ČD: Den železnice v Plzeňském kraji je letos ve znamení 140. výročí trati Plzeň – Žatec

26.09.2013 17:31

Plasy se letos staneoucentrem oslav Dne železnice v Plzeňském kraji. Oslavy se uskuteční v sobotu 28. září od 10 do 16 hodin a kromě jízd zvláštních parních vlaků v čele s parní lokomotivou „Kafemlejnek“ je připravený doprovodný program na plaském nádraží, ale i v tamním klášteře. Regionální oslavy Dne železnice pořádají České dráhy ve spolupráci s městem Plasy.

ČD: Den železnice v Plzeňském kraji je letos ve znamení 140. výročí trati Plzeň – Žatec
Foto: red
Popisek: ČD - logo

První jízdu zahájí vlak tažený parní lokomotivou 310.072 (vyrobenou v roce 1899 v Linci) v Kaznějově. Odjíždí v 10:10 a zamíří do stanice Plasy, kam přijede v 10:20. V prostoru plaského nádraží si zájemci můžou prohlédnout modelové kolejiště a v bývalém služebním voze výstavu o historii železnice. Nebude chybět historická šlapací drezína ani hudební vystoupení nebo nabídka občerstvení. Po celé odpoledne bude jezdit parní vlak mezi Plasy a Mladoticemi.

Program Dne železnice ve stanici Plasy v sobotu 28. září 2013
- vyjížďky nostalgickým vlakem s parní lokomotivou „Kafemlejnek“
- v 11:00 a v 11:40 vystoupení Heligonkářů
- ve 13:00 hudební vystoupení žáků ZUŠ Plasy
- ve 14:00 hodin zahraje skupina Slepá kolej
- od 15:00 hodin vystoupí Michal Šindelář trio
- modelové kolejiště
- výstava o historii železnice v bývalém služebním voze
- občerstvení
- možnost svezení na historické drezíně

Z  nádraží je možné vypravit se i na prohlídku města. Po předložení jízdenky z parního vlaku návštěvník obdrží slevu na vstupném do plaského kláštera na vybraný prohlídkový okruh. V zámku bude k vidění velký model železnice a výstava fotografií.

Za jednosměrné jízdné v úseku Plasy – Mladotice zaplatí dospělí cestující 40 Kč, děti (6 –15 let) 20 Kč.

Den železnice připomíná datum 27. září 1825, kdy byl zahájen provoz s parní lokomotivou konstruktéra Georga Stephensona mezi anglickými městy Stockton a Darlington na trase dlouhé 40 km. Byla to revoluční změna, která nahrazovala koňské povozy, začaly se budovat tratě a postupně přecházela přeprava zboží a cestujících na železnici. Na našem území se první železnice objevila v roce 1832, kdy byla vybudována naše první koněspřežka mezi rakouským Lincem a Českými Budějovicemi.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: České dráhy

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

BESIP: Skrytá měření odhalila další rizikové místo v Libereckém kraji

7:14 BESIP: Skrytá měření odhalila další rizikové místo v Libereckém kraji

V Hajništi překračuje maximální povolenou rychlost v obci skoro 90 procent motoristů. Výjimkou nebyl…