Od 9:00 do 18:00 hodin je připravena výstava lokomotiv, fotografií z železničního prostředí, modelové železnice a také jízdy parním vlakem či jízdy na stanovišti strojvedoucího motorové lokomotivy. Nebudou chybět soutěže pro děti i dospělé. Ve vedlejším areálu hasičů SŽDC si lze prohlédnout výstavu hasičské techniky a v sousední Teplárně, kam se návštěvníci můžou svézt parním vlakem každou hodinu ze stanice České Budějovice, se koná rovněž Den otevřených dveří. Vstupné a jízdné jsou zdarma.
Program Dne otevřených dveří v depu
- výstava lokomotiv s možností prohlídky stanoviště strojvedoucího
- výstava a provoz modelové železnice
- výstava fotografií ze železničního prostředí
- jízdy na stanovišti strojvedoucího motorové lokomotivy v obvodu depa
- jízdy parního vlaku mezi železniční stanicí České Budějovice, lokomotivním depem a Teplárnou
- výstava hasičské techniky ve vedlejším areálu hasičů
- návštěva Dne otevřených dveří sousední Teplárny s možností prohlídky výrobních prostor a s bohatým kulturním programem (vlak jede v hodinovém taktu)
- občerstvení
Jízdní řád zvláštních vlaků stanice České Budějovice – DKV – vlečka do teplárny (1. října 2016) |
||||||||||
vlečka Teplárna (odj.) |
|
10:05 |
11:05 |
12:05 |
13:05 |
14:05 |
15:05 |
16:05 |
17:05 |
|
depo (příj.) |
|
10:13 |
11:13 |
12:13 |
13:13 |
14:13 |
15:13 |
16:13 |
17:13 |
|
depo (odj.) |
10:20 |
11:20 |
12:20 |
13:20 |
14:20 |
15:20 |
16:20 |
17:20 |
||
žel. stanice (příj.) |
10:25 |
11:25 |
12:25 |
13:25 |
14:25 |
15:25 |
16:25 |
17:25 |
||
Jízdní řád zvláštních vlaků vlečka do teplárny – DKV – stanice České Budějovice (1.října 2016) |
||||||||||
žel. stanice (odj.) |
9:35 |
10:35 |
11:35 |
12:35 |
13:35 |
14:35 |
15:35 |
16:35 |
17:35 |
|
depo (příj.) |
9:40 |
10:40 |
11:40 |
12:40 |
13:40 |
14:40 |
15:40 |
16:40 |
17:40 |
|
depo (odj.) |
9:47 |
10:47 |
11:47 |
12:47 |
13:47 |
14:47 |
15:47 |
16:47 |
|
|
vlečka Teplárna (příj.) |
9:55 |
10:55 |
11:55 |
12:55 |
13:55 |
14:55 |
15:55 |
16:55 |
|
Den železnice připomíná datum 27. září 1825, kdy byl zahájen provoz s parní lokomotivou konstruktéra Georga Stephensona mezi anglickými městy Stockton a Darlington na trase dlouhé 40 km. Byla to revoluční změna, která nahrazovala koňské povozy, začaly se budovat tratě a postupně přecházela přeprava zboží a cestujících na železnici. Na našem území se první železnice objevila v roce 1832, kdy byla vybudována naše první koněspřežka mezi rakouským Lincem a Českými Budějovicemi.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva