Svět historie
Bohumínské depo, ve kterém bude Svět historie umístěn, obsadí výstava více jak třiceti historických českých i zahraničních lokomotiv (např. Věžák, Kremák, Kyklop). Nechybí parní jízdy a jízdy zvláštních vlaků, a to jak po spojovacích tratích ostravsko - bohumínského uzlu, tak po uhelných vlečkách ostravsko-karvinského černouhelného revíru. Mezi exponáty budou k vidění skvosty jako je parní lokomotiva 310.23 Hrboun (z roku 1911), 556.0506 Štokr nebo lokomotiva 314.303, která je v současnosti jednou z nejstarších provozuschopných parních lokomotiv a je v majetku společnosti České dráhy.
Svět změny
V rámci Světa změny, umístěného v hale THÚ, bude k vidění například souprava Pendolino 680.005 s kompletně revitalizovaným interiérem nebo zmodernizovaný vůz Bmz. Oba projekty modernizace pochází z dílny dceřiné společnosti Českých drah DPOV. Dále budou návštěvníci moci nahlédnout do třívozové moderní jednopodlažní elektrické jednotky InterPanter a lokomotivy Siemens Vectron s jedinečným vizuálem dceřiné společnosti ČD Cargo, která stroj pro expozici zapůjčila. Další nevšední podívanou nabídne motorová lokomotiva EffiShunter 300, ta je primárně určena pro posunovací službu.
Svět zábavy
Nabídne hry a zábavu především pro dětské návštěvníky. Připravený je závod drezín pro celou rodinu o zajímavé ceny. Na děti čeká divadelní stan s železničními pohádkami, soutěžemi, atrakcemi, hrami a spoustou dalších aktivit, potkat můžou i maskota Elfíka a pobavit se ve Vláčku Hráčku. Kinematovlak zajistí projekci oblíbených pohádek pro děti po celý den.
V letošním roce se Svět zábavy rozšíří o prostory bohumínského náměstí. Do dění zapojíme i místní kinosál, kde bude možné již od ranních hodin shlédnout několik filmů se železniční tématikou. Vrcholem celého programu v kinosále bude premiéra celovečerního dokumentárního filmu „Záhada lokálek“, která je exkurzí po zaniklých a ohrožených regionálních železničních tratích.
Noční světelná show
Unikátní světelná je na programu od 20 hodin na točně Světa historie. Nabídne 13 historických exponátů v na míru připraveném scénickém osvětlení, které zohledňuje také kontext historických událostí. Show je doprovázena komentářem s představením jednotlivých exponátů. Těšit se můžete nejen na legendární „páry“ jako Papoušek nebo Ušatá, ale i novinky v historickém vozovém parku ČD. Vstupenky na tribunu v rámci Noční vlakové show 2017 jsou již beznadějně vyprodány. V síti Ticketportal lze však stále v předprodeji zakoupit vstupenky na stání.
Na Národní den železnice vlakem
Na Národní den železnice 2017 vypraví České dráhy tři zvláštní vlaky. Dva spoje pojedou z Prahy hl. n. do Bohumína – v 6:16 vyrazí protokolární vlak, revitalizované SC Pendolino, a do dějiště oslav dorazí v 9:43. Druhým „speciálem“ pak bude retro vlak Ostravan v 5:52 z Prahy hl.n. s příjezdem v 9:47. Jeden spoj pak zamíří do centra oslav z Brna hl.n. v 8:02 (Bohumín 10:38). Všechny vlaky jsou povinně místenkové.
Mimořádnou nabídkou pro všechny návštěvníky Dne železnice ale i ostatní cestovatele představuje rozšířená platnost Skupinové víkendové jízdenky. V sobotu 23. září bude tato jízdenka mimořádně platit pro 5 osob bez omezení věku. A to nejen na Národní den železnice, ale kamkoliv v ČR, kam jezdí vlak Českých drah. Celosíťová jízdenka stojí 679 Kč.
Proč se slaví Den železnice?
Den železnice připomíná datum 27. září 1825, kdy byl zahájen provoz s parní lokomotivou konstruktéra Georga Stephensona mezi anglickými městy Stockton a Darlington na trase dlouhé 40 km. Byla to revoluční změna, která nahrazovala koňské povozy, začaly se budovat tratě a postupně přecházela přeprava zboží a cestujících na železnici. Na našem území se první železnice objevila v roce 1832, kdy byla vybudována naše první koněspřežka mezi rakouským Lincem a Českými Budějovicemi. První parou tažený vlak pak přijel z Vídně do Břeclavi a následně také do Brna v roce 1839, již před 176 lety.
Podrobný program Národního dne železnice v Bohumíně včetně jízdních řádů a ceníku jízdného všech vlaků je ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva