České dráhy: Loni vzrostl zájem o autovlaky o 10 procent

13.03.2017 19:23

Autovlaky provozované v kooperaci národních dopravců České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) loni přepravily mezi Českem a Slovenskem 16 tisíc osobních automobilů a motocyklů. Jedná se o meziroční nárůst přepravy automobilů a motocyklů o téměř 10 procent.

České dráhy: Loni vzrostl zájem o autovlaky o 10 procent
Foto: red
Popisek: ČD - logo

„Více zákazníků jsme zaznamenali jak u trojice nočních autovlaků, které jezdí prakticky každý den, tak u denního autovlaku, který jedenkrát týdně spojuje Prahu a Košice,“ uvedl podrobnosti Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu. „Největší nárůst jsme zaznamenali u nejmladší linky mezi Prahou a Humenným, tedy na samý východ Slovenska. Počet přepravených osobních automobilů a motocyklů na této lince překročil za loňský rok 1 900 vozidel, což představuje více než dvoj násobek přeprav oproti roku 2015,“ doplnil Michal Štěpán z Českých drah.    

„Produkt, který je určen široké verejnosti, podle našich průzkumů využívají zejména cestující za prací v zahraničí a ti, kteří využívají autovlak na soukromé cesty, např. z Prahy nebo z Košic pokračují dále do zahraničí za rodinami. Další velkou skupinou jsou zákazníci, kteří cestují z Čech do Vysokých Tater na dovolené. Autovlak už vícekrát využili i různé ucelené skupiny, například fanouškové veteránů či velké skupiny motorkářů," konstatuje Karol Martinček, člen představenstva a ředitel úseku obchodu ZSSK.

České dráhy ve spolupráci se ZSSK téměř denně provozují noční autovlaky z Prahy do Popradu-Tater, Košic a Humenného v komfortních nočních vlacích EuroNight 442/443 Bohemia a EuroNight 444/445 Slovakia a jednou týdně v posilovém denním spoji EuroCity 242/243 Roháče Praha – Košice.

Autovlakem mohou cestující přepravovat osobní automobily do maximální výšky 1,55 m na dolní plošině a 2 m na horní plošině (v tomto případě musí být šířka střechy max. 1,35 m). Maximální povolená hmotnost vozidel do 1,6 m je 1500 kg včetně nákladu (kufry, batohy atd.). Maximální hmotnost vozidel od 1,6 m je 2500 kg včetně nákladu (kufry, batohy atd.). Přepravovat lze také motocykly. Při přepravě jsou automobily zaparkovány na speciálních dvoupatrových nákladních vozech připojených k vlaku, který se skládá z vozů pro cestující. Cestující tráví na nočních spojích cestu v komfortních lůžkových vozech s maximálně třímístnými oddíly a s obsluhou, která nabízí během cesty drobné občerstvení a ráno servíruje snídani, která je součástí poskytovaných služeb, na denních vlacích řadíme moderní vozy k sezení

České dráhy loni zaznamenaly rostoucí zájem o své služby v mnoha oblastech. Celkem přepravily 171,5 milionu cestujících, o 1,8 milionu zákazníků více než v roce 2015. Rychle rostl také zájem o cestování mezi osobami se zdravotním postižením. Počet registrovaných vozíčkářů bylo loni 5 957, o 12,5 % více než v roce 2015, a národní dopravce celkově přepravil více než 10 tisíc osob na ortopedických vozících.    

Všechny potřebné informace, včetně jízdních řádů jízdy atotovlaku najdete na www.cd.cz.

Autovlaky Česko – Slovensko

  • EN 442 Bohemia: Humenné 19:46 - Praha hl. n. 7:22 (nejede 24./25. 12. a 31.12./1.1.)
  • EN 442 Bohemia: Košice 22:08 - Praha hl. n. 7:22 (nejede 24./25. 12. a 31.12./1.1.)
  • EN 443 Bohemia: Praha hl.n. 23:09 - Poprad Tatry 7:03 (nejede 24./25.12. a 31.12/1.1.)
  • EN 444 Slovakia: Poprad Tatry 21:59 - Praha hl. n. 6:33 (nejede 24./25.12. a 31.12/1.1.)
  • EN 445/443 Slovakia/Bohemia: Praha hl. n. 22:00 - Humenné 10:33 (nejede 24./25. 12. a 31.12./1.1.)
  • EN 445 Slovakia: Praha hl. n. 22:00 - Košice 7:41 (nejede 24./25.12. a 31.12/1.1.)
  • EC 242 Roháče: Košice 11:22 - Praha hl. n. 19:22 (jede v neděli a vybrané dni)
  • EC 243 Roháče: Praha hl. n. 13:19 - Košice 21:10 (jede v pátek a vybrané dni)

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Pošťáci na přepážkách testují inovované stejnokroje

22:03 Česká pošta: Pošťáci na přepážkách testují inovované stejnokroje

Počínaje prvním březnovým pondělím začala Česká pošta na vybraných poštách testovat inovované stejno…