Skupina ČEZ se snaží zákazníkům vycházet vstříc za každé situace. Zdokonalila proto poskytování splátkových kalendářů těm, kterým náhlé nepříznivé okolnosti brání řádně platit vyúčtování elektřiny, plynu nebo do budoucna i mobilních služeb. Navíc se s ČEZ Bez starostí zákazníci mohou pojistit proti riziku neschopnosti hradit pravidelné zálohy na energie.
Flexibilnější řešení šité přímo na míru zákazníka a výrazné snížení procenta řádně nesplácených závazků. Takový je výsledek změny filozofie přístupu ke splátkovým kalendářům. Ty mohou využít zákazníci společnosti ČEZ Prodej, které zasáhla nenadálá nepříznivá životní situace, bránící jim v řádném uhrazení vyúčtování za odebrané energie.
Zatímco dříve ČEZ Prodej registroval více než třetinu problematických splátkových kalendářů, u nichž musel přistoupit k vymáhání, nyní jejich podíl na celku klesá. Potřeba změnit přístup ke splátkovým kalendářům vyplynula z průzkumů zákaznické spokojenosti a následných analýz. Zákazníkům, kteří se ocitli v nenadálé finanční tísni, nyní umožňujeme individuální nastavení parametrů splátkového kalendáře. Navíc se od února letošního roku poskytování a správě splátkových kalendářů věnuje nový, speciálně vyškolený tým, který jsme vytvořili v rámci našeho call centra.
Kromě domluvy na individuálním nastavení splátek pracovníci tohoto týmu poradí zákazníkům i v širších souvislostech - třeba se změnou sazby nebo jinou možností úspor. Díky osobnímu přístupu také Skupina ČEZ dokáže lépe identifikovat odběratele, kteří se snaží své nepříznivé situaci čelit a závazkům dostát. Členové týmu pak hledají oboustranně přijatelné řešení s cílem co nejvíce dlužníků "uzdravit" a umožnit jim znovu pravidelně platit účty za energie. Zároveň tito naši specialisté hlídají splácení a okamžitě kontaktují zákazníky, kteří jsou v prodlení se splátkou. Od února takto tým uzavřel přes 1200 splátkových kalendářů.
Změnit metodiku poskytování splátkových kalendářů a vytvořit speciální tým se tak po necelém půl roce ukázalo jako řešení oboustranně výhodné jak pro zákazníka, tak pro Skupinu ČEZ. I nadále však platí, že splátkový kalendář je používán pouze v opodstatněných příkladech.
Náhlá neschopnost hradit finanční závazky má řešení. S doplňkovou službou ČEZ Bez starostí mohou všichni zákazníci ČEZ Prodej z řad domácností s odběrem elektřinu či plynu snížit riziko negativních finančních dopadů v případě ztráty zaměstnání či dlouhodobé pracovní neschopnosti. V případě takové události získají až 30 000 Kč během 6 měsíců. Více informací o pojištění zákazníci naleznou na www.cez.cz/bezstarosti.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva