Nové měnírny jsou klíčové pro zajištění bezpečnosti a spolehlivého provozu na příslušných úsecích. Nezbytnost realizace těchto staveb vycházela především z rostoucích požadavků na energetické napájení železničních tratí.
„Jednotlivé měnírny byly před rekonstrukcí vybaveny vesměs zastaralou technologií a jejich technický stav neodpovídal evropským parametrům a standardům. Nové trakční napájecí stanice zajistí spolehlivý zdroj elektřiny a navíc také zvýší bezpečnost provozu, protože v případě nouze umožní i částečné napájení tratí, které k měnírně přímo nepřiléhají,“ sdělil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
Předmětem všech čtyř projektů je rekonstrukce jednotlivých technologických zařízení napájecích stanic i provozních budov TNS, areálových rozvodů nízkého napětí, osvětlení a kanalizace. Součástí staveb je rovněž úprava příjezdových komunikací, zpevněných ploch a pokládka sdělovacích kabelů.
Kompletní přestavba a modernizace objektů přispívá především ke zvýšení výkonu TNS s ohledem na rostoucí požadavky na energetické napájení železničních tratí. Realizací projektů dochází rovněž ke splnění nároků na zvýšení spolehlivosti železniční dopravy v daných úsecích za všech okolností, ať už jde o vyšší provoz, nepříznivé klimatické podmínky či výpadky na sousedních napájecích stanicích.
Celkové náklady stavby s názvem Zvýšení trakčního výkonu TNS Říkovice činí 327 082 219 Kč bez DPH. Projekt je v rámci Operačního programu Doprava navržen ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do výše 250 188 489 Kč.
Celkové náklady stavby s názvem Zvýšení trakčního výkonu TNS Střelná činí 310 287 953 Kč bez DPH. Projekt je v rámci Operačního programu Doprava navržen ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do výše 239 444 323 Kč.
Celkové náklady stavby s názvem Zvýšení trakčního výkonu TNS Ústí u Vsetína činí 240 484 556 Kč bez DPH. Projekt je v rámci Operačního programu Doprava navržen ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do výše 173 842 331 Kč.
Celkové náklady stavby s názvem Zvýšení trakčního výkonu TNS Valašské Meziříčí činí 233 129 226 Kč bez DPH. Projekt je v rámci Operačního programu Doprava navržen ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do výše 174 741 023 Kč.
Investorem všech staveb je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Národní financování projektů zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Název stavby |
Zvýšení trakčního výkonu TNS Říkovice |
Investor stavby |
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace |
Zhotovitel |
SIGNALBAU a.s. MORAVIA CONSULT Olomouc a.s. |
Termín zahájení |
4/2014 |
Termín dokončení |
10/2015 |
Celkové náklady stavby |
327 082 219 Kč |
Schválený příspěvek EU |
250 188 489 Kč |
Název stavby |
Zvýšení trakčního výkonu TNS Střelná |
Investor stavby |
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace |
Zhotovitel |
SIGNALBAU a.s. MORAVIA CONSULT Olomouc a.s. |
Termín zahájení |
4/2014 |
Termín dokončení |
10/2015 |
Celkové náklady stavby |
310 287 953 Kč |
Schválený příspěvek EU |
239 444 323 Kč |
Název stavby |
Zvýšení trakčního výkonu TNS Ústí u Vsetína |
Investor stavby |
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace |
Zhotovitel |
SUDOP PRAHA a.s. |
Termín zahájení |
5/2014 |
Termín dokončení |
10/2015 |
Celkové náklady stavby |
240 484 556 Kč |
Schválený příspěvek EU |
173 842 331 Kč |
Název stavby |
Zvýšení trakčního výkonu TNS Valašské Meziříčí |
Investor stavby |
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace |
Zhotovitel |
SUDOP PRAHA a.s. |
Termín zahájení |
5/2014 |
Termín dokončení |
9/2015 |
Celkové náklady stavby |
233 129 226 Kč |
Schválený příspěvek EU |
174 741 023 Kč |
autor: Tisková zpráva