ČD railjet zahajuje zkušební provoz s cestujícími

06.05.2014 20:19

První souprava ČD railjet dnes oficiálně zahájila zkušební provoz s cestujícími. První pravidelný spoj, na kterém souprava ČD railjet vyrazila na premiérovou cestu, byl vlak IC 571 Zdeněk Fibich z Prahy hlavního nádraží do Břeclavi.

ČD railjet zahajuje zkušební provoz s cestujícími
Foto: red
Popisek: ČD - logo

V příštích dnech potkají cestující jednotku ČD railjet na spojích IC 572 / 573 Brněnský drak Brno hl.n. (odj. 6:39 hod.) – Praha hl.n. (příj. 9:21 hod. / odj. 16:39 hod.) – Brno hl.n. (příj. 19:19 hod.). Od poloviny června plánují České dráhy již mezinárodní zkušební provoz ČD railjetu na vlacích EC 72 / 73 Smetana a EC 74 / 75 Franz Schubert. Od prosince spojí soupravy ČD railjet a ÖBB railjet Prahu, Brno, Vídeň a Graz v pravidelném dvouhodinovém intervalu.        

Díky zavedení railjetů posilují České dráhy svou pozici na poli mezinárodní dálkové dopravy a český národní dopravce se tak zapojuje do mezistátní sítě rychlých a komfortních vlaků, na kterou se přímo napojí v nově vzniklém přestupním uzlu Vídeň hlavní nádraží. Z této spolupráce profitují především cestující, kteří mohou využívat nejmodernější typ vlaků také ve vnitrostátní přepravě mezi Prahou, Pardubicemi, Brnem a Břeclaví.

„Cestujícím jsme dnes předali do užívání první zcela nový vlak pro dálkovou dopravu, který představuje vedle mnoha technických novinek především novou kvalitu cestování. Klimatizace, informační systém, restaurace, bezbariérové úpravy pro vozíčkáře, to jsou již automatické součásti mnoha našich vlaků, ale zde nabízíme zákazníkům i další nové služby a vylepšení,“říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz a dodává konkrétní příklady: „Obchodní cestující mohou využít pohodlí nové třídy business s komfortními polohovatelnými křesly. Rodiny s dětmi zase ocení vyhrazená místa v blízkosti dětského kina. V jejich sousedství je zároveň prostor na uložení kočárků. Myslíme také na cyklisty, což u podobných rychlovlaků nebývá obvyklé. Railjet je díky tomu mezi Prahou a Brnem dobrou alternativou nejen k autobusu, ale dokonce k osobnímu autu. Kvalita a rychlost vlaků na této trati je dnes na evropské úrovni a vlaky railjet tuto skutečnost jen potvrzují.“

„Dnešní zahájení zkušebního provozu rychlovlaku railjet posouvá realizaci kontraktu, mezi Českými drahami a společností Siemens, do další fáze. Českým zákazníkům přinesou railjety moderní cestování na železnici ve standardu, na který jsou zvyklí cestující v západní Evropě. Zbylých šest souprav rychlovlaků railjet by se na české železnici mělo objevovat postupně do konce letošního roku. Na konstrukčním řešení vysokorychlostních vlaků railjet se podílí i český tým z vývojových center Siemens v Praze a Ostravě,“říká Roman Kokšal, ředitel dopravních divizí společnosti Siemens.

Moderní soupravy ČD railjet nabídnou svým cestujícím vysoký komfort a rychlejší cestování. Doba jízdy se zkrátí mezi Prahou a Vídní ze současných 4 hodin a 45 minut na přibližně 4 hodiny a 10 minut. Po dokončení modernizace několika úseků trati v České republice se plánuje zkrácení cestovní doby také mezi Prahou a Brnem. Z Prahy do Vídně se pak bude cestovat za méně než 4 hodiny.

Soupravy ČD railjet nabídnou svým cestujícím například tyto služby a výhody:   

  • komfortní oddíl business s polohovatelnými křesly;
  • místa 1. třídy s koženými polohovatelnými sedačkami a sklopnými nebo rozkládacími stolky;
  • místa 2. třídy v leteckém uspořádání za sebou nebo proti sobě, se sklopnými nebo rozkládacími stolky;
  • elektrické zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky cestujících, např. notebooků, mobilních telefonů, tabletů a dalších zařízení ve všech vozech vlaku;
  • vlakový restaurant s bohatou nabídkou jídel a nápojů;
  • v 1. třídě a v třídě business donášku jídel a nápojů z restauračního vozu na místo cestujících, ve 2. třídě nabídku občerstvení z minibaru;
  • místa pro vozíčkáře včetně upravené bezbariérové toalety; 
  • dětské kino a vyhrazená místa pro cestující s dětmi včetně místa pro odstavení kočárků;
  • místa pro přepravu 6 jízdních kol;
  • bohatě dimenzované odkládací plochy pro zavazadla;
  • moderní audiovizuální informační systém s displeji LCD a elektronický rezervační systém;
  • klimatizované prostředí;
  • tlakotěsné provedení vozové skříně, která omezuje nepříjemné náhlé změny tlaku při vjezdech do tunelů nebo míjení dvou vlaků;
  • široké bezbariérové mezivozové přechody bez dveří.

ČD railjet o 7 vozech má celkem 442 míst k sezení, z toho 6 v třídě business a 42 v 1. třídě. Souprava může jet rychlostí až 230 km/h, její délka bez lokomotivy je 185 metrů a hmotnost 350 tun. Vlaky railjet dnes obsluhují mezinárodní linky mezi Maďarskem, Rakouskem, Švýcarskem a Německem. Od prosince 2014 se mezi tyto země přidá také Česká republika.

České dráhy letos oslavují 175 let drážní dopravy. První trať byla otevřena z Vídně do Břeclavi 6. června 1839 a 7. července 1839 byl slavnostně zahájen provoz vlaků z Vídně až do Brna. Zcela nové soupravy ČD railjet míří na tuto naší nejstarší trať právě v jubilejním roce 2014. České dráhy, a.s., jsou pokračovatelem již 175leté tradice a přímým nástupcem bývalých drážních společností.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: České dráhy

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

19:15 DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v Opravně tramvají v Ústředních dílnách v Hostivaři uvedl do prov…