pod 3 hodiny, posílení počtu spojů EuroCity na lince Praha – Olomouc – Vsetín – Žilina na dvouhodinový interval, změna organizace dopravy do Ruska a zrychlení spojů z Prahy do Českých Budějovic o 12 minut. Během roku 2014 budou uváděny do provozu v dálkových vlacích další modernizované, komfortní vozy.

Mezinárodní dálková doprava

Nejrychlejší pozemní spojení do Moskvy

Zcela nově bude koncipována doprava do Ruska. V letní období dvakrát a v zimním dokonce třikrát týdně pojede komfortní vlaková souprava sestavená z nejmodernějších lůžkových vozů Ruských železnic (RŽD) na lince Praha – Moskva. Zároveň se o zhruba 12 hodin zkrátí jízdní doba, a to na 25 hodin. Zákazníci Českých drah budou moci využít také spojení vlakem RŽD na lince Moskva – Ostrava – Břeclav – Milán – Monte Carlo – Nice. Provoz tohoto vlaku je plánován celoročně jedenkrát týdně. V tomto vlaku jsou kromě lůžkových vozů zařazeny také vozy salonní a restaurační.

Z Prahy do Lince rychleji a komfortněji

Ve směru do Rakouska na rychlících Praha – Linec přes Summerau (součást vnitrostátní linky R7) dojde k nasazení komfortnějších souprav standardu EuroCity (vozy s klimatizací a elektrickými zásuvkami, vůz pro vozíčkáře, přeprava jízdních kol zjednodušenou formou atp.). Spojení obou měst se navíc zrychlí o 18 minut ve směru z Prahy do Lince (z 5 hod. a 9 min. na 4 hod. a 51 min.), respektive o 8 minut ve směru z Lince do Prahy (z 5 hod. a 4 min. na 4 hod. a 56 min.).

Více denních vlaků na Slovensko, méně vlaků do Polska

Více denních spojů vyrazí na Slovensko. Vedle současného základního dvouhodinového intervalu na lince Ex1 Praha – Olomouc – Ostrava – Žilina bude rozšířen počet přímých spojů a zaveden základní mezistátní dvouhodinový interval také na lince Ex2 v trase Praha – Olomouc – Vsetín – Žilina. Díky tomu budou některé vnitrostátní rychlíky a expresy nahrazeny spoji EuroCity. Do těchto vlaků budou zařazeny komfortnější, klimatizované vozy. V nabídce se objeví také druhý pár přímých vlaků v trase Praha hl.n. (odj. v 7:11) – Zvolen (příj. ve 14:51) a zpět (Zvolen 13:09 – Praha hl.n. 20:53).

Ve směru do Polska došlo na žádost PKP Intercity k omezení počtu přímých denních vlaků na 3 páry. Z tohoto důvodu byl ukončen provoz spoje EC Praha. Cestující z Prahy do Varšavy mohou nadále využívat přímé noční spojení a nově bude vytvořeno 3× denně rychlé spojení s přestupem na / ze spojů SC v Ostravě a 3× denně mezi spoji EC v Hranicích na Moravě (provázání přestupu mezi linkami Praha – Žilina a spojením Vídeň – Varšava).

Vnitrostátní dálková doprava

SC Pendolino pojede 2× denně na západ Čech

Ve vnitrostátní dopravě představuje největší novinku zavedení četnější jízdy přímých vlaků SC Pendolino mezi severní a střední Moravou a západními Čechami (Plzeň, Stříbro, Planá u Mariánských Lázní, Mariánské Lázně, Cheb, Františkovy Lázně). Nově pojedou tyto spoje dvakrát denně. Spoje budou odjíždět z Bohumína v 5:11 (kromě neděle, kdy pojede tento vlak jen v úseku Praha – Františkovy Lázně) a v 7:11 a do Františkových Lázní dorazí přibližně za 6 hodin v 11:24 a ve 13:27. Zpět se budou spoje vracet z Františkových Lázní ve 12:36 a 14:36 a do Bohumína přijedou v 18:52 a ve 20:52 hod. Mezi Prahou a Plzní bude trvat cesta vlaky SC Pendolino 1 hod. a 24 min., resp. 1 hod. a 26 min., mezi Prahou a Chebem s větším počtem zastávek než dosud to bude 2 hod. a 33 min., resp. 2 hod. a 34 min. Zároveň dochází ke zkrácení jízdní doby vlaků SC Pendolino mezi Prahou a Ostravou na 2 hod. a 59 min.

