Výhodou tohoto řešení je reakční doba v řádech několika sekund od vzniku události a jejího zanesení dispečery do systému, neboť komunikaci zprostředkovává automatizovaně robot. Kanál ČD na Twitteru zatím funguje v testovacím režimu, kdy probíhá analýza způsobu užití těchto informací, zpětné vazby uživatelů atd. Dopravce tak ani nevylučuje zřízení role moderátora, který by odpovídal na dotazy uživatelů ohledně omezení provozu.
Uživatelé mohou dostávat informace o začátku a konci každé mimořádné události v rámci celé republiky, nebo si zvolí jeden ze čtrnácti regionálních kanálů a budou do mobilního telefonu dostávat zprávy nejen o mimořádnostech, ale navíc také o plánovaných výlukách v daném regionu. „Zvolili jsme Twitter, protože funguje na principu krátkých textových sdělení. Pro to, aby zákazník ve zpožděném vlaku zjistil, co se děje, nebo aby před odjezdem prověřil, zda spoje na jeho trati jedou bez omezení, je to ideální médium,“ vysvětluje Roman Menc z oddělení marketingové produkce ČD. „ Twitter má silné zázemí u mobilních uživatelů a chytré telefony mají často podporu Twitteru již v základní konfiguraci telefonu,“ uzavírá Menc.
autor: České dráhy