CzechTourism 20 let s vámi

21.11.2013 9:02

Česká centrála cestovního ruchu - CzechTourism propaguje Českou republiku doma i ve světě jako atraktivní turistickou destinaci. Jejími partnery jsou představitelé krajských institucí, zástupci turistických regionů, destinační managementy, města, obce a podnikatelská veřejnost. Veškerými svými aktivitami se snaží podnítit zájem zahraniční veřejnosti o jedinečnost České republiky a inspirovat ji k návštěvě. Jejím cílem je neustálé zvyšování příjezdů turistů a systematická podpora a rozvoj domácího cestovního ruchu a toto své poslání plní již 20 let.

CzechTourism 20 let s vámi
Foto: CzechTourism
Popisek: CzechTourism

Ohlédneme-li se za dvěma dekádami existence, můžeme s čistým svědomím říci, že se jí to velmi dobře daří. Česko je kulturní, přátelskou a tolerantní zemí a i díky aktivitám agentury je jednou z nejvyhledávanějších středoevropských turistických destinací.  Agentura završí 20 let své existence slavnostním večerem v hotelu Ambasador, jehož součástí bude vyhlášení cen DestinaCZe 2013 a ocenění významných osobností v oblasti cestovního ruchu.

Česká republika je zemí s jedinečnou přírodou, bohatou historií a kulturou, ale také vynikající kuchyní a skvělou atmosférou. Které destinace jsou ale ty nejlepší? Právě pro jejich zviditelnění a podporu vyhlásila agentura CzechTourism soutěž DestinaCZe 2013. Každý hlasující má možnost vyhrát spoustu lákavých cen včetně té hlavní  − nezapomenutelného pobytu v hodnotě 10 000 korun.

Anketa DestinaCZe 2013 na webových stránkách www.destinacze2013.cz nabízí pět různých kategorií, do kterých byly na základě regionálních doporučení nominovány nejoblíbenější turistické cíle České republiky. Nyní je pouze na hlasujících, komu své hlasy přidělí. Soutěž potrvá do konce listopadu 2013. Každý hlasující získá po krátké registraci na webové stránce deset bodů, které může rozdělit mezi svá česká „nej“. Je jen na hlasujících, zda všech deset hlasů přiřadí své oblíbené destinaci, nebo je rozdělí mezi více subjektů.

Zajímavá místa České republiky jsou přitom rozdělena podle netradičního klíče. Kategorie Fénix zastupuje objekty, které byly „vzkříšeny“ a nyní platí za vyhledávané turistické atrakce. Jsou to například oblasti, které kdysi sloužily průmyslu a dnes je lidé vyhledávají z různých jiných důvodů. Magická místa jsou zařazena do kategorie Genius Loci. Jedinečnou atmosférou oplývají místa s dlouholetou tradicí, opředené zajímavými příběhy. Vyznavače nevšedních zážitků bude zajímat kategorie Trendy destinace. Uspějí cyklistické, bruslařské, běžkařské, lezecké nebo vinařské a pivní stezky? Rodiče s dětmi se jistě zaměří na kategorii Zážitek na 1000 % pro celou rodinu, kde najdou zábavné atrakce. Kdo si potrpí na kvalitu zákaznického servisu, ten by měl navštívit kategorii Cítit se jako doma.

Kromě posilování současné pozice na tradičních trzích se CzechTourism soustředí na významné vzdálené trhy se zajímavým ekonomickým potenciálem – Rusko, Čína, Latinská Amerika.  V srpnu odstartovala kampaň „Česká republika – země příběhů“, na kabelové televizi CNN. Na celoplošných televizích v Číně, Rusku, Jižní Americe a USA se vysílaly reklamní spoty, které prezentovaly tradiční turistické cíle Česka a lákaly turisty neotřelou formou k návštěvě naší středoevropské země s pozvánkou: „Přijeďte do České republiky a prožijte zde svůj příběh!“

Agentura je pořadatelem a podporovatelem mnoha akcí s mezinárodním přesahem. Jmenovat můžeme TourFilm – nejstarší filmový festival s turistickou tématikou na světě.

TourFilm – letos se konal již 46. ročník. Součástí TourFilmu je jeho mladší bratr Tour Region Film, který, stejně jako agentura CzechTourism, slaví 20 let. Letos se na festival přihlásilo rekordních 724 filmů z 32 zemí světa. Pro mnoho turistů jsou lákadlem také akce: IceWine du Monde, Arts and Film, TourPropag i TourMap.

Pro zájemce o vzdělávání v oboru cestovního ruchu připravuje agentura CzechTourism mnoho zajímavých kurzů v rámci projektu „Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu“, který je financován z prostředků ESF prostřednictvím OP LZZ a státního rozpočtu ČR. Od konce února, kdy byla zahájena registrace jednotlivých podnikatelských subjektů, do konce července se uskutečnilo celkem 86 kurzů, jichž se úspěšně zúčastnilo 1242 zaměstnanců z cílové skupiny pracovníků v cestovním ruchu.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Evropa vyslyšela požadavky českých podnikatelů

16:05 Hospodářská komora: Evropa vyslyšela požadavky českých podnikatelů

Prioritou nové Evropské komise by se mohlo stát snížení administrativní zátěže podnikatelů. Tu býval…