Rychleji do Českých Budějovic

V souvislosti s dokončením některých úseků na 4. koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi dojde také k výraznějšímu zrychlení dopravy na lince R7 z Prahy do jihočeské metropole, a to o 12 minut ze současných 2 hod. a 40 min. na nových 2 hod. a 28 min. Po dokončení modernizace dalších úseků koridoru v budoucnosti se cestovní časy dále zkrátí. Na této lince se objeví modernizované, klimatizované vozy s elektrickými zásuvkami pro drobnou elektroniku (PC, mobilní telefony) nejen v mezistátních spojích Praha – Linec, ale také v soupravách několika vnitrostátních rychlíků.

Vrací se některé dříve zrušené spoje

Ministerstvo dopravy znovu objednalo některé dříve omezené dálkové spoje. Jedná se např. o rychlíky R 1160 a R 1173 z Liberce (odj. 18:28) do Ústí n. Lab. hl.n. (příj. 20:32), respektive z Ústí n. Lab. hl.n. (odj. 19:27) do Liberce (příj. 21:31), vlaky mezi Kolínem a Ústím nad Labem (rychlíky R 780 a 795 ve večerních hodinách, které pojedou v pracovní dny a v neděli), opět i v sobotu budou vedeny vlaky R 823 a R 846 v ranních hodinách mezi Brnem, Přerovem a Bohumínem a v původním rozsahu pojedou večerní vlaky R 620 a R 669 v úseku Brno – Jihlava a zpět. 

Do rychlíků zamíří více modernizovaných, komfortních vozů

Obnova vozidlového parku dálkových vlaků bude v roce 2014 pokračovat. Dojde k masivnímu nasazení vozů po modernizaci (více než 100 vozů) a vozů odkoupených od rakouských ÖBB (cca 80 vozů). Do provozu budou uvedeny poslední ze série 64 modernizovaných, bezbariérových vozů typu Bbdgmee, které dopravce nasadí např. na linky Praha – Ústí nad Labem – Cheb a Plzeň – České Budějovice – Brno. Pokračovat bude také modernizace vozů typu Bmee na Bdmpee (klimatizované velkoprostorové vozy 2. třídy s místy pro jízdní kola), které budou jezdit např. na lince Praha – Brno – Bratislava – Budapešť. Další modernizované vozy typu ABpee (1. a 2. třída, klimatizace, el. zásuvky) a Bdtee (tzv. malá modernizace vozů 2. třídy, např. místa na kola, el. zásuvky) budou během nadcházejícího roku nasazeny např. na linku R13 Brno – Břeclav – Olomouc nebo na spoje Praha – Plzeň – Klatovy (– Železná Ruda) linky R6. Od poloviny roku předpokládají České dráhy také zkušební provoz souprav Railjet na vybraných vlacích EuroCity mezi Prahou a Vídní.    

O společnosti České dráhy, a.s.

České dráhy patří k předním železničním dopravcům v rámci Evropské unie. V roce 2012 využilo jejich spoje 169 milionů cestujících. Zákazníci pozitivně vnímají probíhající změny v kvalitě poskytovaných služeb a jejich počet roste zejména v dálkové a v příměstské dopravě. Společnost loni uvedla do provozu přes 240 nových nebo modernizovaných vozů a lokomotiv. K úplným novinkám patří elektrické jednotky RegioPanter a motorové jednotky RegioShark. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: České dráhy

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

JCCR: V oblasti cestovního ruchu musíme zabrat, sousedé nám ubíhají mílovými kroky

19:15 JCCR: V oblasti cestovního ruchu musíme zabrat, sousedé nám ubíhají mílovými kroky

“Na čem nám ujíždějí sousedé” bylo tématem 8. ročníku největší konference cestovního ruchu v České r…