ČD: Opravy na tři měsíce omezí dopravu na brněnském hlavním nádraží a ovlivní téměř 300 spojů denně

19.05.2017 8:03 | Zprávy

Od 3. června začne Správa železniční dopravní cesty opravovat tzv. Pražský viadukt a 4. nástupiště brněnského nádraží. Práce skončí 10. září.

ČD: Opravy na tři měsíce omezí dopravu na brněnském hlavním nádraží a ovlivní téměř 300 spojů denně
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Během tříměsíční opravy bude většina vlaků zastavovat buď v Židenicích nebo ve stanici Brno dolní nádraží nedaleko autobusového terminálu Zvonařka. Opravy se dotknou provozu jak mezinárodních vlaků linky Ex3 Praha – Brno – Wien / Budapest, tak rychlíkových spojů, především linky R9 a R19 a v neposlední řadě i nejvytíženějších regionálních linek S3 a S2.

„Jednu zatěžkávací zkoušku už máme za sebou, když se loni při letní výluce snížila kapacita brněnského nádraží kvůli opravám o 20 %, a další výzva je před námi. Letošní výluka bude mít vliv nejen na regionální dopravu ale i na dálkové a mezistátní vlaky,“ uvádí Jiří Sysel, ředitel Regionálního obchodního centra ČD v Brně a doplňuje: „Jednou z hlavních změn je, že mezinárodní vlaky z Prahy a Břeclavi budou přijíždět a odjíždět z Brna dolního nádraží, kam bude zavedena z hlavního nádraží náhradní autobusová doprava.“

Dopravu na Brněnsku ovlivní během léta dvě další velké vlakové výluky. „V červenci a srpnu bude zastaven provoz v úseku Tišnov – Vlkov u Tišnova, a to kvůli opravě tunelů a části stanice Řikonín, a ve stejnou dobu bude omezen i provoz na jedné ze dvou kolejí na trati v úseku Brno-Královo Pole – Kuřim – Tišnov, kvůli rekonstrukci stanice Kuřim. Do konce června trvá také výluka na trati Brno – Jihlava, která se dotýká linek S4 a R11,“ doplňuje Jiří Sysel.

Trať Praha – Pardubice – Č. Třebová – Brno – Břeclav

  • Linka Ex3 Praha – Brno – Wien / Bratislava – Budapest

Vlaky nezaintegrované linky Ex3 pojedou mimo stanici Brno hl.n. a zastaví v Brně dolním nádraží a Brně-Židenicích (s výjimkou vlaků EN 476, 477 a Ex 581). Mezi Brnem dolním a hlavním nádražím pojedou autobusy náhradní dopravy. Spojení ze Židenic do centra města bude zajištěno posílenými tramvajovými linkami 2 (směr Hlavní nádraží) a 3 (směr Dětská nemocnice – Česká). Vybrané vlaky kategorie EC a railjet pojedou v úseku Praha – Brno cca o 4 minuty dříve oproti pravidelnému jízdnímu řádu. Vlaky Ex 572 a Ex 573 po dobu výluky nepojedou.

  • Linka R19 Brno – Blansko – Březová nad Svitavou – Praha

Rychlíky linky R19 budou zastavovat v Brně-Židenicích a ukončí jízdu v Brně dolním nádraží.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Proč by se Ukrajina měla vzdát svého území?

Jde přeci o princip, proč ustupovat agresorovi? A proč vám taky píšu je, že nechápu, jak jste to myslel, že bude Ukrajina válčit o své zájmy do posledního Čecha či Slováka. Vždyť přeci ČR žádné vojáky do boje na Ukrajinu nevysílá, co vím, tak tam šlo válčit jen pár lidí dobrovolně a vláda ani vojáky...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Agentura Moody’s zlepšila výhled investičního ratingu Českých drah na pozitivní

22:17 Agentura Moody’s zlepšila výhled investičního ratingu Českých drah na pozitivní

Mezinárodní ratingová agentura Moody’s potvrdila rating Českých drah na úrovni Baa2 v investičním pá…