Základní funkcí Lepšího místa je vytvářet most mezi občanem a úředníkem jeho obce. Každý může vyfotit jakýkoli problém – rozbité osvětlení, nebezpečí pro děti, chybějící lavičku či vysypanou popelnici a odeslat. Systém automaticky fotku lokalizuje, spáruje s příslušnou radnicí či městskou částí a odešle kompetentnímu úředníkovi. Aplikace váš „tip“ eviduje, starosta či tajemník jsou průběžně upozorňováni o stavu plnění a mohou příslušenému úředníkovi stanovit termín a prioritu řešení. Občané po celou dobu vidí stav řešení požadavku, mají možnost sledovat, jaká firma příslušný podnět realizuje a mohou vkládat komentáře či dotazy.
Od června 2015 však Lepší místo vstoupilo do další fáze. S novými webovými stránkami přišly i nové funkce. „Začali jsme zapojovat aktivní lidi, nadace a firmy, které něco podporují, nebo neziskové organizace, aby ukázaly, co dělají dobrého ve veřejném prostoru, aby tak inspirovali ostatní. Finanční příspěvek od ČSOB nám pomůže tuto fázi zefektivnit,“ říká člen týmu Lepšího místa Petr Steklý.
Stačí fotka s popisem
Aplikace Lepšího místa umožňuje firmám vyhledávat nové zakázky a obchodní příležitosti a je zdrojem užitečných dat pro mnoho uživatelů. Díky své privátní funkci mohou firmy používat tento systém i jako jednoduchý úkolník nebo správce areálu. Stačí fotka s popisem a podnět nebo úkol putuje k odpovědnému pracovníkovi. Neziskovým organizacím pak aplikace poskytuje možnost vkládat podpořené projekty a zviditelnit se. Díky Lepšímu místu tisíce uživatelů uvidí, kde všude a komu neziskové organizace pomohly, nebo co právě realizují.
„Lepší místo vidíme jako výborný nástroj k propojení občanské společnosti a různých subjektů za účelem vzniku veřejně prospěšných projektů a kreativní spolupráce. Bylo by skvělé, kdyby se z Lepšího místa stala celospolečensky odpovědná sociální síť,“ uvedla Alena Králíková, manažerka společenské odpovědnosti ČSOB.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV