CzechTourism: Jaký je český zákazník? Podle podnikatelů v cestovním ruchu požaduje levnější služby a není tak náročný jako zahraniční turisté

07.01.2016 13:40 | Zprávy

Podnikatelé v oblasti cestovního ruchu se shodují v tom, že český zákazník ve srovnání s tím zahraničním požaduje levnější cenu služeb, ale zároveň na její kvalitu není tak náročný. Hlavními cíli pro tyto podnikatele jsou zdvořilost, ochota personálu a spokojenost zákazníků. Vyplývá to z výzkumu zaměřeného na domácí cestovní ruch, který realizovala agentura CzechTourism ve spolupráci se společností STEM/MARK.

CzechTourism: Jaký je český zákazník? Podle podnikatelů v cestovním ruchu požaduje levnější služby a není tak náročný jako zahraniční turisté
Foto: CzechTourism
Popisek: Logo Czech Tourism

Agentura CzechTourism v rámci kampaně Česko – naše destinace zaměřené na podporu cestovního ruchu zmapovala názory českých podnikatelů v oblasti cestovního ruchu. V průzkumu realizovaném agenturou STEM/MARK bylo u podnikatelů zjišťováno vnímání zákazníků u nás a jejich srovnání se zahraniční klientelou. Dále se průzkum zaměřil na oblast kvality služeb a na otázku, jakým způsobem ji podnikatelé ve svých podnicích zlepšují. Průzkumu realizovaného na počátku listopadu 2015 se zúčastnilo přes 300 subjektů z ubytovacích, wellness a restauračních zařízení, cestovních kanceláří, turistických informačních center a dopravců v ČR.

Jak se liší český zákazník od zahraničního? Není náročnější na kvalitu a preferuje levnější cenu.

Podle výsledků průzkumu se přes 81 % tuzemských podnikatelů v cestovním ruchu domnívá, že český zákazník, ve srovnání s tím zahraničním, požaduje levnější cenu služeb. V rámci konkrétní oblasti podnikání tento názor zastávají především dopravci (včetně sezónní dopravy - skibusy, lodní doprava, lanovky). Z regionální perspektivy tento pohled nejvíce rezonuje u podnikatelů v Libereckém kraji, kteří s ním v rámci průzkumu souhlasili v plných 100 %, a na Zlínsku, kde s ním souhlasí až 89 % z dotazovaných.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

MUDr. Ivan David, CSc. byl položen dotaz

Nerostné bohatství na Ukrajině

Na CNN jste tvrdil, že Ukrajina již nerostné suroviny, které jsou na jejím území nevlastní, že je vlastní někdo jiný. Jak to víte? Myslíte, že tak na USA šije nějakou boudu, a proto došlo i k vyhrocení oné schůzky, kde se měla smlouva podepsat? A kdo je tedy podle vás vlastní?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Cena Správy jeskyní ČR ocení osobnosti. Navrhněte kandidáty

22:03 Cena Správy jeskyní ČR ocení osobnosti. Navrhněte kandidáty

Osobnosti v oblasti výzkumu, ochrany a zpřístupňování jeskyní a krasového podzemí vyzdvihne Cena Spr…