ČD převzaly všechny RegioPantery v Jihočeském kraji, nabízejí komfortní cestování na čtyřech tratích

29.04.2014 17:36 | Zprávy

Celkem čtyři moderní železniční vozidla, elektrické jednotky RegioPanter, nasazují do provozu České dráhy v Jihočeském kraji. První nízkopodlažní elektrická jednotka řady 650 začala cestující vozit na podzim 2012. Všechna čtyři objednaná vozidla má dopravce k dispozici od února 2014 a České dráhy je postupně nasazovaly do provozu.

ČD převzaly všechny RegioPantery v Jihočeském kraji, nabízejí komfortní cestování na čtyřech tratích
Foto: red
Popisek: ČD - logo

„Moderní jednotky nahrazují běžné vagony, cestující si změnu pochvalují. Nová vozidla jim nabízejí komfort srovnatelný s dálkovými vlaky, zejména vítají bezbariérovost vlaku, pohodlné sedačky, dostatečný prostor po kočárky, kola, audiovizuální informační systém, v letních měsících ocenili i klimatizaci. Jako příjemný bonus vnímají Wi-Fi připojení,“ uvedl Jiří Kafka, ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah v Českých Budějovicích. RegioPantery zajišťují téměř 100 % spojů na páteřní lince Strakonice – České Budějovice – České Velenice. Dále jezdí na spojích Veselí nad Lužnicí – Popelín a o nedělích na trati České Budějovice – Horní Dvořiště.

„Jihočeský kraj dostal moderní vozidla zkonstruovaná a vyrobená v České republice, která svými parametry plně uspokojí požadavky cestujících v regionální železniční dopravě. Proto jsme také jejich využití ve smlouvě s Českými drahami rozšířili nad rámec původního projektu a společně s Krajským centrem osobní dopravy připravujeme pro rok 2015 jejich nasazení i na rameni České Budějovice – Tábor. Protože podmínky dotační podpory z ROP Jihozápad neumožňovaly nasazení vozidel do Kraje Vysočina a my máme zájem na jejich provozu do stanice Počátky-Žirovnice, projednal Jihočeský kraj možnost úpravy dotační smlouvy tak, aby doprava přes hranice kraje byla umožněna rovněž od příštího jízdního řádu. Věříme, že ČD modernizují v příštích létech i vozový park motorové trakce, protože současná vozidla neumožňují plné využití parametrů jihočeských tratí,“ uvedl člen Rady Jihočeského kraje Antonín Krák.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: České dráhy

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Obroda strany

Můžete sdělit, kolik členů za poslední rok stranu opustilo a kolik nových jich přišlo? A budete ve volbách sázet na nové tváře? Co jsem zatím postřehla, tak kandidují zas ti samí. PS: Co vlastně říkáte na to, že Lipavský přešel zrovna k ODS, kterou vaše strana tak kritizuje? A myslíte, že lze zabrán...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MŽP: Vzdělávací roadshow „Pro českou přírodu“ učí hrou děti i dospělé

7:33 MŽP: Vzdělávací roadshow „Pro českou přírodu“ učí hrou děti i dospělé

Jak přiblížit českou přírodu veřejnosti? Na roadshow Pro českou přírodu se děti hravou formou seznam…