„Moderní jednotky nahrazují běžné vagony, cestující si změnu pochvalují. Nová vozidla jim nabízejí komfort srovnatelný s dálkovými vlaky, zejména vítají bezbariérovost vlaku, pohodlné sedačky, dostatečný prostor po kočárky, kola, audiovizuální informační systém, v letních měsících ocenili i klimatizaci. Jako příjemný bonus vnímají Wi-Fi připojení,“ uvedl Jiří Kafka, ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah v Českých Budějovicích. RegioPantery zajišťují téměř 100 % spojů na páteřní lince Strakonice – České Budějovice – České Velenice. Dále jezdí na spojích Veselí nad Lužnicí – Popelín a o nedělích na trati České Budějovice – Horní Dvořiště.
„Jihočeský kraj dostal moderní vozidla zkonstruovaná a vyrobená v České republice, která svými parametry plně uspokojí požadavky cestujících v regionální železniční dopravě. Proto jsme také jejich využití ve smlouvě s Českými drahami rozšířili nad rámec původního projektu a společně s Krajským centrem osobní dopravy připravujeme pro rok 2015 jejich nasazení i na rameni České Budějovice – Tábor. Protože podmínky dotační podpory z ROP Jihozápad neumožňovaly nasazení vozidel do Kraje Vysočina a my máme zájem na jejich provozu do stanice Počátky-Žirovnice, projednal Jihočeský kraj možnost úpravy dotační smlouvy tak, aby doprava přes hranice kraje byla umožněna rovněž od příštího jízdního řádu. Věříme, že ČD modernizují v příštích létech i vozový park motorové trakce, protože současná vozidla neumožňují plné využití parametrů jihočeských tratí,“ uvedl člen Rady Jihočeského kraje Antonín Krák.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: České dráhy