„Můžeme potvrdit, že už během listopadu navštívilo naše prodejny srovnatelné množství zákazníků jako loni, kdy do nákupu dárků velmi zasáhla intervence ČNB,“ zmiňuje Jana Choroušová, tisková mluvčí společnosti Datart. „Největší zájem je zatím o sortiment malých kuchyňských spotřebičů a příslušenství k mobilním telefonům a tabletům (např. powerbanky, držák na selfie fotky). Velký boom ale zažívají i fitness produkty jako chytré náramky, monitory aktivit apod.“
Přestože už Češi začali v posledních týdnech díky Vánocům více utrácet, z výzkumu Datartu je zřejmé, že největší vlna nákupů ještě přijde. 73 % respondentů (z téměř tří tisíc) pořizuje dárky během prosince, z toho 58 % ještě včas a 15 % až na poslední chvíli, leckdy přímo na Štědrý den. Povánoční výprodeje ke koupi dárků využívají 2 % dotazovaných.
Jestliže zákazníci preferují nakupování online, 60 % zákazníků zboží raději vyzvedne osobně v prodejně či v jednom z tří set výdejních míst (např. prodejny PONT, místa označená BALICZECH).
„Zákazníci vyzvednutí zboží na pobočce vnímají jako rychlejší způsob. Nechtějí čekat na kurýra nebo pošťáka, nejdůležitější je pro ně mít zboží co nejdříve doma a vše stihnout na čas,“ říká Jana Choroušová z Datartu. „Je to pochopitelné, vyzvednutí na pobočce je navíc u nás zdarma. Už několik let máme náš vlastní rozvoz v období Vánoc skvěle pokrytý a vždy stihneme dopravit 100 % potvrzených objednávek. Otevřeno máme navíc i na Štědrý den, zákazník může vyřídit své vánoční nákupy skutečně na poslední chvíli.“
Tři pětiny respondentů považují za optimální termín vyzvednutí balíčku v podvečerní hodiny, často během cesty z práce.
„Vzhledem k většímu zatížení našich prodavačů v pozdně odpoledních až večerních hodinách výrazněji posilujeme právě tyto směny, aby naši zákazníci měli vyzvednutí jimi zvoleného zboží co nejpohodlnější,“ dodává Jana Choroušová ze společnosti Datart.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva