Agentura CzechTourism v rámci kampaně Česko – naše destinace zaměřené na podporu cestovního ruchu zmapovala názory českých podnikatelů v oblasti cestovního ruchu. V průzkumu realizovaném agenturou STEM/MARK bylo u podnikatelů zjišťováno vnímání zákazníků u nás a jejich srovnání se zahraniční klientelou. Dále se průzkum zaměřil na oblast kvality služeb a na otázku, jakým způsobem ji podnikatelé ve svých podnicích zlepšují. Průzkumu realizovaného na počátku listopadu 2015 se zúčastnilo přes 300 subjektů z ubytovacích, wellness a restauračních zařízení, cestovních kanceláří, turistických informačních center a dopravců v ČR.
Jak se liší český zákazník od zahraničního? Není náročnější na kvalitu a preferuje levnější cenu.
Podle výsledků průzkumu se přes 81 % tuzemských podnikatelů v cestovním ruchu domnívá, že český zákazník, ve srovnání s tím zahraničním, požaduje levnější cenu služeb. V rámci konkrétní oblasti podnikání tento názor zastávají především dopravci (včetně sezónní dopravy - skibusy, lodní doprava, lanovky). Z regionální perspektivy tento pohled nejvíce rezonuje u podnikatelů v Libereckém kraji, kteří s ním v rámci průzkumu souhlasili v plných 100 %, a na Zlínsku, kde s ním souhlasí až 89 % z dotazovaných.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV