Záštitu nad dětským doprovodným programem převzal tuzemský provozovatel elektroenergetické přenosové soustavy ČEPS, a. s. Je tak už poněkolikáté partnerem při významných akcích autodromu, například rallysprintového závodu či evropského šampionátu okruhových tahačů Czech Truck Prix.
„ČEPS mladé lidi podporuje dlouhodobě. Je to plně v souladu s našimi aktivitami zaměřenými na bezpečnost silničního provozu a zejména na preventivní akce pro děti a mladé začínající řidiče, mezi něž patří právě i soutěž Hledá se nový okruhový šampion pro mladé lidi ve věku 15 až 27 let,“ uvedla předsedkyně mosteckého automotoklubu a obchodní a marketingová ředitelka autodromu Jana Svobodová.
Dojmy svých svěřenců z návštěvy autodromu shrnula ředitelka dětského domova Marcela Stütz. „Každé vytržení z běžného všedního života naše dívky a chlapci samozřejmě velmi vítají. Exkurze s odborným výkladem a samozřejmě také adrenalinové aktivity, kdy mohli vypustit trochu páry, byly pro ně proto opravdovým zážitkem,“ upřesnila.
Jedním z konkrétních výstupů vzájemné spolupráce se společností ČEPS je podle Svobodové právě dlouhodobá podpora opuštěných dětí a dětí bez rodičů z Dětského domova v Mostě. „Směřovali jsme do domova i část výtěžku letošního jubilejního ročníku závodu Czech Truck Prix,“ upřesnila.
Akciová společnost ČEPS působí na území ČR jako výhradní provozovatel elektroenergetické přenosové soustavy. ČEPS udržuje, obnovuje a rozvíjí 42 rozvoden se 75 transformátory, z nichž některé jsou určeny k převodu elektrické energie z přenosové do distribuční soustavy. Stará se také o více než 5 700 kilometrů vedení nejvyššího napětí 400 a 220 kV.
Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých tonáží.
autor: Tisková zpráva