Čínské telefony zaznamenávají až 75% nárůst prodejů

12.11.2014 14:48

Vybrané značky čínských telefonů letos zaznamenávají proti loňskému roku až 75% nárůst prodejů. Za zvýšením obliby stojí snaha čínských výrobců o vytvoření kvalitních telefonů i výhodná cena v porovnání s kvalitou. Průměrné ceny méně známých čínských modelů totiž nepřesahují 7 500 Kč. Ačkoli čínské výrobky jsou často chápány jako méně kvalitní, čeští zákazníci se nemusejí obávat. Tuzemské e-shopy se cíleně snaží nabízet pouze takové smartphony, které nemají oproti zavedeným značkám příliš vysoký počet reklamací.

Čínské telefony zaznamenávají až 75% nárůst prodejů
Foto: Hans Štembera
Popisek: Klávesnice telefonu

Výsledky prodejů smartphonů za třetí čtvrtletí letošního roku, jež uveřejnila americká společnost Strategy analytics, ukázaly na zásadní světový nárůst obliby čínských smartphonů značky Xiaomi. Také na našem trhu je již dobře etablovaná řada čínských výrobců. Vedle dobře známých telefonů HTC či Huawei roste popularita i menších značek. Příkladem může být již zmiňované Xiaomi, v českých e-shopech však může zákazník narazit také na smartphony Zopo, THL, Cubot či Oppo. Stejně jako na světovém trhu rostou i u nás prodeje těchto telefonů téměř raketovým tempem.

„Obliba mobilních telefonů čínských značek postupně stoupá. Nejvyšší nárůst poptávky jsme zaznamenali především ve 2. čtvrtletí letošního roku. Například u značky Huawei prodej meziročně vzrostl o více než 75 % oproti stejnému období roku 2013. Velká očekávání pak máme od horké novinky v naší nabídce, modelu Honor 6 Huawei, který chce zákazníky oslovit především dlouhou výdrží baterie, rychlými daty a zajímavou cenou,“ vysvětluje Šárka Jakoubková, PR manažerka e-shopu Alza.cz. Za hlavní důvody expanze určitých značek čínských telefonů považuje snahu výrobců co nejrychleji se přiblížit renomovaným smartphonům.

Z cenového hlediska je možné i mezi čínskými smartphony nalézt zásadní rozdíly. Například značka THL má na českém trhu 20 modelů, jejichž průměrná cenová hladina činí 3 600 Kč. Oproti tomu průměrná cena jednoho z 12 nabízených modelů Xiaomi činí 7 500 Kč, jak ukázala analýza společnosti Karsa Technologies. „Je patrné, že každý výrobce se zaměřuje na jiného zákazníka, čemuž odpovídá i cena. Xiaomi může svou výbavou směle konkurovat telefonům renomovaných značek při zachování výhodného poměru cena-výkon,“ vysvětluje Michal Ježek ze společnosti Karsa Technologies, která nabízí provozovatelům českých e-shopů nástroj pro srovnání cen produktů konkurence v reálném čase. „V rámci analýzy jsme se u čínských značek zaměřili také na to, jakým způsobem po uvedení na trh klesá cena jednotlivých produktů. Zatímco u renomovaných značek typu Samsung klesne postupem času cena až o 45 %, čínské telefony zlevní v průměru o 13 %. Z těchto údajů je možné usuzovat, že čínští výrobci se snaží svého potenciálního zákazníka přesvědčit ke koupi co možná nejnižší cenou již od samého začátku prodeje,“ dodává Ježek.

Ačkoli pro řadu českých spotřebitelů je již řadu let čínský výrobek synonymem nekvalitního zboží, podle odborníků se v případě čínských smartphonů nabízených v českých internetových obchodech nemusíme obávat. „Přestože jsme u vybraných čínských modelů zaznamenali přibližně dvojnásobný počet reklamací než u renomovaných značek smartphonů, není nutné považovat všechny čínské telefony za nekvalitní. Problematičtější modely sledujeme a z naší nabídky vyřazujeme. Zákazníkům se snažíme nabízet jen maximálně kvalitní přístroje. V případě jakýchkoliv problémů poskytujeme pak právě u čínských značek expresní servis do 4 dnů či výměnu,“ vysvětluje Pavel Sibřina, marketingový ředitel e-shopu Mironet.cz.

O Alza.cz

Společnost Alza.cz se zabývá prodejem výpočetní techniky a elektroniky od roku 1994 a dlouhodobě je lídrem českého internetového trhu. V roce 2013 dosáhla tržeb ve výši 11,1 miliardy Kč vč. DPH a vyřídila přes 3,3 mil. objednávek. Denní návštěvnost webových stránek www.alza.cz přesahuje 200 000 uživatelů. Jedničkou na trhu je Alza.cz zejména díky bezkonkurenční skladové dostupnosti zboží, široké nabídce produktů a nadstandardním službám, které doprovázejí samotný prodej i poprodejní služby. Za své obchodní úspěchy získala Alza.cz, a.s., řadu prestižních ocenění; mimo jiné absolutní vítězství v soutěži Shop Roku 2014 v České republice i na Slovensku.

O Karsa Techonologies

Karsa Technologies nabízí nejmodernější cloudové řešení pro online analýzu cen internetových prodejců. Společnost monitoruje širokou škálu zboží ve stovkách obchodů v Evropské unii a v Rusku. V roce 2014 firma představila analytický nástroj Karsa Monitor, který umožňuje provozovatelům e-shopů a distributorům detailně sledovat a analyzovat cenovou politiku konkurence a reagovat tak na změny na trhu. Pomocí důkladné analýzy dat tak Karsa Technologies pomáhá svým zákazníkům se strategickým plánováním a přispívá ke zvýšení jejich zisku.

O Mironet

Společnost Mironet se specializuje na informační technologie a jejich využití na 100%. Jedná se o největší IT specializovaný e-shop a síť kamenných prodejen. Společnost je známá především svým internetovým obchodem www.mironet.cz, tichými počítači a špičkovým servisem. Jméno společnosti Mironet se poprvé objevilo na výstavě PC Salon již roku 1995. Od roku 2003 je možné nakupovat na e-shopu www.mironet.cz. Internetový obchod v poslední době navštěvuje denně přes 42 000 návštěvníků. Mironet se řadí mezi největší maloobchody s IT v ČR.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Uzávěrka 10. ročníku soutěže „Vím proč“ se blíží

13:04 ČEZ: Uzávěrka 10. ročníku soutěže „Vím proč“ se blíží

Už jen necelý měsíc mohou žáci základních a středních škol posílat videa do soutěže „Vím proč“ o nej…