Modrá je totiž symbolem komunikace – jedné ze tří oblastí, které jsou pro osoby s autismem problematické a pro vzájemné porozumění zcela zásadní. Na severu Čech se tak do modra zbarvily elektrárny Tušimice a Ledvice a děčínské sídlo ČEZ Distribuce. Skupina ČEZ se tím rovněž hlásí k Cílům udržitelného rozvoje OSN (SDGs). V tomto případě k cíli 10 = Méně nerovnosti.
„Pravidelně od roku 2014 pořádá Platforma Naděje pro Autismus celorepublikovou osvětovou kampaň "Česko svítí modře" ke zvýšení povědomí společnosti o podstatě autismu a života s ním. Kampaň obvykle trvá celý duben, přičemž začíná 2. dubnem, který OSN vyhlásila v roce 2007 jako Světový den zvýšení povědomí o autismu. Tento den nelze jen tak přejít mlčením, byť jsme si vědomi, že stále není možné realizovat kampaň v obvyklém rozsahu a stylu. Stejně jako vloni nás proto doslova překvapili zástupci některých organizací a institucí, například Krajské úřady či právě ČEZ, které se samy z vlastní iniciativy přihlásily k myšlence kampaně s tím, že také letos nasvítí svoje objekty v noci z 2. na 3. dubna modrou barvou,“ uvedla Marta Pečeňová, koordinátorka platformy Naděje pro Autismus
Podle ní lidé s autismem a jejich blízcí se snaží být v rámci svých možností a schopností platnou součástí společnosti i v tomto pro všechny těžkém a frustrujícím období. Vládní opatření přijatá k omezení šíření koronaviru, jako například uzavření škol, omezení pohybu na veřejnosti, nošení ochranných pomůcek, omezování provozu sociálních služeb a další, ale přinášejí do jejich životů zásadní a okamžité změny, na které se však z důvodu svého stavu nejsou vždy schopni hned na 100 procent adaptovat.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva