Česká středoškolská unie připravovaný zákon hodnotí pozitivně, zejména pak důraz na seberozvoj učitele, ale upozorňuje na vyjmutí žáků z celého procesu hodnocení zlepšování učitelů. “Podporujeme, aby učitelské platy rostly na slibovaných 130 % průměrného platu a navyšovaly se dále v kariérním řádu, to je základ. Také další vzdělávání učitelů ve svém oboru a didaktice by mělo být hlavním požadavkem pro kariérní řád, přesně jak ministerstvo navrhuje. Chybu ale vidíme v tom, že do hodnocení učitele před komisí pro kariérní postup se nedostanou názory žáků. Pedagog se tak může zlepšovat jen na papíře a v samotné výuce nic neměnit,” říká Štěpán Kment, předseda České středoškolské unie.
Způsobů, jak středoškoláci mohou hodnotit svou školu, vyučování a školské služby, je několik. Některé školy nabízí žákům anonymní evaluaci, nebo ji dokonce připravují ve spolupráci s žákovskými samosprávami, které hlas žáků na škole posilují. “Není pravdou, že by žáci neuměli konstruktivně ohodotit své vyučující a poskytnout jim kvalitní zpětnou vazbu. Naopak je klíčové, aby žáci mohli do svého vzdělávání mluvit a jejich hlas měl význam,” zdůrazňuje Lenka Štěpánová, 1. místopředsedkyně ČSU.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva