České dráhy: Pendolina absolvují „omlazovací kúru“ v DPOV

04.04.2017 22:03

Všech sedm pendolin, která u nás v pravidelném provozu jezdí už 12 let, projde v příštích měsících zásadní „omlazovací kúrou“. Změnu dozná především jejich interiér. Zakázku na redesign sedmi elektrických sedmivozových jednotek s naklápěcí skříní řady 680 získá v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek napřímo dceřiná společnost DPOV, a.s.

České dráhy: Pendolina absolvují „omlazovací kúru“ v DPOV
Foto: red
Popisek: ČD - logo

„Zejména interiér oddílů pro cestující, buňky WC, ale také vybavení bistrooddílu už vykazují známky opotřebení,“ vysvětluje důvody úprav člen Představenstva ČD pro techniku, servis a majetek Miroslav Kupec. „Zcela chybí například vizuální informační systém pro cestující, který je dnes v moderních vlacích již standardem. Bude proto do pendolin doplněn, stejně jako třeba dětské kino. Nová budou sedadla, obložení stěn, podlahy, zavazadlové police a buňky WC. Výměnou projdou elektrické zásuvky a osvětlení.“

Národní dopravce původně zvažoval jen obnovu jednotlivých částí interiéru, po konzultaci s předními designery v oblasti kolejových vozidel Jiřím Španihelem a Patrikem Kotasem se však firma rozhodla pro jejich kompletní výměnu. Původní zakázka na částečnou modernizaci interiérů pendolin byla proto zrušena a práce budou napřímo zadány DPOV. „Pendolina jsou naší vlajkovou lodí, a abychom udrželi jejich jedinečnost a výjimečnost, je potřeba udělat radikálnější zásah. Navíc výměna vybraných prvků přinese významnou úsporu. Například dojde ke snížení energetické náročnosti jednotek, čímž ušetříme až 12 milionů ročně a díky snížení hmotnosti zaplatíme i nižší poplatek za použití železniční dopravní cesty v řádu statisíců za rok,“ doplňuje další člen Představenstva ČD pro osobní dopravu Michal Štěpán.

Přímé zadání dceřiné společnosti je možné na základě § 155 odst. 2 písm. a) zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění. Přímé zadání je možné výhradně v případě přidružené osoby, která alespoň 80 % průměrného obratu ze všech služeb poskytovaných v předchozích 3 letech dosáhla ve vztahu k zadavateli nebo osobám, k nimž je zadavatel přidruženou osobou. Tuto podmínku DPOV, a.s., splňuje.

„Díky přímému zadání naší dceřiné společnosti se zkrátí doba realizace zakázky o 7 měsíců, a minimalizují se tak případné negativní dopady odstavení pendolin do tržeb. První jednotka by měla být k omlazovací kúře přistavena už v létě, a pokud vše dobře půjde, představíme novou podobu jejího interiéru na podzim v Bohumíně u příležitosti oslav Národního dne železnice. Všechna pendolina by pak měla být hotová zhruba do jednoho roku,“ uzavírá Miroslav Kupec.

Designový návrh revitalizace souprav pendolino Českých drah od společnosti Descent (architekta Jiřího Španihela):

Vůz 1. třídy:

Designový návrh společnosti Descent na revitalizaci pendolin Českých drah (vůz 1. třídy)

Vůz 2. třídy:

Designový návrh společnosti Descent na revitalizaci pendolin Českých drah (vůz 2. třídy)

Bistro:

Designový návrh společnosti Descent na revitalizaci pendolin Českých drah (bistro)

Dětské kino:

Designový návrh společnosti Descent na revitalizaci pendolin Českých drah (dětské kino)

 

Komerční tisková zpráva

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ číslo týdne: 12

11:44 ČEZ číslo týdne: 12

12 členů má jaderná aliance zemí EU.