DPP: Celková cena stavby prodlouženého úseku linky metra A nedosáhla 20 miliard Kč

17.08.2015 14:19

Vyjádření k závěrům kontroly NKÚ

DPP: Celková cena stavby prodlouženého úseku linky metra A nedosáhla 20 miliard Kč
Foto: Hans Štembera
Popisek: Centrální dispečink městské dopravy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) uvádí na pravou míru informace, které se objevily v tiskové zprávě NKÚ v souvislosti s provedeným šetřením v DPP v období říjen 2014 – duben 2015. DPP chce především upřesnit informace ohledně čerpání dotací z Evropské unie a celkových nákladů na výstavbu, které se pohybovaly pod hranicí 20 miliard Kč.

V tiskové zprávě NKÚ uváděné 3,1 mld. Kč z evropských fondů má již DPP na svých účtech. Další žádosti o dotace jsou připraveny a DPP předpokládá, že bez problémů dosáhne na celou v textu uváděnou dotaci 7,4 mld. Kč. Dosažení finální ceny je výsledkem několikastupňových kontrolních mechanismů, které byly v průběhu stavby nastaveny s cílem minimalizace celkových nákladů a bezproblémovosti čerpání evropských dotací. Celý kontrolní mechanismus byl i hlavním důvodem pro určité zpoždění ve vyplácení  Evropských dotací. Celkové náklady stavby se pohybují ještě před finálním uzavřením celé investiční akce pod 20 mld. Kč (bez DPH). Tedy ani 22,6 mld. Kč či dokonce 27,1 mld. Kč, které jsou již skutečně mimo skutečnost – mimo realitu.

„O provedení kontroly rozhodl NKÚ asi rok před jejím zahájením a ze strany DPP byl upozorněn, že v době jejího plánovaného zahájení ještě nebude stavba dokončena a tudíž nebudou vyplaceny všechny prostředky z fondů Evropské unie. I tak jsme inspektorům NKÚ poskytli veškeré požadované informace a maximálně jsme s nimi během prováděného šetření spolupracovali. Kontrola trvala celých sedm měsíců, je tedy s podivem závěrečné konstatování, že prakticky nebylo co kontrolovat,“ řekl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel DPP.

Kontrola NKÚ v Dopravním podniku hl. m. Prahy probíhala za maximální součinnosti všech odpovědných pracovníků včetně generálního ředitele, kteří kontrolorům poskytli veškeré požadované dokumenty. Tato spolupráce byla velmi kladně hodnocena při závěrečném setkání mezi generálním ředitelem DPP Jaroslavem Ďurišem a vedoucím prováděné kontroly NKÚ. Fakt, že současné znění zákona o NKÚ se nevztahuje na kontrolní působnost  v celé řadě segmentů, které by měly být předmětem komplexní kontroly, je zcela mimo kompetenci DPP a tato skutečnost nemůže být interpretována jako sebemenší pochybení ze strany DPP.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 148 autobusových linek, dále 22 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2015 bylo ve vlastnictví společnosti 1 194 autobusů, 922 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 167 000 000 kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2015 celkem 10 799 zaměstnanců, z toho 4 191 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž na http://www.dpp.cz.

reklama

autor: Tisková zpráva

Odchod do důchodu

Paní Schillerová, přijde mi to, nebo nějak často měníte své názory? Teď tvrdíte, že je pro vás navýšení věku odchodu do důchodu nepřijatelné, ale podle jiných, s tím souhlasili a zrovna vy jste to jako ministryně sama navrhovala - https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/396856-schillerova-chce-zvysi...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Závadné maso se ke spotřebitelům nedostalo

16:05 Celní správa: Závadné maso se ke spotřebitelům nedostalo

Téměř půl tuny drůbežího masa a mořských plodů přepravovaných v nevhodných podmínkách objevili ústeč…