CzechTourism: Mezinárodní sportovní akce přilákaly statisíce turistů a návštěvníků

03.11.2015 12:27

Srpen 2015 přinesl milovníkům sportu řadu skvělých zážitků. V České republice se odehrály dvě golfové akce v areálech Dýšina a Albatros, proběhl závod Moto GP v Brně, Světový pohár ve stolním tenisu v Olomouci a závody Czech Truck Prix v Mostě. Na všech těchto akcích agentura CzechTourism spolupracovala.

CzechTourism: Mezinárodní sportovní akce přilákaly statisíce turistů a návštěvníků
Foto: CzechTourism
Popisek: Logo Czech Tourism

Integrovaný operační program „Zvýšení povědomí o atraktivitách regionů České republiky s cílem zvýšení návštěvnosti“ měl za úkol pomocí masivní a komplexní mediální kampaně podpořit domácí a příjezdový cestovní ruch. Na základě odborné analýzy, zpracované pro CzechTourism v roce 2014, bylo pro letošek vybráno deset nejvýznamnějších sportovních akcí, které v sobě měly nejvyšší potenciál zviditelnit značku Czech Republic – Land of Stories v zahraničí a zároveň přitáhnout davy nejen domácích fanoušků a turistů.

„Destinační značka „Czech Republic – Land of Stories“ se od března do září hojně objevovala v záběrech televizních kamer v přímých přenosech i ze záznamů. Tyto přenosy byly navíc doprovázeny reportážemi o krásách jednotlivých pořadatelských měst, regionů i celé České republiky“, uvedla generální ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková. „Tytéž informace se mohli zájemci dočíst i v doprovodných tištěných materiálech“, dodala.

Data o návštěvnosti a přínosu prvních pěti akcí byla zveřejněna v září. Nyní přináší CzechTourism zhodnocení i dalších pěti akcí.  Na výše zmíněné vrcholné svátky sportu bylo v srpnu alokováno celkem 18 200 000 korun, přišlo se na ně podívat 378 467 sportovních nadšenců. Televizní přenosy si na 174 televizních stanicích po celém světě pustilo 1,5 miliardy diváků.

Ekonomický dopad sportovních eventů je podle analýzy společnosti KPMG Česká republika významný. Dle kvalifikovaného odhadu agentury CzechTourism přinesly například jen závody Moto GP v Brně v roce 2015 příjmy do veřejných rozpočtů ve výši 200 milionů korun, a to  pouze u zahraničních návštěvníků. Ti přijeli v největším počtu z Německa a Rakouska a jejich denní útrata činila téměř dva tisíce korun.

V rámci tohoto Integrovaného operačního programu agentura CzechTourism spolupracovala na sportovních událostech: Halové mistrovství Evropy v atletice, Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji, sedm maratonů ze série RunCzech, Zlatá tretra, EURO U21 ve fotbale, Tipsport Golf Masters, Velká cena města Brna, Světový pohár ve stolním tenise, D+D Real Czech Masters a Czech Truck Prix v Mostě.

Destinační značka „Czech Republic – Land of Stories tak byla vidět nejen v Praze, ale i v regionech. Významné sportovní svátky hostila města jako Olomouc, Ostrava, Uherské Hradiště, Most nebo Brno.

(Nákup reklamního prostoru je jednou z aktivit projektu „Zvýšení povědomí o atraktivitách regionů ČR s cílem zvýšení návštěvnosti“ financovaného z Integrovaného operačního programu, registrační číslo CZ.1.06/4.1.00/12.09651 a CZ.1.06/4.1.00/12.09652.)

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nadace ČEZ: V obci Plchovice obnovili ovocný sad

13:04 Nadace ČEZ: V obci Plchovice obnovili ovocný sad

Výsadbou nových stromů v obci Plchovice obnoví sad, který zde byl původně. A nejen to, nové stromy b…