Češi vánoční nákupy neodkládají, utrácet se nebojí

09.12.2014 11:38

Letošní předvánoční období je z hlediska návštěvnosti prodejen téměř totožné s loňským. Obchodníci to považují za úspěch, protože minulý rok byl silně ovlivněn intervencí ČNB. Z výzkumu společnosti Datart navíc vyplývá, že téměř tři čtvrtiny (73 %) dotazovaných nakupuje dárky až v průběhu prosince, největší nápor tedy prodejce stále čeká.

Češi vánoční nákupy neodkládají, utrácet se nebojí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vánoční ozdoba

„Můžeme potvrdit, že už během listopadu navštívilo naše prodejny srovnatelné množství zákazníků jako loni, kdy do nákupu dárků velmi zasáhla intervence ČNB,“ zmiňuje Jana Choroušová, tisková mluvčí společnosti Datart. „Největší zájem je zatím o sortiment malých kuchyňských spotřebičů a příslušenství k mobilním telefonům a tabletům (např. powerbanky, držák na selfie fotky). Velký boom ale zažívají i fitness produkty jako chytré náramky, monitory aktivit apod.“

Přestože už Češi začali v posledních týdnech díky Vánocům více utrácet, z výzkumu Datartu je zřejmé, že největší vlna nákupů ještě přijde. 73 % respondentů (z téměř tří tisíc) pořizuje dárky během prosince, z toho 58 % ještě včas a 15 % až na poslední chvíli, leckdy přímo na Štědrý den. Povánoční výprodeje ke koupi dárků využívají 2 % dotazovaných.

Jestliže zákazníci preferují nakupování online, 60 % zákazníků zboží raději vyzvedne osobně v prodejně či v jednom z tří set výdejních míst (např. prodejny PONT, místa označená BALICZECH).

„Zákazníci vyzvednutí zboží na pobočce vnímají jako rychlejší způsob. Nechtějí čekat na kurýra nebo pošťáka, nejdůležitější je pro ně mít zboží co nejdříve doma a vše stihnout na čas,“ říká Jana Choroušová z Datartu. „Je to pochopitelné, vyzvednutí na pobočce je navíc u nás zdarma. Už několik let máme náš vlastní rozvoz v období Vánoc skvěle pokrytý a vždy stihneme dopravit 100 % potvrzených objednávek. Otevřeno máme navíc i na Štědrý den, zákazník může vyřídit své vánoční nákupy skutečně na poslední chvíli.“

Tři pětiny respondentů považují za optimální termín vyzvednutí balíčku v podvečerní hodiny, často během cesty z práce.

„Vzhledem k většímu zatížení našich prodavačů v pozdně odpoledních až večerních hodinách výrazněji posilujeme právě tyto směny, aby naši zákazníci měli vyzvednutí jimi zvoleného zboží co nejpohodlnější,“ dodává Jana Choroušová ze společnosti Datart.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jana Zwyrtek Hamplová byl položen dotaz

svobodná média

Dobrý den, fakt byste za obálku na časopisu, která nikoho neuráží někoho hnala k soudu? Kde je pak nějaká svoboda? A třeba Respekt je známý svými obálkami, kde jsou často i karikatury a je používána nadsázka, někdy i černý humor. To jste se už všichni politici zbláznili, že byste chtěli zasahovat do...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká obchodní inspekce vloni zjistila celkem 8 případů diskriminace

22:04 Česká obchodní inspekce vloni zjistila celkem 8 případů diskriminace

Česká obchodní inspekce v průběhu minulého roku kontrolovala, zda nedochází ze strany obchodníků k d…