Rozšiřuje flotilu stávajících lokomotiv Taurus, které jsou řazeny na mezinárodní spoje z Vídně přes Brno a Prahu do Německa. Od prosince 2014 začnou tyto lokomotivy pravidelně jezdit s komfortními soupravami Railjet.
První elektrické vysokorychlostní lokomotivy Taurus byly uvedeny do provozu před čtrnácti lety. V Česku jsou pravidelně k vidění od 14. prosince 2008. Cestující se s nimi setkávají na mezinárodních vlacích EC z Rakouska přes Českou republiku do Německa.
Lokomotivy Taurus jsou určené pro provoz na evropských tratích se střídavou i stejnosměrnou trakcí. Pracují na bázi moderní technologie třífázových asynchronních pohonů určených pro univerzální lokomotivy nejvyšší výkonové kategorie a nabízejí mimořádně vysokou spolehlivost. Lokomotiva společnosti Siemens je držitelkou světového rychlostního rekordu. Získala jej 2. září 2006 na vysokorychlostní trati Ingolstadt – Norimberk, konkrétně v úseku mezi městy Kinding a Allersberg. Při experimentu s připojeným měřicím vozem jela rychlostí 357 kilometrů za hodinu, čímž překonala dosavadní rekord o 26 km/h z roku 1955. Šlo přitom o sériovou lokomotivu bez zvláštních úprav, pouze u jejího počítačového řídicího systému byla odstraněna rychlostní omezení, která jsou jinak u těchto strojů nastavená na 230 km/h, standardní stěrače a sněžný pluh.
Od prosince 2014 budou lokomotivy Taurus jezdit s moderními soupravami Railjet, které přinesou komfortnější a rychlejší cestování z Grazu přes Vídeň a Brno do Prahy. V současnosti jsou vyrobeny všechny hrubé stavby vozů pro první soupravu Českých drah, část vozů je již ve fázi konečné montáže, a pokračuje se ve výrobě vozů z druhé a třetí soupravy. První zkušební jízdy se plánují již v polovině příštího roku. Všech sedm modrých souprav pod obchodním názvem ČD Railjet vyjede v prosinci 2014.
Railjet spojení Graz – Vídeň – Brno – Praha
ČD s ÖBB zavedou od prosince 2014 na trati Graz – Vídeň – Brno – Praha spoje Railjet ve dvouhodinovém intervalu. V provozu budou tři červené rakouské a sedm českých souprav v modré barvě. Vlaky Railjet Graz – Praha budou vedeny přes vídeňské hlavní nádraží. Díky tomu budou moci cestující využít pohodlné a přímé spojení bez přestupů z Prahy do Vídně, resp. do Grazu. Výrazně se zvýší kvalita cestování také mezi oběma největšími městy České republiky Prahou a Brnem. Zde nabídne Railjet atraktivní alternativu k přetížené dálnici a služby šité na míru různým skupinám cestujících: například business class pro manažery, nebo dětské kino pro rodiny s dětmi.
Stejný servis také v ČD Railjet
Railjety zakoupené ČD a vyráběné společností Siemens se budou skládat ze 7 vozů a nabídnou 442 míst k sezení: Pět vozů 2. třídy s 384 místy, restaurační vůz a řídicí vůz s business class se 6 místy a s 1. třídou o 42 místech. ČD Railjet nabídne stejný komfort a veškerý servis, který zákazníkům nabízí rakouské soupravy. Všechny mají restauraci a k dispozici je také Wi-Fi. Každý vůz je vybaven přehledným informačním systémem. Moderní monitory informují o aktuální rychlosti, průběhu cesty, momentální poloze vlaku a následující zastávce. Elektronický rezervační systém umožňuje snadné nalezení místa k sezení. ČD Railjet nabídne také přepravu jízdních kol a úplnou novinkou na českých tratích bude dětské kino.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: České dráhy