ČRo: Pravidla předvolebních spotů kandidujících subjektů a losování jejich mediaplánů

22.09.2013 10:36

1. října 2013 v 10:00 hodin proběhne v budově Českého rozhlasu (Studio 2, Vinohradská 12, Praha 2) losování, které přidělí všem zaregistrovaným politickým stranám, hnutím a koalicím matematicky vygenerované mediaplány. Losování proběhne za přítomnosti notáře.

ČRo: Pravidla předvolebních spotů kandidujících subjektů a losování jejich mediaplánů
Foto: red
Popisek: Český rozhlas

Pravidla pro vysílání volebních spotů v Českém rozhlase v kampani pro volby  do PSP ČR 2013

I.

Český rozhlas je v souladu se zákonem č. 247/1995 Sb., o volbách do Parlamentu České republiky, ve znění pozdějších předpisů, povinen v době od 14. října (pondělí) do 23. října 2013 (středa) do 14:00 h. bezplatně poskytnout všem politickým stranám, politickým hnutím a koalicím, jejichž kandidátní listina byla zaregistrována (dále jen „kandidující subjekt“), celkem 14 hodin vysílacího času. Český rozhlas bude volební spoty vysílat v uvedeném období na svých celoplošných stanicích Český rozhlas Radiožurnál, Český rozhlas Dvojka, Český rozhlas Vltava a ve všech svých regionálních studiích.

II.

Spoty budou vysílány:

  • na stanici ČRo Radiožurnál denně od 14. října do 22. října 2013 v době od 21:30  hod.,
  • na stanici ČRo Dvojka denně od 14. října do 22. října 2013 v době od 20:30  hod.,
  • na stanici ČRo Vltava denně od 14. října do 23. října 2013 v době od 5:50 hod.
  • ve všech regionálních studiích ČRo denně od 14. října do 22. října 2013 v době od 21:00 hod.

Začátky vysílání jednotlivých volebních bloků se mohou z technických důvodů mírně lišit od uvedených časů.

III.

Stopáž všech volebních spotů bude maximálně 60 sekund. Bude-li stopáž spotu kratší než 60 sekund, bude čas ve vysílání doplněn hudbou. V případě, že bude dodán spot delší než 60 sekund, bude příslušný kandidující subjekt Českým rozhlasem o této skutečnosti vyrozuměn a požádán o přepracování spotu, a to nejpozději do 48 hodin od takového vyrozumění.

Každý kandidující subjekt může dodat maximálně tři verze volebních spotů.

Ve vysílání budou volební spoty umístěny mimo komerční reklamní bloky. Všechny vysílané volební bloky budou odděleny výrazným jinglem označujícím volby do PSP ČR a upozorněním, že za obsah spotů a technickou kvalitu odpovídají kandidující subjekty.

IV.

Český rozhlas vytvoří matici s rozložením všech volebních spotů v průběhu celé kampaně. Tím vznikne série mediaplánů v počtu odpovídajícím počtu kandidujících subjektů. Všechny tyto mediaplány budou vyvážené tak, aby žádný z kandidujících subjektů nebyl zvýhodněn ani poškozen.

Dne 1. 10. 2013 od 10:00 h se uskuteční v budově Českého rozhlasu rozlosování, které přidělí jednotlivé vygenerované mediaplány jednotlivým kandidujícím subjektům. Losování provede nezávislá osoba za přítomnosti notáře a médií. Po rozlosování obdrží každý kandidující subjekt v tištěné podobě svůj konkrétní mediaplán, který obsahuje přehled vysílání volebních spotů daného kandidujícího subjektu.

 V.

Volební spoty určené k vysílání předá každý kandidující subjekt do Českého rozhlasu, budova Římská ul. 13, Praha 2 v období od 1. 10. do 8. 10. 2013 vždy v pracovní den v době od 14:00 do 17:00 hod.

Spoty musí být předány na profesionálních zvukových nosičích (R-DAT, CD audio, USB Flash disk) a řádně a jednoznačně označeny názvem kandidujícího subjektu. Při dodání každého spotu je pověřená předávající osoba kandidujícího subjektu povinna předat Českému rozhlasu vyplněný Předávací protokol k volebním spotům, který obsahuje název, adresu a telefon kandidujícího subjektu, jméno pověřené předávající osoby, označení typu nosiče, stopáž spotu, jméno, adresu a telefon výrobce a prohlášení o vypořádání autorských a souvisejících práv spotu, potvrzený razítkem kandidujícího subjektu a podepsaný statutárním orgánem kandidujícího subjektu a předávajícím (formulář přiložen). Současně předá i vyplněný Doklad o hudbě použité ve volebním spotu, podepsaný výrobcem spotu (formulář rovněž přiložen).

Politické strany nesou plnou odpovědnost za obsah volebních spotů a za jejich technickou kvalitu. Obsah volebních spotů musí být v souladu s platnými zákony České republiky. V případě, že spot nebude odpovídat těmto pravidlům nebo nebude v souladu s platnými zákony České republiky, bude příslušný kandidující subjekt Českým rozhlasem o této skutečnosti vyrozuměn a požádán o přepracování spotu, a to nejpozději do 48 hodin od takového vyrozumění.

Pokud kterýkoli z kandidujících subjektů ani po upozornění nedodá Českému rozhlasu spot podle výše uvedených pravidel, nahradí Český rozhlas tento spot v čase určeném maticí pro rozložení volebních spotů větou "Politická strana/hnutí/koalice XY nedodala Českému rozhlasu svůj volební spot".

V Praze dne 17. září 2013

Zora Karmazín Blümlová, MSc.

ředitelka Odboru komunikace a vnějších vztahů

Český rozhlas

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo spravedlnosti: Vítězství v soutěži Úřednický čin roku

22:04 Ministerstvo spravedlnosti: Vítězství v soutěži Úřednický čin roku

Ministerstvo spravedlnosti gratuluje týmu z odboru strategie a koncepce justice, který získal presti…