Je nyní obecným světovým trendem dávat přednost dopravě více osob před individuální. V USA mají takové zajímavé nařízení, že v nejvzdálenějším jízdním pruhu od kraje vozovky smí jezdit pouze auta, ve kterých sedí minimálně tři lidé. U nás v Evropě se dává přednost městské dopravě před auty. Je to logické, v MHD cestuje více lidí, navíc ulice nejsou nafukovací a další auta se už do nich prostě nevejdou.
„Jsem pro zřizování preferenčních pruhů pro autobusy a trolejbusy a další dopravní opatření, které mohou zmírnit zpožďování městské dopravy ve špičkách,“ uvedl místopředseda představenstva Dopravního podniku města České Budějovice, který je pověřen jeho řízením, Ing. Slavoj Dolejš.
Profesor Dopravní fakulty ČVUT Petr Moos upřesnil, že preferenční pruhy mají být zřizovány v místech, kde je velká hustota provozu městské dopravy, tedy obrazně řečeno, ne tam, kde projede jeden autobus za hodinu, a v místech, kde je na vozovce více jízdních pruhů v jednom směru. Tyto podmínky splňuje i Husova ulice, kde se už dříve uvažovalo o vyznačení preferenčního pruhu mezi křižovatkou Dlouhá Louka a odbočením z Husovy na Branišovskou.
Námitky, že preferenční jízdní pruhy brzdí dopravu, se právě v Lidické ulici vyvrátily. Navíc jejich cílem je rovněž dostat řidiče aut do městské dopravy.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz