Česká středoškolská unie: Do kariérního postupu učitelů musí být zapojeni i jejich žáci

25.09.2016 16:35 | Zprávy

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová vyjednala pro následující rok 2017 o 13,5 mld. korun navíc do rozpočtu pro svůj resort. Hlavní prioritou využití získaných prostředků mají být učitelské platy, které ministryně chce postupně navyšovat až na 130 % průměrné mzdy, tedy na zhruba 37 600 Kč. Na předložení do Parlamentu se současně připravuje novela zákona o pedagogických pracovnících, která nastavuje též nový kariérní řád pro kantory. Základem pro postup mezi třemi úrovněmi s vyššími ohodnoceními je další sebevzdělávání pedagoga ve svém oboru a učitelství. Středoškoláci z České středoškolské unie (ČSU) ovšem požadují, aby se přihlíželo i k jejich hlasu při posuzování, zda učitel skutečně nové metody výuky a odbornosti v hodinách používá.

Česká středoškolská unie: Do kariérního postupu učitelů musí být zapojeni i jejich žáci
Foto: Jan Štěpán
Popisek: Ministryně Kateřina Valachová v Opavě

Česká středoškolská unie připravovaný zákon hodnotí pozitivně, zejména pak důraz na seberozvoj učitele, ale upozorňuje na vyjmutí žáků z celého procesu hodnocení zlepšování učitelů. “Podporujeme, aby učitelské platy rostly na slibovaných 130 % průměrného platu a navyšovaly se dále v kariérním řádu, to je základ. Také další vzdělávání učitelů ve svém oboru a didaktice by mělo být hlavním požadavkem pro kariérní řád, přesně jak ministerstvo navrhuje. Chybu ale vidíme v tom, že do hodnocení učitele před komisí pro kariérní postup se nedostanou názory žáků. Pedagog se tak může zlepšovat jen na papíře a v samotné výuce nic neměnit,” říká Štěpán Kment, předseda České středoškolské unie.

Způsobů, jak středoškoláci mohou hodnotit svou školu, vyučování a školské služby, je několik. Některé školy nabízí žákům anonymní evaluaci, nebo ji dokonce připravují ve spolupráci s žákovskými samosprávami, které hlas žáků na škole posilují. “Není pravdou, že by žáci neuměli konstruktivně ohodotit své vyučující a poskytnout jim kvalitní zpětnou vazbu. Naopak je klíčové, aby žáci mohli do svého vzdělávání mluvit a jejich hlas měl význam,” zdůrazňuje Lenka Štěpánová, 1. místopředsedkyně ČSU.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

Ke zvýšení porodnosti

Zajímalo by mě, zda také jako strana nějak řešíte to, jak usnadnit rodičům, kteří se starají o malé děti to, aby mohli pracovat a zároveň se starat o děti, které se o sebe ještě sami postarat nedokážou? Tím myslím, když vám skončí rodičovská, protože i to je podle mě dost problém, který je ale polit...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

478 015  tun CO2 ekvivalentu činil loni pokles přímých a nepřímých emisí Skupiny ČEZ

13:59 478 015 tun CO2 ekvivalentu činil loni pokles přímých a nepřímých emisí Skupiny ČEZ

Meziroční pokles o více než rči procenta znamená, že Skupina ČEZ dál pokračuje ve svých dekarbonizač…