DPP: Bob a Bobek tvářemi kampaně. Vyzývají ke slušnosti a bezpečnosti v MHD

05.12.2018 18:17

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes představil novou výchovnou kampaň s názvem „Slušnost a bezpečnost“. Jejími hlavními hrdiny jsou oblíbené postavičky od výtvarníka Vladimíra Jiránka, tj. Bob a Bobek. Králíci z klobouku poučí cestující o slušném a bezpečném chování v pražské MHD. Kampaň bude trvat po dobu tří let.

DPP: Bob a Bobek tvářemi kampaně. Vyzývají ke slušnosti a bezpečnosti v MHD
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Na základě podnětů veřejnosti, které přicházejí do DPP, vznikla potřeba zaměřit se na slušné chování cestujících při přepravě v prostředcích hromadné dopravy. Řada z nich se týkala stížností, že cestující nedodržují nepsaná pravidla, týkající se vzájemné ohleduplnosti při cestování metrem, tramvají a autobusem. Hravou formou tak chce DPP děti i dospělé přesvědčit o nutnosti dodržování slušného chování.

Bob a Bobek budou  prostřednictvím vtipných obrázků cestujícím připomínat nutnost dodržování slušného chování. Hlavní součástí kampaně bude i aplikace, která zábavným a zároveň poučným způsobem bude vysvětlovat pravidla slušného a bezpečného chování v MHD. Aplikace je určena především pro děti a mládež, ale jistě se pobaví i dospělí.

„Hlavním cílem kampaně je vychovávat děti ke slušnému chování, a to byl důvod, proč zrovna Bob a Bobek. Děti i dospělí je velmi dobře znají, nemuseli jsme tedy dlouze vymýšlet nové hrdiny, kteří by malé cestující zaujali. Jsou roztomilí a vtipní. Kampaň sází také na moderní aplikaci, která zábavnou formou poučí o nutnosti slušnosti a dodržování bezpečnostních pravidel v MHD,“ říká Soňa Kemrová, vedoucí oddělení Marketing.

Kampaň upozorňuje na to, že bychom měli jít svým chováním ostatním příkladem. Cestující by se měli k řidičům a revizorům chovat s respektem, cílem je změnit vnímání těchto profesí v očích veřejnosti. „Rádi pomůžeme vychovat novou generaci slušných a ohleduplných cestujících v MHD,“ doplňuje Soňa Kemrová s tím, že DPP usiluje o zvýšení slušnosti a bezpečnosti ve veřejné dopravě dlouhodobě.
Témata kampaně:
chovejme se k sobě slušně, v MHD jezdí mládež a děti
dodržujme pravidla, respektujme se a jděme příkladem ostatním
řidiči a revizoři dělají svou práci, očekávejme od nich kvalitní služby, ale chovejme se k nim s respektem, nehádejme se a společně nerušme ostatní cestující nevhodným chováním
buďme ohleduplní ke svému okolí

Cíle kampaně:
Dbát na bezpečnost při cestování a dodržovat přepravní podmínky cestující veřejnosti
vštěpit široké veřejnosti základní pravidla slušného a bezpečného chování ve veřejné dopravě
zaměřit se na pozitivní vnímání profese revizorů, řidičů MHD v očích veřejnosti
oslovit co nejširší věkovou základnu, především děti
prostřednictvím kampaně vychovávat novou generaci slušných a ohleduplných cestujících ve veřejné dopravě

DPP děkuje za spolupráci ČT.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Libor Turek, Ph.D. byl položen dotaz

Srovnání

Dobrý den, pane poslanče, nejsem si jistý, zda se od vás dočkám upřímné odpovědi, ale prosím o ni. Fiala tvrdí, jak jsme super, že hrajeme první ligu, a že se srovnáváme s těmi nejlepšími. Má podle vás pravdu nebo, což si myslím já, z nás dělá premiér blázny? V čem přesně se můžeme srovnávat s těmi ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: S kontrolami podnikatelům pomůže aktualizovaná příručka

16:13 Hospodářská komora: S kontrolami podnikatelům pomůže aktualizovaná příručka

jakými kontrolami se může podnikatel setkat, jaká jsou jeho práva a naopak povinnosti? Aktualizovaná…