„Mnoho malých a středních podniků si neuvědomuje význam kvalitního designu výrobku a považuje služby designéra za zbytečný výdaj. Design je ale významným nástrojem inovačních a úspěšných firem. Agentura CzechTrade umožňuje využít tento potenciál také malým a středním podnikatelům, kteří tak zvyšují konkurenceschopnost svých výrobků v zahraničí. V tuto chvíli připravujeme pro české firmy navazující projekt Design 2,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.
V loňském roce agentura CzechTrade podpořila 60 firem, které si díky finanční podpoře mohly dovolit inovovat design svých produktů. „Vývoj jednoho výrobku přijde zhruba na půl milionu korun a jeho uvedení do sériové výroby trvá někdy i déle než rok. To jsou pro malou firmu obrovské náklady, proto jsme možnost přihlásit se do projektu Design pro konkurenceschopnost 2013–2014 uvítali,“ doplňuje Pavel Říha, zakladatel a majitel společnosti Aton, která podporu využila k vývoji svítilny pro potápěče. Projekt Design pro konkurenceschopnost českému výrobci umožnil upevnit svou pozici na trhu výrobků moderního typu svítilen.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva