CzechTourism: Praha vyhlášena „Best Value“ destinací, u samotných cestovatelů v top 5

19.04.2015 8:42

Očekávané výsledky prestižních žebříčků oblíbenosti turistických destinací potvrdily výsostné postavení Prahy. Ta je dle výzkumu Institutu turismu agentury CzechTourism první asociací pro turisty ze vzdálených trhů.

CzechTourism: Praha vyhlášena „Best Value“ destinací, u samotných cestovatelů v top 5
Foto: CzechTourism
Popisek: Logo Czech Tourism

Výroční studie britské firmy Post Office, která srovná celkové výdaje na dovolenou v  46 turisticky exponovaných městech celého světa, vyhlásila Prahu vítězem „Best Value“, tedy destinací, která je k peněžence turisty nejvstřícnější. Žebříček srovnává cenu 8 turistických položek včetně večeře pro dva, nápojů či opalovacího krému.

Praze k prvenství v žebříčku dopomohly především nízké ceny jídel, porazila díky tomu i oblíbená letní přímořská letoviska Algarve (Portugalsko) či bulharské Zlaté Písky a španělské Costa del Sol. Ze světových metropolí nechala Praha za sebou Budapešť, Kapské město, Tokio i Nice.

„Praha je metropolí celosvětového významu, její historická atmosféra zláká každoročně přes 5 milionů turistů. V letošním roce se chceme zaměřit mimo jiné na cestovatele z asijských zemí. Příjezdy návštěvníků zejména z Číny a Jižní Koreje dlouhodobě narůstají, což bychom rádi ještě posílili,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.

„To, že je Praha u turistů ze vzdálených zemí cennější značkou než Česká republika, potvrdil loňský výzkum Institutu turismu, který se potenciálem České republiky coby dovolenkové destinace pro turisty ze vzdálených trhů zabýval. Pro indické, australské, japonské, brazilské, americké, jihokorejské i čínské turisty je Praha spojena s představou okouzlující destinace s bohatou historií, mnohdy si ji ale vůbec nezařadí do České republiky“, komentuje výsledky výzkumu ředitel Institutu turismu Jan Herget.

Výsledky výzkumu naleznete na segmentace.czechtourism.cz

Zatímco u turistů ze vzdálenějších trhů jsou české regiony zatím spíše sekundárními evropskými destinacemi, ve výzkumu zaměřeném na zvyklosti evropských turistů je tomu jinak. „Výsledky výzkumu tzv. „archetypální segmentace“ evropských turistů, který provedl Institut turismu, nám pomohly odhalit, co Evropané od návštěvy České republiky očekávají a na základě těchto očekávání poté diverzifikovat naše marketingové strategie k jejich cílenému oslovení“, dodává generální ředitelka CzechTourism Monika Palatková.

Výsledky výzkumu nejprve rozdělily evropské turisty do pěti základních skupin, které nejcharakterističtěji popisují očekávání a postoje k dovolené. U těchto skupin: rekreanti, požitkáři, dobrodruzi, poutníci a cool poté výzkum zkoumal jejich postoje vůči České republice. 72 % respondentů ze Slovenska, Německa, Rakouska, Maďarska, Itálie, Holandska, Polska, Velké Británie, Franci a Španělska uvedlo, že zná Českou republiku, z toho více jak čtvrtina velmi dobře. Největší zájem o cestování do ČR byl identifikován v segmentu cool (mladí lidé cestující především za zábavou), doporučeným zajímavým segmentem pak jsou požitkáři (jsou bonitní, ve středním věku, rádi se nechávají hýčkat, jsou zaměřeni na kvalitu a užívají si místní gastronomii).

„ S kvalitním pivem si Českou republiku nejvíce spojují maďarští a rakouští turisté, kteří kromě Prahy rádi cestují i do regionů. Kritika padla především na vhodnost cestování s dětmi, stav silnic a dopravy či jazykovou vybavenost.  Naopak pozitivně je vnímána nabídka wellness pobytů, historie a tradice napříč regiony, příroda i kulturních památek či jednotlivé události“, představuje výsledky výzkumu Herget.

Praha uspěla i v celosvětovém žebříčku cestovatelského portálu Trip Advisor. Ten vyhodnotil na základě uživatelských recenzí Prahu jako pátou nejlepší destinaci světa, v rámci Evropy získala druhou pozici. Umístění v první světové pětce přiřkli hlavnímu městu sami uživatelé, portál srovnal miliony cestovatelských recenzí, které Prahu hodnotily komplexně. Na vítěznou příčku dosáhla marocká Marrákeš, na druhém místě si polepšil kambodžský Siem Reap. Vítěz loňského hodnocení - Istanbul - zůstal letos na stupních vítězů, byť mu podle recenzí patří až třetí příčka.

Prahu, která si udržela svou pátou pozici z loňského roku, přeskočila ještě Hanoi. Trávit dovolenou či prodloužený víkend v Praze se cestovatelům z celého světa, kteří se následně podělili o své zkušenosti na serveru Trip Advisor, líbilo více, než např. v Londýně (6.) či Římě (7.), Paříži (9.) nebo v New Yorku (11.).

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Pošťáci na přepážkách testují inovované stejnokroje

22:03 Česká pošta: Pošťáci na přepážkách testují inovované stejnokroje

Počínaje prvním březnovým pondělím začala Česká pošta na vybraných poštách testovat inovované stejno…