CzechTrade: Exportní cena DHL UniCredit podvacáté ocenila české exportéry

23.11.2017 13:51

Vítězové 20. ročníku soutěže Exportní cena DHL UniCredit pod záštitou agentury CzechTrade jsou již známi. Ocenění si převzaly firmy v kategoriích Malá společnost, Středně velká společnost, Globální exportér a Exportér teritoria, kterým pro letošní rok byly trhy USA a Kanady. Agentura CzechTrade ocenila svého nejúspěšnějšího klienta a nejzajímavější exportní příběh.

CzechTrade: Exportní cena DHL UniCredit podvacáté ocenila české exportéry
Foto: CzechTrade
Popisek: CzechTrade

Do jubilejního ročníku se přihlásilo 171 firem, z toho 155 jich splnilo kritéria soutěže. „Silná exportní orientace České republiky přímo vybízí k analýze firem, pro které je vývoz významným zdrojem příjmů. Mezi exportéry je mnoho velmi kvalitních společností, které si zaslouží vyzdvihnout a ocenit, a my jsme rádi, že jako odborný garant můžeme být při tom,“ konstatuje Pavel Finger, místopředseda představenstva společnosti CRIF – Czech Credit Bureau.
 
„Od doby, kdy jsme vyhlásili první ročník Exportní ceny DHL UniCredit uplynulo už dlouhých 20 let, během kterých se výrazně změnila nejen česká ekonomika a export, ale řadou změn prošla také naše soutěž i její první vítězové. Mnohdy jsou to firmy, které přerostly rozsah Exportní ceny, a z původně malých začínajících podniků jsou dnes úspěšní exportéři, kteří předávají své zkušenosti na našich exportních setkáních. Velmi mě těší, že i letošní jubilejní ročník přilákal rekordní počet malých a středních exportérů a opět tak překonal ten minulý. Věřím, že i s letošními vítězi se za několik let znovu setkáme a budou to právě tyto firmy, které se s námi podělí o své obchodní úspěchy na poli českého exportu,“ říká Luděk Drnec, obchodní ředitel DHL Express pro střední Evropu.
 
První místo v kategorii Malá společnost obsadil přední distributor vysoce kvalitních a zdravých doplňků stravy společnost ISOLINE trade, s.r.o. Za ním se umístila společnost Matapo s.r.o., která se zabývá výrobou mobilních telefonů BlindShell pro nevidomé. Třetí příčka v této kategorii náleží společnosti Monkey Brothers s.r.o., jež se věnuje výrobě čistě přírodních energetických tyčinek a nápojů pod značkou Chimpanzee.
 
Prvenství v kategorii Středně velká společnost získala INEKON GROUP, a.s., která je nejen výrobcem tramvají, ale věnuje se také vývozu investičních celků a průmyslových zařízení. Druhé místo si připsal výrobce kancelářských příčkových systémů firma LIKO-S, a.s. Třetí příčku obsadila T-CZ, a.s. věnující se výrobě radiolokační a radiokomunikační techniky. Exportérem teritoria, kterým je pro letošní ročník oblast Kanady a Spojených států amerických, se stala světoznámá kosmetická společnost Dermacol, a.s. Cenu pro Globálního exportéra si odnesla společnost Monkey Brothers s.r.o., která uspěla i v kategorii Malá společnost.
 
„I přes růst zaznamenaný v posledních letech se Kanada podílí na celkovém objemu českého exportu jen necelými 0,2 procenty. Mezi nejvýznamnější zboží, které Česká republika vyvážela do Kanady v loňském roce, patřily zejména kolejnice, součástky motorových vozidel a součásti elektrických obvodů. Velkou příležitostí je schválená obchodní smlouva CETA, která českým exportérům v budoucnu může otevřít bránu do druhé nejrozlehlejší země na světě. Zjednoduší-li se obchodování, tak se pro tuzemské exportéry otevře zajímavý trh s obrovskou kupní silou. Kanadu stojí za to více prozkoumat a využít potenciál, který českému vývozu tato země nabízí,“ vysvětluje Jiří Flégl, manažer strukturovaného a exportního financování UniCredit Bank.
 
