V maloobchodě kromě motorových vozidel (CZ-NACE 47) se sezónně očištěné tržby zvýšily reálně meziměsíčně o 2,0 %. Tržby očištěné o kalendářní vlivy meziročně vzrostly o 6,6 %, neočištěné se zvýšily o 5,5 % (v lednu 2015 bylo o jeden pracovní den méně než v lednu 2014). Na meziročním růstu tržeb se podílely téměř všechny hlavní sortimentní skupiny prodejen.
Prodej potravin se meziročně zvýšil o 4,8 %, růst zaznamenaly jak objemově významnější nespecializované prodejny s převahou potravin, tak i specializované prodejny (o 5,0 %, resp. o 2,8 %). Nižší ceny pohonných hmot podpořily růst jejich prodeje o 6,7 %. Vyšší tržby vykazoval prodej nepotravinářského zboží (v souhrnu o 5,6 %) – prodej počítačového a komunikačního zařízení vzrostl o 15,7 %, výrobků pro domácnost o 11,2 %, výrobků pro kulturu, sport a rekreaci o 7,6 % a farmaceutického, zdravotnického a kosmetického zboží o 3,2 %. Pokračoval dlouhodobý trend růstu prodejů prostřednictvím internetu (o 15,0 %). Nižší tržby realizovaly pouze prodejny oděvů a obuvi (pokles o 3,8 %).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva