CzechTrade letos na zahraničních veletrzích podpoří nejméně 420 českých podniků

21.01.2015 18:59

CzechTrade v letech 2013 a 2014 podpořila účast 1 503 malých a středních podniků na celkem 90 zahraničních veletrzích.

CzechTrade letos na zahraničních veletrzích podpoří nejméně 420 českých podniků
Foto: CzechTrade
Popisek: CzechTrade

Vzhledem ke skutečnosti, že operační program OPPI končil a OPPIK zatím nebyl zahájen, bylo cílem agentury překlenout dané období, což se podařilo prodloužením projektu Společná účast na specializovaných výstavách a veletrzích v zahraničí 2013–2014 (SVV). Díky prodloužení projektu se seznam podporovaných zahraničních akcí rozrostl o dalších 30 veletrhů, včetně jednoho z nejvýznamnějších veletrhů z pohledu českých výrobců, Spielwarenmesse v německém Norimberku, který je zaměřen na oblast hraček.

„CzechTrade v roce 2015 podpoří přinejmenším 420 subjektů na 30 akcích po celém světě. Sami jsme prodloužení projektu iniciovali a jsme rádi, že se české firmy budou moci i nadále prezentovat v zahraničí. Exportéři tak budou moci představit své produkty například v Japonsku, ve Spojených arabských emirátech, v Ekvádoru, Brazílii či Ázerbájdžánu, kde jsme nedávno otevřeli zahraniční kancelář,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.

Zatím největší akcí, která podporu projektu SVV 2013–2014 získala, byl stavební veletrh Coneco v Bratislavě. Zúčastnil se ho rekordní počet českých vystavovatelů, kteří se zde představili v celkem 88 expozicích.

„O úspěšnosti projektu SVV svědčí i fakt, že společné české expozice obdržely v letech 2013 a 2014 celkem 13 prestižních ocenění, a to např. na japonském veletrhu Nanotech v Tokiu, na veletrhu těžební techniky IME v indické Kalkatě či na veletrhu Ecology of Big City v ruském Petrohradě,“ říká Petr Kraselovský, ředitel odboru Fondy EU a komerční akce.

V rámci prodloužení projektu SVV pro rok 2015 bylo nutné podle podmínek projektu vypsat nové výběrové řízení a vybrat dodavatele na služby realizace expozice.

Výběrové řízení proběhlo v loňském prosinci a následně bylo třeba umožnit uchazečům, aby se ve lhůtě stanovené zákonem mohli vyjádřit k vybrání či nevybrání dotyčného subjektu, případně se proti němu odvolat.

Agentura CzechTrade dle schváleného projektu aktivně provádí akvizice na jednotlivé veletrhy a eviduje firmy, které mají zájem o účast, aby byl zajištěn plynulý průběh i v roce 2015.

Seznam podporovaných veletrhů SVV pro rok 2015 bude doplněn podle došlých návrhů asociací tak, aby se vhodným časovým, oborovým i teritoriálním zaměřením kompenzovalo zrušení dvou veletrhů ze začátku roku 2015.

Subjekty, které splnily podmínky projektu, získaly v obou předchozích letech podporu až do výše 100 % způsobilých výdajů, maximálně však 120 000 Kč. Projekt se navíc nezaměřoval pouze na veletrhy v tradičních vývozních teritoriích, jako je například Německo či Rusko, ale také na exotičtější destinace s exportním potenciálem, ke kterým patří například Kazachstán, Jihoafrická republika, Brazílie, Spojené arabské emiráty nebo Indie. Stejná podpora je českým firmám k dispozici také v období od ledna do června letošního roku.

O agentuře CzechTrade

CzechTrade je agentura na podporu exportu, podřízená Ministerstvu průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb či se stát členy prestižního Exportního klubu a využít tak dalších exkluzivních benefitů.

www.czechtrade.cz

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Tak určitě! Nová kampaň na obrazovkách České televize propaguje pozitivní hodnoty ve sportu

7:23 Tak určitě! Nová kampaň na obrazovkách České televize propaguje pozitivní hodnoty ve sportu

Fair play, boj proti předsudkům, všestrannost a nutnost spolupráce rodičů a trenérů. To jsou témata …