„Novou kategorií vlaků »rychlík vyšší kvality«, zkráceně jen Rx, chceme odlišit již modernizované spoje od původních rychlíků pověstných dříve tradičními východoněmeckými vozy s koženkovými lavicemi,“ řekl člen představenstva ČD odpovědný za osobní dopravu Michal Štěpán a doplnil: „Naše zákazníky tak chceme informovat o tom, na kterých spojích je už čeká vyšší kvalita vozů srovnatelná s vlaky EuroCity nebo InterCity. Cestující tak budou moci počítat i na běžných rychlíkových linkách s komfortem dosud oceňovaným obvykle na mezistátních dálkových linkách. Od prosince bychom chtěli zavést prvních téměř třicet takových spojů, v prvním kole to budou vlaky z Prahy přes Plzeň do Chebu a do Klatov.“
„Rychlík vyšší kvality“ (Rx) bude sestaven nejméně z 80 % z nových nebo modernizovaných vozů, které znají cestující především z vlaků EuroCity a InterCity. Díky tomu tyto spoje nabídnou cestujícím například el. zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky. Ve vlacích budou také poskytovány informace o jízdě, následných zastávkách a mimořádnostech prostřednictvím vlakového rozhlasu. Část vozů v „rychlících vyšší kvality“ (Rx) nabídne také klimatizovaný interiér nebo větší stolky. Původní vozy budou moci být využívány jen minimálně, a to jako posilové v době zvýšené přepravní poptávky např. v pátek nebo v neděli odpoledne.
V kategorii Rx budou v novém jízdním řádu 2015 vedeny například spoje Praha – Plzeň – Cheb nebo Praha – Plzeň – Klatovy a případně některé další podmínky splňující spoje na dalších tratích. V příštích letech, v návaznosti na dodávky dalších modernizovaných vozů, se počet vlaků kategorie „rychlík vyšší kvality“ (Rx) bude dále rozšiřovat.
České dráhy od prosince letošního roku zavedou také další novou obchodní kategorii railjet, která patří do skupiny vlaků vyšší kvality, jako jsou SuperCity Pendolino (SC Pendolino), EuroCity (EC) nebo InterCity (IC). Railjet je mezinárodní značka komfortních vysokorychlostních souprav provozovaných ČD a ÖBB na středoevropských tratích. V České republice budou jezdit v pravidelných dvouhodinových intervalech na lince Praha – Pardubice – Brno – Břeclav a dále do rakouské Vídně a Grazu. Na našem území budou dosahovat průměrnou rychlost (včetně zastávek) cca 100 km/h.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: České dráhy