DPP: Rozhodnutí výběrové komise je prvním krokem k výběru strategického partnera pro výstavbu metra

09.02.2018 14:53

Výběrová komise organizátora veřejné soutěže společnosti Deloitte doporučila, aby se strategickým partnerem DPP ve společném podniku pro výstavbu trasy metra I. D stala společnost NOPOCZ01, která je součástí skupiny Penta.

DPP: Rozhodnutí výběrové komise je prvním krokem k výběru strategického partnera pro výstavbu metra
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Jedná se o významný první krok v dlouhém schvalovacím procesu. Pokud tento proces bude úspěšně završen, měl by se kromě vytvoření obrovského potenciálu urbanistického rozvoje v dotčených částech Prahy zajistit i efektivní a rychlý proces získání práv k dotčeným pozemkům a na to navazujících nezbytných správních povolení k vybudování nové trasy metra mezi stanicemi Pankrác a Depo Písnice.

„Doporučení výběrové komise je pouze prvním krokem vedoucím k právnímu vzniku společného podniku. Toto doporučení bude muset ještě být schváleno představenstvem a dozorčí radou DPP. Celý záměr pak bude ještě projednán na zastupitelstvu hl. m. Prahy a schválen Radou hl. m. Prahy, která vykonává akcionářská práva k DPP, což už dříve avizovala i paní primátorka Adriana Krnáčová. Teprve potom budeme moci zahájit vlastní právní kroky k založení a vzniku společného podniku,“ říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP.

DPP dne 20. 7. 2017 v souladu s usnesením Rady hl. m. Prahy ze dne 18. 7. 2017 vyhlásil soutěž na výběr strategického partnera pro společný podnik spoluzakládaný DPP za účelem maximalizace využití potenciálu rozvoje navazujícího území na stanice metra I. D v Praze.

Záměr přizvat do projektu výstavby metra I. D partnera ze soukromého sektoru tedy vznikl na základě rozhodnutí představenstva DPP v souladu s doporučením Rady hl. m. Prahy v rámci výkonu akcionářských práv. Organizací výběrového řízení byla pověřena poradenská společnost Deloitte.

Hlavním cílem budoucího společného podniku bude podpora urbanistického rozvoje území v okolí stanic trasy metra I. D a rozvoj developerského potenciálu pozemků nacházejících se na tomto území. Touto formou chce DPP rovněž zajistit účast hl. m. Prahy na ekonomickém profitu z developerských projektů, které se budou realizovat v prostorech jednotlivých stanic trasy metra I. D.

Celkem trasa metra D podle územního rozhodnutí zahrnuje deset stanic, z toho osm je určeno pro rozvojový potenciál spol. podniku. Výkupy, zábory pozemků a výstavbu nadzemních částí stanic by měl řídit společný podnik. Stavbu tunelů a podzemních částí stanic, stejně jako nákup vlaků a zabezpečovacích zařízení, si ohlídá DPP vlastními silami. Investiční náklady na výstavbu trasy metra D se odhadují na cca 40 miliard Kč, z toho společný podnik bude realizovat investice zhruba ve výši 6,5 miliardy Kč.

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomio Okamura byl položen dotaz

migranti

V rozhovoru pro PL jste řekl, že hnutí SPD tady nechce žádné africké a islámské migranty. Ty ale podle všeho k nám ani nechtějí. Jak se ale stavíte k přijímání uprchlíků z Ukrajiny? A vracel byste na Ukrajinu bojeschopné muže? A pokud ano, jak?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ bude v Ústeckém kraji investovat 100 mld. Kč do modernizace teplárenství

7:44 ČEZ bude v Ústeckém kraji investovat 100 mld. Kč do modernizace teplárenství

ČEZ představuje investiční plán pro Ústecký kraj. Do transformace a rozvoje energetiky v kraji dá do…