Ocenění v kategorii „Nejúspěšnější klient CzechTrade“ získala strojírenská společnost TOSHULIN, a.s., která působí na trhu obráběcích strojů. „S firmou TOSHULIN začala naše agentura spolupracovat v roce 2010. Od té doby se jí podařilo díky usilovné práci a trpělivosti uskutečnit několik úspěšných vývozů, například pro středoasijského výrobce železničních kol R.W.S.Wheelset. V šedesáti zemích světa už společnost prodala přes 13 500 obráběcích strojů,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade. V druhé kategorii s názvem „Exportní příběh roku“, jejímž patronem je také CzechTrade, nejvíce zaujala společnost F AIR, spol. s r.o. Tato firma se postupem času stala největší leteckou školou v regionu střední Evropy. „Firmě F AIR se po
mnohaletém úsilí podařilo získat certifikát pro výcvik pilotů pro čínské aerolinie, díky čemuž se stala leteckou školou globálního formátu. Za tímto úspěchem stojí nesporně i dlouhodobá podpora a propagace českého leteckého sektoru ze strany naší zahraniční kanceláře v čínském Chengdu,“ dodává Doležal.
 
Soutěž Exportní cena DHL UniCredit založila v roce 1997 logistická společnost DHL Express CZ s cílem motivovat vývozce dobývat zahraniční trhy a získávat nová odbytiště pro své produkty. Od jejího počátku je soutěž pořádána pod záštitou vládní agentury CzechTrade. Generálním partnerem projektu je UniCredit Bank. Odborným garantem soutěže je společnost CRIF – Czech Credit Bureau. Pořadatelem je Agentura Helas, která organizuje a produkuje Exportní cenu DHL UniCredit pod záštitou CzechTrade již 10 let.
 
„Dlouhodobou snahou Agentury Helas je vytvoření široké podnikatelské platformy s přidanou hodnotou komunikace, vzájemné podpory a širokého spektra podnikatelských benefitů. Při jejím budování vycházíme z podnětů, které nám poskytují sami podnikatelé prostřednictvím našich vlastních průzkumů. V letošním roce nás zaujalo, že 58 % finalistů projektu Exportní cena DHL UniCredit tvoří rodinné firmy, až 62 % exportérů trápí nesnadné hledání nových zaměstnanců, více jak polovina firem (51 %) se pak připravuje vstoupit se svými produkty či službami na nový trh. Celkem 14 % vývozců také uvažuje o distribuci produktů do zahraničí prostřednictvím vlastních e-shopů. Exportéři se až ze 47 % snaží zvýšit svoji efektivitu pomocí moderních 
technologií a přes 85 % firem pracuje nejenom z kanceláře,“ říká Helena Kohoutová, zakladatelka Agentury Helas.
 
Do Exportní ceny DHL UniCredit pod záštitou CzechTrade se mohou přihlásit vývozci, kteří splňují podmínky vlastnictví a hranici minimálního vývozu. Základní hodnocení vývozců vychází z indexu vypočítaného jako násobek meziročního růstu exportu (rok 2015 a rok 2016) a podílu exportu na obratu firmy. Na základě získaných výsledků jsou společnosti rozděleny do kategorií a je určeno jejich konečné pořadí v soutěži. Soutěže se mohou zúčastnit společnosti se sídlem v České republice, které vznikly před 1. lednem 2015. Obrat firmy je zařazujícím kritériem pro stanovení, ve které kategorii firma bude soutěžit.
 
„O tom, že největší českou tradiční exportní destinací jsou a nadále zůstanou země EU, převážně Německo, není pochyb. Avšak nás těší, že exportéři pochopili, že k těmto tradičním zemím je v dnešní turbulentní době nutné navázat kontakt i se vzdálenějšími zeměmi a diverzifikovat exportní politiku firmy. Jen tak lze docílit větší konkurenceschopnosti a zvětšení hodnoty firmy. Letošní ukončení kurzového závazku ČNB bylo pro české exportéry zlomovým aktem, kdy se budou muset vrátit k zajišťování krátkodobých kursových rizik, což v minulých letech nebylo potřeba. To se však promítne až v dalších letech, “ konstatuje Petr Šíma, partner poradenské firmy NSG MORISON a partner NSG Export Agency.
 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora pomůže podnikatelům s podáním elektronického daňového přiznání

19:02 Hospodářská komora pomůže podnikatelům s podáním elektronického daňového přiznání

Už jen přibližně dva týdny – do 2. května – mají podnikatelé čas na elektronické podání daňového při…